English Version
English

حضوری مداوم؛ پنجمین سال رهایی مسافر مهدی

حضوری مداوم؛ پنجمین سال رهایی مسافر مهدی

جلسه چهاردهم از دور شانزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی شیخ بهایی با نگهبانی  مسافر حسین ، استادی مسافررضا و دبیری مسافر اصغر  با دستور جلسه اول حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟ +جشن پنجمین سالروز رهایی مسافر مهدی روز پنج‌شنبه 1397/4/21 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سحنان استاد:

خداوند را شاکرم که این توفیق دوباره نصیب بنده شد که در خدمت شما باشم. از آقای نگهبان و آقا مهدی که به من اجازه دادند که در این جایگاه خدمت کنم تشکر می‌کنم. قبل از این‌که بنده در مورد دستور جلسات صحبت کنم، لازم می‌دانم که از آقا جلال ایجنت گذشته که واقعاً زحمت کشیدند تشکر و قدردانی کنم و به ایشان خدا قوت بگویم و به آقا مهدی ایجنت جدید خدا قوت می‌گویم و آرزو دارم که به نحو شایسته از پس این مسئولیت برآیند و مسئولیت ما هم این است که به‌عنوان یک فرد ایرادگیر و عیب‌جو نباشیم و سعی کنیم برای مشکلات راه‌حل ارائه کنیم.

همه حرمت کنگره را می‌دانیم و هرروز دو بار حرمت خوانده می‌شود که در آن مطالب بسیار ریزی وجود دارد که ما باید به تک‌تک آن‌ها عمل کنیم تا بتوانیم تغییر پیدا کنیم و سپس تبدیل شویم و پس‌ازآن از دنیای تاریک اعتیاد ترخیص شویم. حرمت کنگره ۶۰ می‌گوید:کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخص با ورود به آن باید حرمت آن را حفظ کند. این جمله بسیار تأکیدی می‌باشد و یکی از وظایف ماست که این‌ها را حفظ کنیم.

حالا چرا مقدس می‌باشد. مقدس اصولاً به‌جاهایی گفته می‌شود که کار ضد ارزشی در آن نباشد. ما نباید در اینجا دروغ بگوییم، تهمت بزنیم یا پشت سر دیگری حرف بزنیم و این‌ها مطالبی است که روی آن تحقیق و بررسی‌شده و هرروز به دلیل اهمیتش دو بار خوانده می‌شود. این مکان واقعاً مکان مقدسی می‌باشد و واقعاً هم مقدس است و همه این تجربه را کرده‌اند و بنده هم این تجربه را از روی ناآگاهی داشتم که طی مدتی بعدازاین که از جلسه می‌رفتم دارو مصرف نمی‌کردم به دلیل انرژی زیاد جلسه ولی راهنمایم گفتند این کار اشتباه است و عوارض دارد و این به همین دلیل است که این مکان مقدس و امن جایی است که ما می‌آییم برای آموزش دیدن و بهتر شدن تا از دام اعتیاد رهایی پیدا کنیم.

وقتی‌که جایی مقدس است قطعاً یک حرمتی دارد و ما مسئول هستیم و بر ما واجب است که این حرمت‌ها را رعایت کنیم به‌طور مثال دیدیم یکی از دوستان به کنگره آمده و در تازه واردین بود و ما  حق نداریم این موضوع را درجایی عنوان کنیم. انشالله سعی کنیم تک‌تک مطالبی که در حرمت و آموزش‌ها است یاد بگیریم و در مورد آن‌ها مشارکت کنیم و از همه مهم‌تر به آنان عمل کنیم. دیروز آقای مهندس نکاتی را طبق تحقیقات آقای امین فرمودند که کمک راهنمایان تکلیفشان برای تازه واردین در ۵ هفته اول این ۵ سی دی باشد: ندانی را بدان ، منیت ، اهمیت خواب شب ، کابوس و قیاس.

 

 

خلاصه سحنان استاد درباره مسافر مهدی:

از ایشان تشکر می‌کنم که به بنده این اجازه را دادند که به‌عنوان استاد جلسه خدمت کنم.

 مسئله کمک راهنمایی یکی از والاترین و باارزش‌ترین خدمت‌ها است که در یک سری جلسات که در تهران بود خود دیده‌بانان می‌گفتند که تمام خدمت‌ها باارزش هستند و حال انسان را خوب می‌کنند ولی کمک راهنمایی یک‌چیز دیگر است. به همه عزیزان توصیه می‌کنم که اولین هدفی که پس از رهایی خواستار آن باشند رسیدن به کمک راهنمایی باشد. البته این هم مستلزم مطالعه و شرکت کردن در امتحانات شعبه می‌باشد زیرا امتحان کمک راهنمایی هم ساده و هم سخت است و در این راستا اگر افراد سعی کنند پس از ۴-۵ ماه که به کنگره آمدند و از آن جهالت بیرون آمدند و کمی مطالعه داشته باشند قطعاً به‌راحتی می‌توانند در این امتحان قبول شوند.

در مورد آقا مهدی هم اگر بخواهم بگویم ایشان فردی هستند بسیار مرتب، منظم و به‌روز هستند چه در مورد کنگره و چه در مورد دنیای بیرون و خوش به حال ره‌جوهای ایشان که می‌توانند از مطالب زیادی بهره‌مند شوند و بتوانند هدف‌گذاری برای خدمت‌ها داشته باشند. نه این‌که حالا چه آقای مهدی  یا من یا آقای مهندس و دیگر افراد نقص نداشته باشند زیرا این مثبت و منفی‌ها و این اضداد هستند که به یکدیگر معنی می‌دهند یعنی اگر به‌طور مثال نور نباشد و تاریکی مطلق باشد نور معنایی ندارد و انشالله که بتوانیم از آموزش‌ها و سخنان آقای مهندس بهره لازم و کافی را ببریم.

 

اعلام سفر مسافر مهدی:

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر؛ آنتی ایکس مصرفی تریاک ،مدت سفر: ده ماه و ده روز ، روش درمان : دی اس تی همراه با داروی اوتی به راهنمایی آقای رضا، مدت رهایی : پنج سال و یازده روز است که آزاد و رها هستم. در ادامه سفر نیکوتین داشتم: آنتی ایکس مصرفی: روزی پانزده عدد سیگار ، مدت سفر: یازده ماه ، با آدامس نیکوتین و به راهنمایی آقا مجید ، مدت رهایی: چهار سال است که آزاد و رها هستم.

آرزو مسافر مهدی:

آرزو می‌کنم  شاهد  جهانی‌شدن کنگره باشیم و شعبه‌هایی از کنگره در پایتخت کشورهای مطرح جهان مثل لندن ، پاریس و نیویورک داشته باشیم.

سخنان مسافر مهدی:

یکی از مشخصه‌هایی که من در کنگره آموزش دیدم و اکنون به ره‌جوهای خودم آموزش می‌دهم ، رعایت کردن نظم است که در خیلی از ادیان ، مکاتب و در کنگره توصیه‌های زیادی به نظم شده است. چند روز قبل از شهادت حضرت علی ع ،  مردم از حضرت خواستند توصیه‌ای به آنان بکند و حضرت علی فرمودند: اوصیكم بتقوی الله و نظم امركم: توصیه می‌کنم به تقوا و نظم.

تقوا مسئله پیچیده‌ای نیست ، تقوا یعنی پرهیز کردن و پرهیز از هر چیزی مثل گناه نکردن ، روزه گرفتن یا کارهایی از این قبیل که مربوط به پرهیز است و دیگری نظم در زندگی است ، خود من به‌شخصه در زندگی تابع نظم هستم که این موضوع مزایای زیادی برای من داشته است . خود من همواره سعی کرده‌ام در زندگی جلوتر از برنامه‌ام باشم و کارها را از قبل از موعد انجام بدهم و برای هر کاری از قبل برنامه‌ریزی کنم که در لحظه آخر به مشکلی برنخورم.

اما امروز اتو کردن شلوار سفیدم را به ساعت دو بعدازظهر موکول کردم و از شانس من سر ساعت دو برق رفت که مجبور شدم بدون خوردن ناهار به دنبال خشک‌شویی بگردم که باعث شد امروز دیرتر به جلسه برسم. این اتفاق این درس را به ما می‌دهد که برای مشکلاتی این‌چنینی مثل قطعی برق از قبل برنامه‌ریزی داشته باشیم و همیشه سعی کنیم کارهایمان را زود انجام بدهیم و این روزها مسئله قطعی برق را در نظر داشته باشیم.

من در طول این چند سالی که به کنگره می‌آیم در کل دومرتبه غیبت داشته‌ام که در هر دو مورد خودرو من بین راه خراب شد و حرکت نمی‌کرد و به‌غیراز این  در طول سفر اول و بعدازآن همیشه سعی کردم به‌موقع در کنگره حضورداشته باشم و از این فضا استفاده کنم. گفتنی است که من یک سفر جونز هم به راهنمایی آقای حجازی به مدت یازده ماه داشته‌ام که در طول این مدت حدود پانزده کیلو وزن کم کردم و از 105 کیلو به 90 کیلو وزن رسیدم و  منظم بودن در غذا خوردن و ورزش کردن باعث شد که به‌راحتی به هدفم برسم. و بزرگان کنگره میگویند که مصرف منظم داروی اوتی حدود پنج الی ده درصد اعتیاد را درمان می‌کند و مابقی درمان اعتیاد برمی‌گردد به نظم ، تعادل ، آموختن روابط اجتماعی ، درست شدن ساعت خواب و ... پس توصیه من به همه دوستان رعایت نظم ، تعادل و حفظ حرمت‌های کنگره است. در آخر از جناب مهندس دژاکام و خانواده ایشان ، آقا رضا و همه شما دوستان تشکر میکنم.

 

در ادامه جشن تولد...

 

همچنین در این جلسه انتخابات نگهبانی روزهای پنجشنبه برگزار شد...

تایپ:مسافر علی الف ، هم‌سفر محمدجواد
عکاس:مسافر حمید
ارسال تصاویر :مسافر مصطفی
نمایندگی شیخ بهایی اصفهان

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .