English Version
English

انسان‌ها توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارند

انسان‌ها توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارند

چهارمین جلسه از دوره سی و یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی کاسپین با نگهبانی همسفر فاطمه، دبیری همسفر اکرم و استادی همسفر بتول با دستورجلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
ابتدا خدای خود را شکر می‌کنم که مسیر کنگره را به ما نشان داد تا آموزش بگیریم، خدمت بکنیم و به حال خوش برسیم. از راهنمای خوبم خانم خدیجه تشکر می‌کنم که توانستم با راهنمایی‌های ایشان تغییراتی را در خود به وجود بیاورم. از ایجنت و مرزبان‌های محترم هم تشکر می‌کنم. از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند تا کسانی که راه خودشان را گم کرده بودند به این مکان بیایند تا درمان بشوند و به سلامتی و آرامش برسند.
وادی دوم می‌گوید که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. در وادی اول یاد گرفتیم که چگونه باید فکر کنیم. اگر ما به چیزهای منفی فکر کنیم، اتفاقات منفی برای ما به وجود می‌آید؛ ولی اگر به مثبت‌ها فکر کنیم اتفاقات مثبتی برای ما رخ می‌دهد، زندگی خوب و آرامی را خواهیم داشت و در آرامش قرار می‌گیریم. وادی دوم می‌گوید که هیچ مخلوقی بیهوده به وجود نیامده است؛ بلکه هر کدام از ما که به این هستی پا گذاشته‌ایم هدف و رسالتی را داریم. یک کرم کوچک که شاید از نظر جثه خیلی از ما کوچکتر باشد آن هم بیهوده نیست؛ چون اگر در باغچه نگاه کنیم، همین کرم است که باعث می‌شود اکسیژن به خاک برسد. خداوند از خلق انسان هدفی را داشته است، انسان‌ها نیز هدفی را دارند؛ بایستی بدانیم که آن هدف چیست و دنبالش کنیم. خیلی وقت‌ها ما از خودمان می‌پرسیم که خداوند چرا ما را خلق کرده است که ما به این دنیا بیاییم و سختی‌ها را تحمل یا تجربه کنیم؟

وقتی که وارد کنگره شدم دریافتم که هیچ انسانی در زندگی بدون سختی نیست. اصولاً انسان سختی‌ها را تحمل می‌کند برای پی بردن به عظمت روشنایی‌ها یا پایان هر شب سیاه، سفید است و پشت هر تاریکی روشنایی وجود دارد.
وادی دوم می‌گوید که خداوند وقتی که انسان را خلق کرد به آن اختیار داد تا خود مسیر زندگی خود را انتخاب کند، این اختیار نیز هم صعود و هم سقوط دارد. اگر ما در مسیر درست و در جهت ارزش‌ها قرار بگیریم صعود می‌کنیم و اگر در مسیر ضدارزش‌ها قرار بگیریم سقوط می‌کنیم. انسان توانایی‌های زیادی را در درونش دارد و ما باید از توانایی‌های خود استفاده کنیم. ما از درون خود اطلاعی نداریم که چه اندازه توانایی داریم. هیچ انسانی بدون مشکل نیست و مشکلات زیادی دارد، اگر بتواند از مشکلاتش گذر کند و با مبارزه از گذرگاه‌های سخت عبور کند به آرامش می‌رسد و مشکلاتش را خودش حل می‌کند. حضرت یوسف چقدر سختی کشید و در آخر به عزیز مصر تبدیل شد. ما هم در زندگی تنها و بدون پشتیبان نیستیم و قدرت برتری است که می‌تواند یاری‌رسان ما باشد. اگر در جهت ارزش‌ها باشیم به آرامش می‌رسیم؛ ولی اگر در جهت ضدارزش‌ها باشیم به باتلاق هدایت می‌شویم و به انواع بیماری‌ها دچار می‌شویم.
امیدوارم که بتوانیم از آموزش‌های ناب کنگره استفاده کنیم، دانایی خودمان را بالا ببریم و به مرحله تشخیص برسیم تا بتوانیم خوب و بد را از هم‌دیگر تشخیص دهیم و خداوند چقدر ما را دوست داشته است که مسیر کنگره را برای ما نمایان کرده است.
یوسف گم‌گشته باز آید به کنعان غم مخور، کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید ممنونم.

در ادامه معرفی نفرات برتر آزمون شماره ۴ در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در نمایندگی کاسپین قزوین؛

همسفر فهیمه لژیون ششم: ۱۹/۵
همسفر زینب لژیون هشتم: ۱۹/۵
همسفر وجیهه لژیون هفتم: ۱۹/۲۵
همسفر سحر لژیون هفتم: ۱۹

ویراستار: همسفر زینب (خدمتگزار سایت از لژیون هشتم)
عکس: همسفر آرزو (مرزبان خبری)
تنظیم و ارسال: همسفر مرضیه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .