English Version
English

دانش و آگاهی و دانایی ویژگی بالا بردن ظرفیت است.

دانش و آگاهی و دانایی ویژگی بالا بردن ظرفیت است.

هفتمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه های آموزشی و خصوصی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی زال‌پارس با استادی همسفر انسیه و نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر دل آرام با دستور جلسه «ظرفیت،مسئولیت(قبله گم کردن، نق زدن،حاشیه)» روز یکشنبه  بیست و شش فروردین 1403 ساعت 16:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاس‌گزارم که اجازه خدمت در این جایگاه به من داده شد و از نگهبان جلسه و نگهبان لژیون سردار خانم سحر و راهنمای عزیزم خانم طاهره و ایجنت محترم شعبه تشکر می‌کنم که به من اجازه دادند در این جایگاه حضورداشته باشم و از شما دوستان آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز؛ ظرفیت، مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) می‌باشد. همان‌طور که این کلمات باهم آمده است، پس مکمل یکدیگر هستند. من برای ظرفیت باید نقطه تحمل خودم را بالا ببرم، یعنی ظرف وجودی خودم را که ممکن است یک لیوان باشد، به یک استخر و یا حتی دریا تبدیل کنم و ظرف وجوبم را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ‌تر و رسیدن به خواسته‌هایم وسعت بدهم.

و اما مسئولیت؛ هر آنچه را که بپذیرم باید در انجام وظایف خودم مسئولیت داشته باشم و نسبت به بقیه پاسخگو باشم و این با بالا بردن ظرفیت و نقطه تحمل اتفاق می افتد. من اگر مسئولیتی را پذیرفتم در انجام آن تعادل خودم را از دست ندهم، هدفم را گم نکنم، به بیراهه نروم و از رب و مربی خودم سپاس‌گزاری کنم و از کسانی که مرا کمک و راهنمایی کردند تا در این جایگاه قرار بگیرم و به آن‌ها احترام بگذارم.
آقای مهندس ظرفیت یک بوته خار با یک درخت خرما متفاوت می‌دانند چون هرکدام از تفکر و آگاهی خاص خود برخوردارند، زیرا ویژگی‌هایی که هرکدام با اطلاعات که به دست می‌آورند متفاوت است. آخرین مرحله‌ی نفس حیوانی، اولین مرحله نفس انسانی است و تمامی خواص حیوانات مانند درندگی، حیله‌گری، باوفایی در من هست. حال بسته به دانش و آگاهی و آموزش و تفکر و تجربه ظرف وجودیم را بالا می‌برم و ذره‌ذره جایگاهم را در مراتب بالاتر انتخاب می‌کنم
آقای مهندس در سی دی ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن می‌گویند که دانش و آگاهی باعث به وجود آمدن، ظرفیت می‌شود و با مثالی این موضوع را باز می‌کنند که اگر بخواهیم یک بیمار قلبی را در بیمارستان بستری کنیم، شاید این جمله را بشنویم، که مسئول بخش قلب بگوید که پذیرش نمی‌کنم، زیرا ظرفیت ندارم. حال انسان‌ها هم بر مبنای خواسته‌های درونی و نفس و ظرفیت شان به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ کسانی که نقاب می‌زنند و ظرفیت آن مسئولیت را ندارندو فکر می‌کنند که آموزش گرفته است، اما با گذر زمان نقاب از چهره برمی‌دارد.
گروه دوم کسانی که می‌خواهند آموزش بگیرند و به دیگران کمک کنند و اگر این خواسته واقعی باشد، با کمک به دیگران و محبت واقعی که عجین شود، بین مردم محبوب و نزد خداوند گرامی می‌شود.
گروه سوم کسانی هستند که هیچ‌چیز برایشان مهم نیست و فقط برای خوش‌گذرانی آمده‌اند و نمی‌خواهند مطالب هستی و عشق و محبت را درک کنند و فقط برای شمارش پول و سکه آمده‌اند و نمی‌خواهند بفهمند که برای چه به این دنیا آمده‌اند؛ اما من باید با تفکر و تعقل خود را به درجه‌ای برسانم که فقط صور ظاهر صحبت‌های آنان را نبینم بلکه باطن و پشت حرف‌های آن‌ها توجه کنم، زیرا این نیز مرحله‌ای از تزکیه و پالایش است. 

از این‌که با سکوت قشنگ تان به صحبت‌های من گوش دادید از تمامی شما ممنون و سپاس‌گزارم.

برگزاری آزمون فروردین ماه 1403 

تقدیر از اعضای سردار 1402

عکاس: مرزبان خبری همسفر محبوبه

تایپ و ویراستاری:همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم)

ارسال خبر:همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهره از لژیون (دوم)

همسفران نمایندگی زال‌پارس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .