English Version
English

شناخت فیزیولوژی جسم

شناخت فیزیولوژی جسم

جلسه سیزدهم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران ويليام وایت با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» به استادی راهنمای ویلیام وایت همسفر فتانه روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

جناب مهندس در «سی‌دی ساختمان جسم ۳» می‌فرمایند: «ما برای جسم احتیاج به موادی داریم که بایستی خود جسم تولید کند»؛ برای مثال برای خوابیدن جسم که تقریباً همان بیهوشی است ما احتیاج به مواد بی‌هوش کننده داریم؛ پس بایستی جسم این مواد را تولید کند. برای خوابیدن حداقل نیاز به سه ماده است؛ استیل کولین، سروتونین و آدرنالین؛ همین‌طور ده‌ها، صدها و هزاران ماده‌ دیگر که در قسمت‌های مختلف جسم مانند مغز و یا سایر غدد تولید می‌شود که در شرایط مختلف در اختیار قسمت‌های مختلف جسم قرار می‌گیرد. برای نمونه مواد بسیار نیرومندی مانند انکفالین که مربوط به سیستم ضد درد است، دینورفین و اندورفین که به‌مراتب قوی‌تر از مورفین است و مواد محرکی مانند دوپامین یا ماده‌ ضدافسردگی مثل سروتونین در سیستم‌های مختلف یا قسمت‌های مختلف تولید می‌شود؛ مجموع این مواد را که شامل نوروترانسمیترها، ناقل‌های عصبی، هورمون‌ها، مدیاتورها و تمامی غدد درون‌ریز و برون‌ریز است و تمامی وضعیت مختلف فیزیولوژی همچنین تعادل روحی، روانی و یا خلق‌وخوی ما را تحت کنترل خود قرار دارند مواد تولیدات داخلی یا سیستم ایکس می‌نامند.

تابه‌حال بسیاری از مسائل این سیستم و مواد آن مجهول و کشف نشده است. لازم است بدانیم همان‌طور که اشاره کردم تمامی حالات خوش‌خلقی، بدخلقی، مسائل خواب‌وبیداری، شادی، افسردگی، گوشه‌نشینی و حتی مسائل زناشویی، امیدواری، ناامیدی و حالت‌های مختلف دیگر روحی و روانی ما تحت تأثیر سیستم ایکس یا تولیدات داخلی جسم ما است. آقای مهندس در «سی‌دی اضافه‌وزن ۱» فرمودند: «ما برای سلامتی جسم، چاقی و لاغری ابتدا بایستی صورت‌مسئله را بشناسیم»؛ درصورتی‌که ما هیچ اطلاعی نداریم و برای لاغری انواع رژیم‌ها، قرص‌ها و کپسول‌های لاغری مصرف می‌کنیم؛ با این روش‌ها روزگار انسان سیاه شده و باعث آزار و اذیت او می‌شود. جراحی‌هایی انجام می‌دهند که بسیار مخرب و آسیب‌زننده است؛ مانند کوچک کردن معده، روده و یا این‌که چربی‌های شکمی را بیرون می‌کشند که واقعاً مخرب است و باعث می‌شود که گوشت از پوست جدا شود و به هم نچسبد. برای سی یا چهل کیلو اضافه‌وزن این کارها را انجام می‌دهند.

این‌ها همه براثر عدم شناخت فیزیولوژی جسم است. بایستی در کاهش وزن ترازو را جدی بگیریم؛ هنگامی‌که خود را وزن می‌کنیم باید بر روی آن مقداری هم‌ فکر کنیم که چرا وزن کم یا زیاد شده است؛ ترازو من را وادار به تفکر می‌کند. باید صبحانه حتماً خورده شود و اگر اجتناب شود باعث ازدیاد وزن می‌شود. برای کاهش وزن نیاز نیست که این را بخوریم و آن را نخوریم باید حدود و اندازه همه‌چیز را به دست بیاوریم.

من هنگامی‌که سفر نیکوتین انجام می‌دادم در اوایل سفر خود از تنقلات زیادی استفاده می‌کردم و این باور غلط را داشتم که اگر بخواهم سیگار و قلیان را فراموش کنم بایستی خود را با خوردن تنقلات سرگرم کنم و همین امر باعث اضافه‌وزن در من شده بود. بعد از گذشت چند ماه متوجه اضافه‌وزن خود شدم؛ اما به دلیل این‌که هم‌زمان نمی‌توانستم سفر جونز انجام دهم با استفاده از گوش دادن به سی‌دی‌های اضافه‌وزن آقای مهندس توانستم به وزن ایده‌آل و جسم سالم برسم؛ با همین روش و تغذیه سالم وزن خود را نرمال و اندام خود را استاندارد نگه داشتم.

رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر فتانه، نمایندگی چرمهین
ویراستاری و ارسال: مسافر نیکوتین زهرا رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر مریم، نمایندگی سلمان فارسی
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .