English Version
English

بالا بردن ظرفیت با دانش و آگاهی

بالا بردن ظرفیت با دانش و آگاهی

سومین جلسه از دوره سی و یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی کاسپین با نگهبانی همسفر فاطمه، دبیری همسفر اکرم و استادی همسفر فریبا با دستورجلسه «ظرفیت، مسؤلیت‌ و قبله گم کردن» در روز دوشنبه مورخ بیست و هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر جلسه ممنونم که استادی این جلسه را به من واگذار کردند. همین‌طور از راهنمای عزیزم خانم فاطمه که به من اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم، کسب آموزش و خدمت کنم تشکر می‌کنم. هر چه دارم از وجود پرمهر و آموزش‌های ناب ایشان است.
دستور جلسه این هفته ظرفیت و مسئولیت و قبله گم کردن است. در هستی هر انسانی باتوجه به نوع زندگی خود یک‌سری مسئولیت‌ها را به عهده دارد. باید این مسئولیت‌ها را به نحو احسن و کوشا انجام دهد و سخت‌کوش باشد. هر مسئولیتی نیازمند پارامتر آگاهی و دانایی می‌باشد. انسان هر مسئولیتی که انجام می‌دهد باید توان، دانش و آگاهی لازم را داشته باشد. حال اگر فردی ظرفیت کوچکی داشته باشد؛ یعنی حس‌ها و برخی از صفات او به ضد‌ارزش آلوده باشد در آن مسئولیت نمی‌تواند انرژی و حس خوب را ایجاد کند. ممکن است در مسئولیتی که دارد از نظر خودش استعداد و توان زیادی هم داشته باشد؛ ولی این خود نوعی تخریب را ایجاد می‌کند. اگر به این مسئله توجه نکنیم باعث قبله گم کردن می‌شود؛ یعنی فرد مسیر اصلی را فراموش می‌کند. این قبله گم کردن می‌تواند مثل ناسپاسی و فراموشی باشد و فرد نتواند عمل سالم را انجام دهد. پس بایستی برای انجام هر مسئولیتی با کسب دانش و آگاهی ظرفیت خود را افزایش دهیم.
هر جایگاهی در کنگره به ما پیشرفت و امتیازی می‌دهد که مسئولیت آن جایگاه را بپذیریم و قبول کنیم. فقط تنها مسئولیت قبول کردن نیست؛ بلکه هر جایگاهی که ما در کنگره تجربه می‌کنیم براساس دانایی و ظرفیتی که داریم می‌توانیم آن جایگاه را بپذیریم و به نحو احسن انجام بدهیم.

خداوند را شکر می‌کنم بابت اینکه در کنگره ۶۰ قرار گرفتیم و می‌توانیم دانش و آگاهی خود را افزایش دهیم و در صراط مستقیم قرار بگیریم.
از آقای مهندس که این راه را برای ما باز کردند ممنونم. ما قبل از کنگره این آگاهی و دانش را در مورد اعتیاد نداشتیم. من خود را مثال می‌زنم با غم، اندوه و افسردگی زیاد وارد کنگره شدم. هیچ چیزی از اعتیاد نمی‌دانستم فقط به مسافرم فشار می‌آوردم که باید مصرف خودت را کنار بگذاری؛ اما فهمیدم که اعتیاد یک نوع بیماری است و اگر آن را به درستی نشناسیم هیچ‌وقت نمی‌توانیم با موضوع اعتیاد کنار بیاییم.
خدا را شکر می‌کنم که وارد کنگره شدم و به موضوع اعتیاد شناخت کافی پیدا کردم. از راهنمای خوبم بسیار سپاسگزارم که من را از تاریکی به روشنایی هدایت کرد، خدا را شکر که خانم فاطمه در سر راه من قرار گرفت که آموزش بگیرم. از تک‌تک دوستان و هم‌لژیون‌های عزیزم که الان در کنار من هستند و از تمام راهنمایان عزیز تشکر می‌کنم که از هر کدام به نحوی آموزش گرفتم. خدا را شکر که این جایگاه استادی را برای اولین بار تجربه کردم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما ممنونم.

ویراستار: همسفر زهره (خدمتگزار سایت از لژیون ششم)
عکس: همسفر آرزو (مرزبان خبری)
تنظیم و ارسال: همسفر مرضیه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .