English Version
English

میزان دانایی

میزان دانایی

جلسه نهم از دوره بیست و چهارم کارگاه‌های آموزشی نمایندگی‌ایمان ویژه همسفران به استادی همسفر مژگان، نگهبانی همسفر مژگان و دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه" ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن" در روز سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

اول از همه شاکرخداوند هستم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم از ایجنت نمایندگی، مرزبان‌ها، راهنمای خوبم‌، نگهبان و دبیر جلسه نیز بابت اجازه این خدمت سپاسگزارم. برای این دستور جلسه سی‌دی‌های مجزایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و ارتباط تنگاتنگی با وادی نهم دارد وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجه بالا و بالاتری برسد نقطه تحمل پیدا می‌شود. ریشه اصلی ظرفیت از ضعف است در ظرفی که دارای گنجایش محدود می‌باشد مانند یک استکان که ظرفیتش مشخص است و اگر بیش از ظرفیت آن داخلش آب بریزیم سرازیر می‌شود. هر کدام از انسان‌ها نیز دارای ظرفیتی هستند و یک تفاوتی در مثال ظرف و انسان وجود دارد و آن این است که ظرفیت‌اشیاء قابل زیاد شدن نیست؛ ولی در انسان ظرفیت تغییر می‌کند و کم و زیاد می‌شود.

ظرفیت هر انسان بستگی مستقیم به میزان دانایی آن فرد دارد و با دانایی، ظرفیت و نقطه تحملش افزایش می‌یابد. دانایی با آموزش، تفکر و تجربه امکان‌پذیر است و هر جایگاهی نیز دارای یک ظرفیت است. کسی که تا دیروز مصرف‌کننده مواد مخدر بوده و امروز به ر‌هایی رسیده و درمان شده است باید ظرفیت خوب شدن و سالم زندگی‌کردن را داشته باشد. کسی که راهنما می‌شود باید ظرفیت راهنما شدن را داشته باشد، اگر ظرفیت نداشته باشد در او تخریب ایجاد می‌شود و برخوردش با دیگران به شکل دیگری خواهد بود، به عبارتی می‌گویند؛ طرف قبله گم کرده است؛ بنابراین هر کسی باید در تمام سطوح زندگی ظرفیت داشته و اگر ظرفیت نداشته باشد با کوچک‌ترین احترام خراب می‌شود و با کوچک‌ترین بی‌احترامی به‌هم می‌ریزد.

مسأله بعدی در مورد مسئولیت است ریشه مسئولیت از سؤال می‌آید، کسی که مسئول است یعنی باید پاسخ سؤال را بدهد این نیست که اگر کسی مسئولیت دارد سرور و آقای دیگران است؛ زیرا وقتی می‌خواهیم به کسی مسئولیت بدهیم اولین چیز قدرت است؛ بنابراین هر کسی مسئولیت بیشتری داشته باشد باید پاسخگویی او نیز بیشتر شود، شما نمی‌توانید بگویید من مسئول هستم؛ اما پاسخگو نیستم. کسی که مسئول آبدارخانه است باید جوابگوی دیگران باشد نه آن که ریئس آن قسمت شود، کسی که مسئول لژیون است باید در مقابل دیگران پاسخگو باشد. همه انسان‌ها در زندگی خود دارای مسئولیت‌هایی می‌باشند مانند مسئولیت مادری، فرزندی، پدری و یکی مسئول اداره یک خانواده است یکی مسئول اداره، شرکت، مدرسه و غیره است.

اگر کسی پیدا شود که هیچ کدام از این مسئولیت‌ها را نداشته باشد فکر نکنید که بی‌مسئولیت است، او حداقل مسئول شهر عظیم وجودی خود است که این خود بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئولیت است. در کل منظور از دستور جلسه این است که اگر انسان ظرفیت آن مسئولیتی که به او واگذار شده است را نداشته باشد چه در کنگره و چه خارج از کنگره نمی‌تواند مسئولیتش را به نحو احسنت انجام دهد و اگر انرژی لازم را که باید از انجام آن مسئولیت دریافت کند، دریافت نکند، دچار تخریب برای خود و اطرافیانش می‌شود.

نویسنده: همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر طاهره(لژیون هفتم)

ویرایش: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر طاهره(لژیون هفتم)

ویراستار و ارسال: همسفر حانیه رهجوی راهنما همسفر هدی(لژیون پانزدهم)

نمایندگی همسفران‌ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .