English Version
English

تعطیلات عید برای خدمتگزاران کنگره‌۶۰

تعطیلات عید برای خدمتگزاران کنگره‌۶۰

ششمین جلسه از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰، ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی راهنما مسافر علی‌رضا، نگهبانی مسافر بهرام و دبیری مسافر علی، با دستور‌جلسه «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» روز یک‌شنبه ۲۷ اسفند‌ماه ‌۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

علاوه بر تعطیلات نوروز الان تعطیلات تابستان به آن اضافه شده است و مناسبت‌ها را هم تعطیل می‌کنند. زمانی‌که من خودم وارد کنگره شده بودم؛ مثلاً به راهنما می‌گفتم که آقا تاسوعا و عاشورا است و همه مردم عزاداری می‌کنند اگر می‌شود ما هم نیاییم؛ همیشه یک جواب می‌داد و اینکه آیا در زمان مصرف‌ مواد‌مخدر شما تعطیلی داشتید و در تاسوعا و عاشورا مواد مصرف نمی‌کردید؟ ما می‌گفتیم چرا بیشتر هم می‌کشیدیم و می‌گفت پس حرف اضافه نباشد و سر کلاس بیایید.

تعبیر جناب مهندس این بود که کنگره ۶۰ دقیقا مثل بیمارستان است و تعطیلی ندارد. ولی به مرور زمان با شناختی که مهندس از روش DST داشت و جواب بهتری که در جلسات داشت می‌گرفت به این نتیجه رسیدند که این تعطیلی اولین راهکارش برای خدمتگزاران کنگره بود. خوب می‌دانید که سفر اولی‌ها در طول سفر مسافرتی ندارند و مسافرت ممنوع است؛ یک راهنما و یک مرزبان یا مسول OT در طول سال دارد می‌آید و خدمت می‌کند؛ خب خانواده اینها می‌گویند در زمان مصرف یک‌جور ما را رها می‌کرد و می‌رفت و الان هم باید همیشه در کنگره حضور داشته باشد؛ خب به خاطر رفاه حال خدمتگزاران و مخصوصاً راهنماهای گرانقدر کنگره؛ جناب مهندس گفتند یک مرخصی باشد یک تعطیلاتی باشد مثل تعطیلات نوروز که اینها یک تجدید قوایی بشوند و حالا تعطیلات تابستان هم به آن اضافه شد و اینکه قدر این راهنماها را که دارند بی وقفه برای شما زحمت می‌کشند را بدانید. 

نکته دوم اینکه این تعطیلات و سفر رفتن برای سفر دومی‌ها است، خواهشاً سفر اولی‌ها به مسافرت نروند. در زمان مصرف همه ما می‌گفتیم دیگران بلد نیستند ولی ما بلدیم؛ دیگران ضعیف بودند ولی ما ورزشکار هستیم؛ ما معتاد نمی‌شویم آن‌ها یک جور دیگری هستند.

در آخر همه ما به عنوان یک مصرف‌کننده سر از کنگره در آوردیم. اگر قرار است قوانین کنگره را رعایت کنیم و به حال خوش برسیم؛ قوانین می‌گوید که یک سفر اولی حق مسافرت رفتن ندارد؛ چون در مسافرت رانندگی می‌کنی خسته می‌شوی و OT جوابت را نمی‌دهد و روز از نو و روزی از نو است.

کنگره ۶۰ قبلاً ترس از این بود که اگر تعطیل شود یک‌سری ریزش داشته باشد؛ اول اینکه انشاالله ریزش نداریم بعداً اگر هم داشته باشیم جناب مهندس می‌گوید که هیچ اشکالی ندارد و ریزش مال افرادی هست که قرار است ریزش کنند، حال درون ۳ ماه یا ۶ ماه سفر ریزش می‌کند بالاخره جایی قرار است ریزش کند پس همان بهتر که در همین ۱۴ روز برود و شاید رفت و با حال خوشی برگشت ولی عزیزان هیچ‌کس این قضیه را شوخی نگیرد من می‌روم، من بلدم، این حرف‌ها مال قبل از کنگره بود، آموزش‌هایی که درون کنگره گرفتید دیگر خلاف این را دارد ثابت می‌کند و دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که من از این قضیه مبریٰ هستم و می‌توانم سفر بروم، ولی عزیزان سفر اولی خودتان را از آموزش‌های کنگره ۶۰ غافل نکنید تا آنجا که می‌توانید در مسیر این آموزش‌ها باشید و در این ۱۴ روز قرار نیست هیچ اتفاق خاصی بی‌افتد و همه‌چیز اینجا تعطیل است ولی ارتباط یک سفر اولی نباید با کنگره تعطیل باشد چون نیاز دارد. 

عزیزان قدر کنگره ‌۶۰ را بدانید چون معلوم نیست همیشه وضعیت OT اینقدر خوب باشد و بتوانید فعالیت کنید. عزیزان ۱۰ ماه برای خودتان وقت بگذارید چون تا خودتان را دوست نداشته باشید نمی‌توانید کسی را دوست داشته باشید. باید من خودم را با کنگره مطابقت دهم و اگر مطابقت دادم ۱۰ یا ۱۱ ماه بعد به موفقیت می‌رسم و می‌توانم خدمت کنم و لذت ببرم چون به جز عشق چیز دیگری ندارد؛ یعنی به رهایی می‌رسی، حالت خوب می‌شود، بعد می‌بینی حال خوب در خدمت کردن است؛ چون اگر بیرون از اینجا حال خوب بود من و شما اینجا نمی‌آمدیم، دنبال حاشیه نباشید و مقررات را رعایت کنید تا به حال خوش برسید.

مراسم افطاری 

تایپ و عکس : مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .