English Version
English

ما با کاشت یک نهال؛ ابتدا به خود و سپس به آیندگان کمک می‌کنیم

ما با کاشت یک نهال؛ ابتدا به خود و سپس به آیندگان کمک می‌کنیم

به نام قدرت مطلق الله

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان ناصر هستم یک مسافر. آخرین آنتی ایکس مصرفی الکل، روش درمان DST داروی درمان OT. نام راهنما آقای میثم اسماعیل قصاب، رشته ورزشی شنا و فوتسال. رهایی از دام مواد به ۱۲ سال. در ضمن سفر نیکوتین کردم با راهنمایی آقای حمزه، رهایی ۱۱ سال.

1. ابتدا اندکی در خصوص سابقه برگزاری اردوی درختکاری در سال‌های گذشته برایمان بگویید؟
تا جایی که بنده به یاد دارم و از پیش‌کسوتان کنگره شنیده‌ام؛ اوایل آقای استاد امین و دیده‌بان محترم آقای خدامی به اتفاق همدیگر در هفته درختکاری به کاشت درخت می‌پرداختند و رفته‌رفته این عمل تبدیل به اردوی سراسری در تمام نمایندگی‌ها شد. من در سال ۹۰ به کنگره آمدم و هنگامی‌که به انتهای دستور جلسه وادی دوازدهم رسیدم، نمایندگی گیلان برای اولین بار اردوی درختکاری را در محوطه دانشگاه گیلان اجرا نمود و در سال‌های بعد درختکاری در روستاهای اطراف رشت مانند روستای پرکاپشت آستانه و روستای کچا سنگر اجرا شد و اکنون نیز چندین سال است که این عمل زیبا یعنی کاشت نهال در روستای چولاب از توابع بخش کوچصفهان شهرستان رشت اتفاق می‌افتد.

2. به چه دلیل موضوع درختکاری در کنگره 60 از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است؟
آقای مهندس دژاکام و دیگر اساتیدشان بیان می‌کند؛ رسالت اصلی کنگره 60 شناخت انسان به خود است و این مبحث بسیار حائز اهمیتی است؛ زیرا منِ ناصر در گذشته یک مصرف‌کننده بودم و تخریب‌های بسیاری به خود، خانواده و جامعه که محیط‌زیست هم جزئی از آن است، وارد نموده‌ایم. آقای مهندس ابتدا با آموزش جهان‌بینی در کنگره، فرد مصرف‌کننده را با تخریب‌های مصرف مواد آشنا می‌کنند و سپس بعد از درمان قطعی، رهجویان را به جبران خسارات ناشی از دوران تشویق می‌نمایند. یکی از مهم‌ترین مقولات جبران این خسارت‌ها همین مبحث درختکاری و بخشیدن زندگی و حیات به محیط پیرامون ما است. وقتی نهالی را در زمین می‌کاریم و از آن مراقبت می‌کنیم بعد از گذشت چند سال، انسان‌های دیگر از سایه و میوه‌های آن درخت استفاده می‌کنند. انجام عمل درختکاری امری واجب است و باید به صورت عمومی دنبال شود. چراکه امروزه انسان‌ها به‌سوی زندگی صنعتی پیش می‌روند و با بریدن درختان برای مصارف شخصی به طور خواسته یا ناخواسته به محیط‌زیست آسیب وارد می‌نماید.

3. چه اتفاقی باعث می‌شود که مسافران سفر دوم با اشتیاق کامل در اردوی درختکاری به کاشت نهال بپردازند؟
رهجویانی که در گذشته مصرف‌کننده مواد مخدر بودند، به دلیل نا‌آگاهی به جسم و محیط اطراف خود آسیب وارد نموده‌اند اما پس از درمان قطعی و ایجاد یک دگرگونی عظیم از درون به واسطه آموزش‌های کنگره، ذره‌ذره حس‌های از دست رفته به شخص بازمی‌گردد. در آموزش‌های جهان‌بینی آموختیم؛ حس اولین قوه به کار گیری عقل است. وقتی‌که حس درست عمل کند انسان می‌تواند بهترین تصمیمات را اتخاذ نماید؛ بنابراین ما با کاشت یک نهال؛ ابتدا به خود و سپس به آیندگان کمک می‌کنیم.

تایپ و عکس: مسافر مرتضی لژیون دوم
مصاحبه‌گر: مسافر رضا لژیون سوم
ویرایش و ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزارن سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .