English Version
English

راهنما یعنی دوباره زندگی

راهنما یعنی دوباره زندگی

جلسه نهم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی همسفر مدینه در روز شنبه 8 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.


خلاصه سخنان استاد:
آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، محبت صورت‌مسئله است و جواب آن عشق است، عشقی بی‌انتها، عشقی که حسابگرانه نیست و بامحبت آغازشده است و این عشق با منافع ارتباطی ندارد، خود عاشق می‌شود و می‌خواهد این عشق را بلاعوض همچون خورشید بر همه بتاباند، چه جمله آشنایی! چقدر شبیه به مهربانی و عشق یک راهنماست.

راهنما؛ چراغ راه، نشان‌دهنده صراط مستقیم برای رسیدن به صلح و آرامش است. راهنما برای این عشق چیزهای زیادی فراگرفته، سختی‌ها تحمل کرده و در دل تاریکی‌ها رفته و با پیوند محبت با یک چرخش از نقطه تاریکی به روشنایی‌ها از خواب گران بیدار شده و همچون رقصنده آسمانی در حال چرخش است، شعاع اضافه می‌کند و می‌گذرد از زمین و آسمان و در مسیر شرابی می‌دهد به دیگران که خود نوشیده و آن‌ها را از عقبه سخت عبور می‌دهد، فریاد می‌زند که این عشق زمینی مظهر عشق الهی است و حساب این عاشق با عشق است با معشوق چه حساب!

راهنمایان خدمت خالصانه می‌کنند و کسی که یک نفر را احیا می‌کند مانند آن است که هزاران نفر را زنده نموده است و این کلام حق است و به خاطر همین دارای مقام و ارزش والا هستند، آن‌ها با حس همزادپنداری می‌کنند چراکه در مقوله اعتیاد تاریکی را تجربه نموده و حال با آموزش جهان‌بینی به رهایی رسیده و خوب این مسئله را درک می‌کنند؛ پس بخشنده‌ترین مخلوق هستند که این دانش را پراکنده می‌کنند، آنان طلایه‌دار عشق، عقل، ایمان در کنگره هستند، اسوه صبر، استقامت و بردباری هستند. از عشق چه بگویم که عشق به‌ظاهر سوختن است اما نه برای خاکستر شدن؛ بلکه برای تبدیل‌شدن به نور، برای رسیدن، برای فهمیدن، برای زیستن و برای عشق ورزیدن. راهنما یعنی خدا را بندگی

راهنما یعنی دوباره زندگی
راهنما یک‌شور یک دنیا سرور
راهنما یعنی محبت، عشق، نور
راهنما با عشق خدمت می‌کند
خدمتی با عزم و همت می‌کند
بهر خدمت مزد او یک خنده شد
خنده‌ هم از روی او شرمنده شد


هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره، بنیان‌گذار کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس و خانواده سراسر عشق و محبتشان تبریک می‌گویم و از خداوند برایشان طول عمر و سلامتی خواهانم. همچنین به تمام راهنمایان سراسر زمین و آسمان تبریک و با زبان، با قلب، با قدم و عمل از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌نمایم و امیدوارم که همه ما رهجویان بتوانیم فرمان‌بردار خوب و خدمتگزار خالص در کنگره ۶۰ بمانیم.


رابط خبری: راهنما همسفر فرزانه (لژیون دهم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .