English Version
English

بدن انسان به استراحت احتیاج دارد

بدن انسان به استراحت احتیاج دارد

جلسه نهم از دوره بیشت‌وهشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی خلیج‌فارس با نگهبانی همسفر فاطمه، دبیری همسفر طاهره و استادی راهنما همسفر طاهره با دستور جلسه «چگونه از تعطیلات در کنگره استفاده کنیم» روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
نماز و روزه همه قبول حق باشد خدا قوت می‌گویم به کسانی که افطاری را فراهم می‌کنند و آنانی که از نظر مالی کمک می‌کنند؛ دستور جلسه تعطیلات است‌ و این‌که از تعطیلات در کنگره چگونه استفاده کنیم. من سال 93 وارد کنگره شدم آن موقع خبری از تعطیلات نبود تنها تعطیلی در کنگره روز عاشورا بود سال 94 جناب مهندس تصمیم گرفتند که تعطیلی برای اعضا در نظر بگیرند آن زمان مسافرم تازه سفر خود را آغاز کرده بود به همین دلیل تمام وجودم پر از اضطراب بود که قرار است در تعطيلات چه اتفاقی برای او بیفتد چه می‌شود تنها دل‌خوشی من این بود که مسافرم یک جایی وصل است و آموزش و انرژی می‌گیرد به همین دلیل با خود گفتم از شانس بد من چرا این همه سال کنگره برقرار بود اما امسال تعطیل شده است خوب بعد از این که جناب مهندس صحبت کردند پی بردم که علت کار ایشان این بود که انسان خودش را ارزیابی کند و خودش را محک بزند درست بود که مسافر من دو ماه بود که سفر خود را آغاز کرده بود اما به‌اندازه دو ماه آموزش دیده بود چون مسافر من هشت سال گذشت تا رها شود.
همیشه در حال سفر کردن بود و همیشه فکر می‌کردم که قرار نیست تعطیلات شامل طاهره شود ولی هر تقدیری یک روز برای هر کس اتفاق می‌افتد یکی سال اول رها می‌شود و از تعطیلات نوروز استفاده می‌کند یکی هم این‌طور نیست و اگر تلاش نکند رها نمی‌شود چه تعطیلات باشد و چه نباشد در هر حال کنگره خوبی که دارد در هر نمونه الگو گذاشته است. آقای علامی و خانم مرضیه از نفرات اول کنگره بودند در آن زمان الگو کم بود اکنون ما الگوها را می‌بینیم و امیدوار می‌شویم که درمان اتفاق می‌افتد خدا را شکر دیشب تولد مسافرم بود حس خیلی متفاوتی بود نسبت به سال‌‌های قبل؛ انشا الله کسانی که در سفر اول هستند سال دیگر با کلی انرژی به تعطیلات می‌روند.
سال‌های اول مهندس گفتند که خیال می‌کردم کنگره مانند بیمارستان است و نمی‌شود کنگره را تعطیل کرد ولی بعد از گذر زمان متوجه شدند که باید کنگره را تعطیل کرد افرادی که در دنیای تاریکی بودند اکنون در سفر دوم هستند و خانواده آن‌ها نیاز دارند انرژی بگیرند و اتفاقاتی که منتظرش بودند برای آن‌ها بیفتد. هرکسی که در کنگره خدمت می‌کند دوست دارد از تعطیلات استفاده کند حتی یخچال هم نیاز دارد خاموش شود و استراحت کند انسان هم نیاز دارد استراحت‌ کند اگر استراحت نکنیم مثل چرخ فلک می‌شویم که دائم فقط می‌چرخد؛ من یک شخصیتی دارم که هر وقت کاری بخواهم انجام دهم می‌نشینم بعد فکر می‌کنم و آن کار را انجام می‌دهم و مجدداً استراحت می‌کنم بعد به کار بعدی می‌پردازم.
ما نیاز به استراحت داریم تا در زمان استراحت فکر کنیم تا چه طور برنامه‌ریزی کنیم. این دو‌‌ هفته تعطیلی عید لااقل برای شش ماه برنامه‌ریزی کنیم که روزانه یا ماهانه مبلغی را کنار بگذاریم اگر می‌خواهی به تفریح بروی لااقل یک تفریح خوبی برو؛ خیلی دوست داشتم به مشهد بروم یک ماشین وانت‌بار داشتیم یک بنده خدایی گفت: می‌خواهی برویم مسافرت، شوهرم گفت: پول ندارم او گفت: ماشین از تو و خرج سفر هم از من فردای آن روز بدون برنامه‌ریزی حرکت کردیم ولی یک سفر خاطره‌انگیز شد سرما کنار خیابان می‌خوابیدیم با دوتا بچه کوچک چون سفری بی‌فکر انجام دادیم.



کنگره خیلی خوب است با این وجود که قبلاً مسافر نداشتم اما بی‌فکر زندگی می‌کردم اما وجود کنگره باعث شد زندگی من با فکر شود و برای هر مسائلی اول فکر می‌کنم، کنگره برای استراحت کردن نیاز به تعطیلات دارد مهندس دو هفته به ما استراحت داد ا انشالله سفر اولی‌ها خودشان را برای سال بعد آماده کنند. باید سفر از روی برنامه‌ریزی باشد هدف برای مسافرت خیلی مهم است گاهی به سفر می‌رویم که انرژی بگیریم که حالمان خوب شود تا وقتی برگشتیم تمیز و باانرژی برگردیم؛ سفراولی‌ها می‌توانند در شهر خودشان هم انرژی بگیرند و به‌جاهای دیدنی شهر خود بروند و لذت ببرند هم‌اکنون من از کوچک‌ترین چیزهای شهر خودم لذت می‌برم ساعتی هم می‌شود حال خود را خوب کرد یکی از پهلوانان که سال قبل آمده بود گفتند: آدم‌ها وقتی چیزی دارند قدرش را نمی‌دانند ایشان گفتند: می‌دانید ساحلی که دارید از ساحل ترکیه قشنگ‌تر هست چون کنارش هستید عادت کردید.
من زمانی که در تاریکی بودم اصلاً از دریا و ساحل لذت نمی‌بردم آقای مهندس روز چهارشنبه اعلام کردند چه سفر اولی و چه سفر دوم در طول تعطیلات عید می‌توانند دو تا سی‌دی بنویسند؛ مسافران در سفر اول خیلی به مراقبت نیاز دارند برای مسافرتان شرایط را مهیا کنید همسفران خیلی می‌توانند به مسافران خود کمک کنند. حالا تعطیلات هست قرار هست مهمان به یاد سعی کنید شرایطی فراهم کنید که حس و حال خوبی را داشته باشند تا انشا الله بعد از تعطیلات دوباره در کنگره کنار سفره افطار بنشینیم و روزهای خوبی را کنار یکدیگر سپری کنیم.

تایپ: همسفر ثریا راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
ویرایش: همسفر فاطمه، راهنما همسفر بتول (لژیون چهار)
عکاس، ثبت و ارسال: همسفر راحله (مرزبان خبری)
همسفران نمایندگی خلیج فارس (بوشهر)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .