English Version
English

گذشتن از لذتی کوتاه

گذشتن از لذتی کوتاه

خدا را ‌شکر باز هم به بنده فرصتی داده شد تا چند کلامی از حسم نسبت به دستور جلسات هفتگی کنگره ۶۰ مطلبی بیان کنم. در مورد دستور جلسه « الهام از رمضان » باید بگویم از زمانی که قدم به کنگره گذاشتم، همه چیز برای من رنگ‌و‌بوی خاصی نسبت به قبل داشت و ماه مبارک رمضان هم‌ یکی از آن موارد خاص بود که دید من را به این ماه کاملاً تغییر داد. همان‌طور که دستور‌جلسات و مراسم‌های زیاد و مختلفی در کنگره ۶۰ داریم و برای هر کدام نام و مناسبتی خاص در نظر گرفته شده؛ ماه رمضان هم از این قسم مناسبت‌ها مستثنی نیست. همه ما می‌دانیم که جناب مهندس دژاکام کلید رهایی‌شان از بند اعتیاد در ماه مبارک رمضان نهفته بود؛ ایشان مانند همه، روزه‌شان را می‌گرفتند و آداب مربوطه را انجام می‌دادند؛ اما تفاوتی که با بقیه داشتند این بود با این‌که روزه می‌گرفتند؛ اما مجبور به استفاده از مصرف مواد مخدرشان بین روز در ماه مبارک رمضان بودند تا این‌که در یکی از این روزها که تکراری و مثل همیشه‌ بود جرقه‌ای در ذهن‌شان زده شد.
ذره ذره و آرام‌‌آرام، با کم‌کردن مصرف مواد مخدر روزانه‌شان به درمان نزدیک و نزدیک‌تر شدند تا این‌که به خود آمده و دیدند دیگر نشانی از نشئگی و خماری در ایشان وجود ندارد و انگار سال‌های سال است که از بند اعتیاد رها شده‌اند. ماه رمضان، برکات زیادی برای همه دارد؛ اما برای جناب مهندس دژاکام برکات خاصی را به همراه داشت؛ زیرا ایشان هم‌ مانند هزاران هزار نفر که گم‌ کرده راه بودند در ماه مبارک رمضان به سرمنزل خویش رهسپار شدند، مبدأ ایشان ماه مبارک رمضان، هدف پیدا کردن راه و مقصد رهایی از بند اعتیاد.
اگر هروز دور و بر خودمان را بنگریم مسائل زیادی برای شکرگذاری از نعمت‌های فراوانی که در دسترس‌مان است را داریم. یکی از این نعمت‌های بزرگ اذن ورودمان به کنگره و همچنین استفاده از متدی که توسط جناب مهندس اجرایی گشت و تا الان به پیشرفت شایانی رسیده است می‌باشد. همهٔ ما شاهد عزیزانی هستیم که دل‌شکسته، خسته، خمیده، سر در گریبان و پا کشیده بر زمین و بدون آن‌که دیگر هیچ جایگاه واقعی در کنار خانواده و یا دوستان‌شان و‌ حتی موقعیت شغلی‌شان را نداشته با پیدا کردن نام و نشانی از کنگره ۶۰ با هزاران امید به این مکان آمده تا دوباره طعم لذت‌بخش سلامت جسمی، روحی و روانی خویش را آرام، آرام به دست آورند و بچشند. چه جوان‌هایی در این کره خاکی توسط همین جادوی هفت‌رنگ به سیاهی کشانده شده‌اند؛ اما در مقابل چه بسیار انسان‌هایی که با آگاهی به آن‌چه که می‌خواستند یعنی رهاشدن با خواست قلبی و اراده بالا در این راه با کمک تک‌تک عزیزان در کنگره ۶۰ به رها شدن دست پیدا کردند و در همین راستا این متد روند رو به رشدی داشت تا رسید به درمان سیگار با آدامس نیکوتین، درمان چاقی با عنوان تغذیه سالم و مواردی دیگر.
شاید ترک سیگار  به ظاهر کار راحت و آسانی باشد؛ اما در عمل به هیچ عنوان راحت نیست چه بسا از نظر من درمان سیگار از درمان مواد مخدر هم سخت‌تر است؛ زیرا آزاد، در دست عموم است و به راحتی در همه جا مصرف می‌کنند. خداراشکر هزاران هزار مرتبه شکر که بنده توسط متد DST با آدامس نیکوتین به رهایی رسیدم و البته با کمک و راهنمایی استاد عزیزم همسفر نسرین که اگر کمک و راهنمایی‌های ایشان نبود و نوشتن سی‌دی‌هایی که در مورد درمان سیگار جزء بایدها بود، قطعاً به رهایی و این حال خوش نمی‌رسیدم. مسرورم از ین رهایی زیرا در جامعه کنونی بیماری‌های فراوانی به وضوح در حال رشد است که عامل اکثر آن‌ها همین سیگار است. همین سیگاری که از نظر خیلی سیگاری‌ها لذتی وصف‌ناشدنی دارد و در عوض نمی‌دانند مرگی خاموش در انتظارشان است.
و کلام آخر؛ هر کدام از دستور جلسات کنگره ۶۰ مثل ذرات جرقه هستند. نوع نگاه ما و میزان آگاهی و آموزش ما می‌تواند میزان برداشت ما از این مطالب را مشخص کند، در کتاب ۶۰ درجه به قول استاد سردار؛ در ادامه کار و کوشش‌های شما به نتایجی می‌رسد تا در توانایی‌های شما خلل حاصل نگردد. از هر نقطه که نوری بتابد باید در جمع آن به تفکر باشید؛ زیرا از ذرات جرقه حاصل می‌شود به روشنایی بسیار عظیمی می‌رسید. در آیات الهی هم پیداست که هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. این مطلب یعنی هر موضوعی می‌تواند چراغی برای راه من باشد؛ اما باید خود من راه را بروم و درک کنم و من هستم که باید تجربه کنم و آموزش بگیرم. برای من اعظم الهام از رمضان بدین‌گونه است که ما باید در هر جایگاهی تاریخچه کنگره ۶۰ را بدانیم تا چه اتفاقی افتاده است که امروز ما راه برای‌مان باز شد. به لطف خداوند چشم جهان‌بین استاد و راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام به واسطه ماه رمضان و برکت این ماه و خواست، تفکر سالم، تقدیر و فرمان خداوند راه درمان اعتیاد پیدا شد و صورت مسئله اعتیاد مطرح و لاجرم در ادامه درمان هم پیدا شد.
اما دیدگاه و برداشت من همسفر، الهام و برداشت من از این ماه و ارتباط آن با زندگی و درمان هم بسیار مهم است. خداوند، هستی و تمام مخلوقین را در بهترین شرایط خلق کرد و کافی است من درست نگاه کنم، همه هستی در تعادل و در حرکت است. جسم ما هم جزئی از این هستی است؛ پس باید مطابق با قواعد، قوانین و تعادل‌های هستی باشد. مصرف سیگار یکی از این موارد است که سیستم بیوشیمیایی ما را در ظاهر و باطن خراب و از تعادل خارج می‌کند و متأسفانه خیلی از افراد جامعه درگیر این مسئله ضدارزشی هستند؛ اما برای این‌که ما بتوانیم یک تخریب فیزیکی و روانی را به‌درستی درمان کنیم در مرحله اول نیاز به یافتن یک راه درست هستیم، به نظر من برای یافتن راه درست فارغ از میزان دانایی و آگاهی ما احتیاج به یک الگو داریم. زمانی‌که ما الگویی صحیح داشته باشیم راه‌مان روشن‌تر و بهتر خواهد شد. چه الگویی بهتر از احکام الهی که همواره ما را در چهارچوب حریم و حرمت حفظ کرده.
ماه رمضان و روزه گرفتن حرف‌هایی بسیار در دل دارد که اولین مسئله به نظر من نظم و انضباط، مسئله قناعت، صبر، آرامش، دوری از ضدارزش‌ها و مهم‌تر از همه رسیدگی به این جسمی که در اختیار ما به امانت قرار داده شده و وظیفه ما این است که از این جسم به درستی حفظ و نگهداری کنیم. مصرف سیگار بسیار مخرب است و چه فرصتی بهتر از ماه رمضان که به واسطه روزه گرفتن، ما به نوعی جسم خود را ریست یا به حالت تنظیمات اولیه بر‌گردانیم. سیگار انواع و اقسام مشکلات را بر روی جسم ما در پی خواهد داشت و درمان آن، حرکت بسیار درست، هوشمندانه و آگاهانه است.
ماه رمضان بهترین زمان برای ما است که کمی ظرفیت خود را بالا ببریم و تمرین کنیم تا بدانیم زندگی بدون سیگار چگونه است. این مطلب را باید در نظر داشت که با روش و اندازه مناسب آدامس نیکوتین به راحتی می‌تواند ما را به درمان قطعی سیگار برساند. یادمان باشد برای رسیدن به یک لذت بهتر، باید از لذت‌هایی که فکر می‌کنیم لذت هستند نگاه‌مان را برگردانیم و بگذریم یعنی؛ لذت درمان و‌ لذت این عمل بزرگ که توسط؛ بنیان کنگره ۶۰  که الگوی همه ما هستند به زیبایی و درست انجام داده‌اند. درمان سیگار یعنی گذشتن از لذت مصرف آن، رسیدن به لذتی بالاتر، حال خوش، حس تمیز و پالوده است. ممنون و سپاسگزارم از نگاه زیبای‌تان.

 

نگارش و تایپ: همسفر اعظم (راهنمای لژیون پنجم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .