English Version
English

بتوانم با عشق در کنگره خدمت کنم

بتوانم با عشق در کنگره خدمت کنم

همسفر فاطمه رهجوی لژیون دهم از نمایندگی رودکی پیرامون دستور جلسه《ظرفیت، مسئولیت (نق زدن- قبله گم‌کردن-حاشیه)》چنین نوشت:
این دستور جلسه شامل چند بخش است: ظرفیت یعنی ظرف درونی هر شخص و میزان گنجایش مسائل در آن شخص، مسئولیت یعنی توان پذیرش انجام کار، نق زدن به مفهوم این است که توانایی انجام کاری را نداری و نمی‌خواهی آن را عنوان کنی و بپذیری، حاشیه یعنی از هدف و مسیر اصلی غافل شدن و به بیراهه رفتن، قبله گم کردن یعنی وقتی‌که ظرفیت انجام کاری را نداشته باشی و مسئولیتی را به تو بدهند، در این صورت است به خاطر نداشتن ظرفیت از هدف اصلی دور می‌شوی و به‌اصطلاح قبله گم می‌کنی.

طبق فرمایش جناب مهندس: ایجاد ظرفیت برای مسئولیت و خدمت راهنما شدن به این‌گونه است که ابتدا باید زمان مناسبی از ورودت به کنگره گذشته باشد و با قبولی در امتحان راهنمایی، ایجنت، مرزبانان و راهنما نیز از عملکرد تو راضی باشند که بعد مدتی را به عنوان کارآموزی در لژیون‌ها می‌گذرانیم، برای گرفتن شال مراجعه می‌کنیم و پیمان می‌خوانیم، در نوبت می‌مانیم تا در لژیون خدمت کنیم. در کنگره این مراتب شامل تمام خدمت‌هایی که در کنگره ۶۰ انجام می‌دهیم، از کمترین و آسان‌ترین خدمت تا سخت‌ترین و پرمسئولیت‌ترین خدمت می‌شود.

من در بدو ورود به کنگره ظرفیت پذیرفتن نوشتن سی‌دی را نداشتم و در ابتدا چون آن ظرفیت لازم در من به وجود نیامده بود، مدام نق می‌زدم که چرا باید سی‌دی بنویسم؟ چرا باید در جلسات مرتب حضور پیدا کنم؟ چرا باید در ساعات کارگاه آموزشی حضور داشته باشم؟ به‌مرورزمان و حضور در جلسات، آن ظرفیت لازم در من ایجاد شد، از نق زدن و به حاشیه رفتن دور شدم، نوشتن سی‌دی و حضور در جلسات برایم مفهوم عشق و آموزش داشت.

حتی سفر دومی شدن نیز ظرفیت لازم را می‌خواهد تا بتوانی وارد عرصه خدمت پر عشق کنگره ۶۰ شوی؛ چون ظرفیت لازم در من ایجاد نشده بودی در سفر اول خدمت‌های ساده‌ای مانند خواندن نوشتار نیز به من داده نمی‌شد، این را زمانی متوجه شدم که سفر دومی شدم و با گرفتن آموزش‌ها راهنمای عزیزم خانم افسانه توانستم ظرف درونی خود را بزرگ و بزرگ‌تر کنم و بتوانم با عشق در کنگره خدمت کنم.

البته ایجاد ظرفیت و پذیرفتن مسئولیت به این مفهوم نیست که تو از حاشیه دور هستی و قبله‌ات را گم نمی‌کنی: ولی این به میزان خیلی کمی در تو ممکن است وجود داشته باشد که به نظر من همان نیروهای مکمل است که ممکن است سر راهت قرار بگیرند و تو را از مسیر اصلی یا همان خدمت دور کنند، اینجا است که باید مراقب باشی تا وارد حاشیه نشوی تا خدمتت را به بهترین حالت و به نحو احسنت به پایان برسانی.

در آخر خدا را شکر می‌کنم که عضوی از خانواده بزرگ کنگره ۶۰ هستم، از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان برای اینکه بستر مناسبی برای ما ایجاد کردند تا بتوانیم آموزش بگیریم و به تعادل لازم در زندگی برسیم متشکرم، از خانم افسانه عزیز بابت آموزش‌های خوبشان ممنونم امیدوارم که خیروبرکت این خدمتشان در زندگیشان جاری باشد.

نگارش و ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .