English Version
English

تعطیلات و معیار سنجش من

تعطیلات و معیار سنجش من

قرار است من و قلمم گوش به فرمان قلبم شویم و از کلمه‌ای بگوییم که در صور آشکار بسیار ساده است؛ ولی امسال برای من دنیا حرف و معنا دارد؛ از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟

من اوّل کلمه تعطیل را مورد بررسی قرار می‌دهم. از دیدگاه من تعطیل کردن چه چیزهایی در چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد؟ آری! قرار است من یک سری مسائل تکراری را در یک زمان کوتاهی تعطیل کنم، مثل مدرسه‌ بچه‌ها و زندگی روزمره و جایگزین آن سوژه‌های جدیدی شود. قسمت زیبای آن برای من این است که همه‌ چیزهای روزمره را می‌شود تعطیل کرد به غیر از عشق ورزیدن؛ بلکه باید در تعطیلات عشق ورزیدن را دو برابر کرد، چون زمان بیشتری در اختیار من گذاشته می‌شود.

در تعطیلات نوروز همه چیز بوی تازگی می‌دهد؛ چون چند روز قبل از ورود به این تعطیلات طبق رسم ما ایرانیان همه درگیر تمیز کردن منزل و دور ریختن چیزهای اضافی هستند که این کار نمادی از خانه تکانی است، این کارها باعث می‌شود زندگی بوی تازگی بدهد و در ظاهر خودمان با خرید لباس این تازگی احساس می‌شود؛ امّا نکته قابل توجّه در اینجا است که من امسال با قرار گرفتن در کنگره ۶٠  تصمیم گرفته‌ام قلبم را هم تازه کنم و تمام چیزهای اضافی را از آن خارج کنم تا در تعطیلات بهتر بتوانم با آن قلب تازه خوش بگذرانم.

به گفته جناب مهندس دژاکام: من باید از کمترین امکانات بهترین استفاده را بکنم و این الگو را از طبیعت بگیرم؛ اگر امکان مالی رفتن به سفر را ندارم، مصمم‌تر از قبل سعی می‌کنم از تعطیلات بهترین استفاده را بکنم، حتی اگر شده با شاد کردن اعضای خانواده با چیزهای کوچک، از این تعطیلات خاطره‌ای زیبا به جا بگذارم.

نکته جالب دیگر در تعطیلات زمانی است که من در آن، خود را بسنجم و همه آموزشی که دیده‌ام را عملی و کاربردی کنم، قرار است مدتی راهنمایان توانمند من در کنار من نباشند، امیدوارم بتوانم از این مدت سربلند بیرون بیایم.

حالا رسیدیم به زیباترین قسمت این ماجرا، من امسال در بهار طبیعت و تعطیلات یک مسافر هستم؛ ولی مسافر سفر عشق که نام من در این سفر مسافر ویلیام است و چقدر جالب با این دستور جلسه هماهنگ است. من همیشه در تعطیلات در اثر نداشتن آگاهی و شناخت، بیشترین تخریب را برای جسم خودم رقم می‌زدم، در گذشته پای ثابت تعطیلات و به ظاهر خوشگذرانی را قلیان می‌دانستم که به دلیل رفتن سفر و یا قرار گرفتن در مهمانی بیشتر از زمان معمولی از قلیان استفاده می‌کردم و خیلی راحت به سیستم ایکس خود تخریب بیشتری وارد می‌کردم؛ ولی امسال با قرار گرفتن در لژیون ويليام و شروع این سفر عشق چیزهای زیادی آموختم؛ من آموزش دیدم که هیچ‌گاه لذت و نشئگی دائمی سیستم ایکس، با لذت‌های موقتی مواد بیرونی قابل مقایسه نیست، من در طول این سفر بارها از بدن خود عذرخواهی کردم که نادانسته چه راحت باعث بر هم خوردن همه‌چیز در خود شده بودم.

حالا با روش جناب مهندس دژاکام خیلی بهتر از قبل می‌توانم خوش باشم و با خوردن این آدامس نیکوتین‌دار که برای من دارویی شفابخش است و راهنمایی خانم مریم استاد خوبم، مطمئناً می‌توانم دوباره سیستم خودم را احیا کنم، دیگر نیازی در خود نمی‌بینم که زمان بگذارم و قلیان مصرف کنم تا به ظاهر کوک شوم، من در حال حاضر با قرار گرفتن در این لژیون همیشه کوک هستم، البته به لطف خداوند و دستان معجزه‌گر جناب مهندس و راهنمایی‌های خانم مریم.

در پایان خداوند را شاکرم که اگر امکان سفر را در این تعطیلات به من نداد؛ ولی یک سفر پر از عشق را شروع کردم که در هیچ جای دنیا نمی‌توانستم این زیبایی و حال خوش را به دست بیاورم، به لطف خداوند و همت خودمان من، همسرم و پسرم امسال مسافر ويليام هستیم و مطمئن هستم با قرار گرفتن در این سفر بهترین تعطیلات را برای خودمان رقم می‌زنیم. از خانم مریم و تمام عزیزانی که در این سفر ويليام من را همراهی و کمک می‌کنند سپاسگزارم. دعای خیر من بدرقه راهتان باد!


نویسنده: مسافر نیکوتین ملیحه رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر مریم، نمایندگی فردوسی مشهد
رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر مریم، نمایندگی فردوسی مشهد
تصویرگر، ویراستاری و ارسال: مسافر نیکوتین منیره رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر فریبا، نمایندگی سهروردی اصفهان
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶٠

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .