English Version
English

گروه خانواده - ما برای یافتن خودمان پا به حیات گذاشته‌ایم

گروه خانواده - ما برای یافتن خودمان پا به حیات گذاشته‌ایم

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من)» با استادی راهنمای تازه واردین همسفر نرگس در روز شنبه 1 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

وادی اول می‌گوید: «با تفکر ساختارها آغاز می‌شود؛ بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود». در وادی اول یاد گرفتیم که باید تفکر کنیم، درست فکر کنیم و قبل از انجام هر کاری به چگونه انجام‌دادن آن کار فکر کنیم؛ یاد گرفتیم که سعی کنیم به خیلی چیزهایی که افکار منفی هستند، فکر نکنیم.

قبل از ورود به کنگره، همیشه در زندگی احساس پوچی و بیهودگی می‌کردم؛ هنگامی که در جمعی قرار می‌گرفتم همیشه فقط شنونده بودم؛ زیرا خود را مقابل دیگران هیچ می‌دانستم. در اثر همین افکار غلط بود که برای خودم مشکلاتی را به وجود آورده بودم؛ اما با آموزش‌های کنگره و قرارگرفتن در مسیر درست و صراط مستقیم و اینکه یاد گرفتم چگونه ارزش‌ها را از ضد ارزش‌ها تشخیص دهم، از آن تاریکی‌ها خارج شدم و اعتمادبه‌نفس خود را پیدا کردم و آموختم که هیچ‌چیزی را نمی‌توانم در این هستی پیدا کنم که به جهت بیهودگی پا به هستی گذاشته باشد، آموختم که در جهان هستی تنها و بدون پشتیبان نیستم و قدرت مطلق و یا خداوندی وجود دارد که مرا مورد حمایت خودش قرار داده است، یاد گرفتم که تاریکی‌ها را تجربه کرده‌ام تا به روشنایی‌ها برسم.

هر کدام از ما به دلایلی که خود نمی‌دانیم، سال‌ها جهت را گم‌کرده بودیم؛ یعنی چیزهایی که اهمیت نداشته برای ما ارزش به‌حساب می‌آمد. ما برای یافتن خودمان، راه بسیار مهمی در پیش داریم. باید فکر کنیم و در انجام آن کوشش کنیم که در ادامه، کار و کوشش ما به نتایجی می‌رسد که در توانایی‌های ما خللی حاصل نگردد. در بعضی مواقع می‌گوییم: ما به درد نمی‌خوریم، ما آدم‌حسابی نیستیم، اصلاً چه ارزشی داریم؟ بی جهت به این دنیا آمده‌ایم! آنجاست که وادی دوم به ما می‌گوید: «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به حیات نگذاشته است»؛ هر کس به این حیات قدم می‌گذارد تصادفی نیست و سپس می‌گوید: «هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم»؛ یعنی این‌طور نیست که ما هیچ ارزشی نداریم، حتی اگر خودمان خیال کنیم هیچ ارزشی نداریم باز هم ارزشمند هستیم.

خیلی خوشحالم که در مسیر آموزش‌های کنگره قرار گرفتم و به آن آگاهی رسیدم که برای خودم ارزش قائل باشم.

ویراستاری و ارسال: همسفر آمنه، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .