English Version
English

آگاهی و علم در تغذیه نداشتم که دچار اضافه وزن شدم

 آگاهی و علم در تغذیه نداشتم که دچار اضافه وزن شدم

ششمین جلسه از دوره سی‌ و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی _ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی رودکی، با استادی مسافر فردین، نگهبانی مسافر رمضان و دبیری مسافر ناصر با دستور جلسه "تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰" دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان فردین هستم یک مسافر.
از نگهبان و راهنمای عزیزم بسیار ممنون و سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند تا در خدمت شما باشم. دستور جلسه امروز« تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره۶۰» است. تجربه‌ای که من از اضافه وزن دارم در آن است که به خاطر نداشتن آگاهی و علم در تغذیه باعث شد که من دچار اضافه وزن شوم، به این صورت که بیش از اندازه می‌خوردم و هیچ اصولی را در مورد خوراک رعایت نمی‌کردم و یا اینکه همواره پیش از غذا و بین غذا حتماً باید مقدار فراوانی آب و نوشابه می‌خوردم و اینکه من همیشه بی‌موقع غذا می‌خوردم و هرگز در زمان منظمی اقدام به خوردن وعده غذایی نمی‌کردم.

حتی کاهی به این صورت عمل می‌کردم که یک روز ساعت ۱ ناهار می‌خوردم و فردای آن روز ساعت ۲ و یا روزهای دیگر ساعت ۳ و هیچگونه نظمی در وعده‌های غذایی من وجود نداشت. به بیان دیگر هر زمان که گرسنه می‌شدم اقدام به خوردن می‌کردم. مشکل دیگر اینکه هیچ وقت میل به خوردن وعده صبحانه نداشتم و این امر نیز مزید بر علت شده بود. همه این‌ها باعث شد که دچار اضافه وزن گردم به طوری که این سنگینی اضافه باعث شده بود تا در قسمت پا دچار زانو درد شوم  و یا اینکه همواره برای خرید لباس مورد اندازه‌ام دچار مشکل می‌شدم.

اما در کنگره روزی که وارد لژیون جونز شدم با کسب آگاهی، نخست فهمیدم که چه زمانی باید غذا بخورم، دوم  اینکه چه اندازه بخورم و سوم اینکه چه چیزی بخورم. در لژیون جونز ترازوی دیجیتال بسیار مهم است که هر روز صبح ناشتا خودمان را وزن کنیم و ببینیم که نسبت به روزهای پیش چه مقدار افزایش و یا کاهش وزن داشته ایم. ترازو یکی از اضلاع مثلث‌ لژیون جونز است.

ضلع دیگر سالاد است و باید سالاد را پیش از وعده ناهار بخوریم. ضلع سوم نیز تخم مرغ است که حتماً باید صبح و ناشتا میل شود. در لژیون جونز علاوه بر علم تغذیه یاد می‌گیریم که حتماً یک فعالیت ورزشی را در دستور کار خود قرار دهیم. یکی از اصول لژیون جونز این است که ۱۲ سی دی مختص این موضوع داریم که ۶ تای آنها مربوط به ساختمان جسم و ۴ سی دی اضافه وزن و یک سی دی تشنگی و یک سی دی به نام اتوفاژی است. دوستانی که تمایل به شرکت در لژیون جونز دارند باید این سی‌دی‌ها را مورد مطالعه قرار دهند.

در این سی‌دی‌ها می‌آموزیم که بیشتر مواد پروتئینی و کم حجم مصرف نماییم و از خوردن کربوهیدرات و غذاهای حجیم خودداری نماییم. در این لژیون ما می‌آموزیم که هیچ یک از وعده‌های غذایی را حذف نکنیم و یا روزه‌های طولانی مدت نگیریم به گفته دیگر با استفاده از روش سقوط آزاد نمی‌توان به تعادل وزنی دست پیدا کرد. به کمک لژیون جونز من توانستم ۲۶ کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهم.

در آخر از آقای سعید عاشوری راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم که لژیون جون را به من معرفی کردند تا بتوانم بر این مشکل غلبه کنم. امیدوارم دوستانی که دچار اضافه وزن هستند با استفاده از لژیون جونز وزن خود را متعادل کرده و به سلامتی کامل دست پیدا کنند.

ضبط و نگارش: مسافر حسن لژیون شانزدهم

عکس خبری: مسافر محمد لژیون نهم

ویرایش و ارسال: مسافر حسن لژیون شانزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .