English Version
English

دستور جلسه هفتگی؛ غذای ما دوای ما٬ دوای ما غذای ما

دستور جلسه هفتگی؛ غذای ما دوای ما٬ دوای ما غذای ما

ازآنجاکه طبق آموزش‌های کنگره انسان از دو قسمت صور آشکار و صور پنهان تشکیل‌شده است و جسم انسان همان صور آشکار او می‌باشد، همانند ماشینی است که برای حرکت کردن نیاز به سوخت دارد و خود ما یا نفس ما که همان صور پنهان ما می‌باشد، آن راننده‌ی ماشینی است که در جسم سکونت دارد و حتی  نفس ما هم‌جهت ادامه بقاء به غذا نیاز دارد. حال طبق شعار غذای ما دوای ما، دوای ما غذای ما یعنی عامل بیماری و عامل بهبودی ما غذای ماست. پس ما باید به این نکته بسیار توجه داشته باشیم که چه غذائی برای جسم و جان ( نفس ) خود فراهم می‌کنیم. زیرا طبق این شعار هر آنچه ما می‌خوریم می‌تواند عامل بیماری یا سلامتی برای ما باشد. 

بیماری‌ها در جسم انسان می‌توانند در اثر عوامل خارجی مانند تصادفات و یا سایر حوادث و یا عوامل بیماری‌زا ( میکروب، ویروس و....) ایجاد شوند و یا در اثر کمبود مواد غذائی در جسم به وجود می‌آیند که با خوردن  غذاهای حاوی این مواد ( آهن، کلسیم، منیزیوم، سدیم، پتاسیم و...) کمبودشان در جسم  جبران می‌شود. زیرا طبق فرموده خداوند بدن انسان از خاک آفریده‌شده است و هر آنچه در خاک است در بدن انسان هم وجود دارد. و اما یکسری از بیماری‌ها در اثر کمبود موادی است که خود بدن ما آن‌ها را می‌سازد و این مواد ممکن است در طبیعت یافت نشود. یعنی جسم ما یکسری از مواد اولیه را با تغذیه دریافت می‌کند و بعد این مواد اولیه را طبق فعل‌وانفعالات شیمیائی تبدیل به مواد موردنیاز جسم می‌کند که چنانچه تغذیه سالم و مناسب باشد این تبدیلات و تولید مواد لازمه به بهترین نحو انجام می‌گیرد که این مواد به‌نوعی همان مواد شبه افیونی بدن انسان می‌باشد و شامل سرتونین، دوپامین، استیل کولین، دینورفین، انکفالین ممی باشند. که بالا بودن یا پائین بودن هرکدام از این مواد در بدن می‌تواند باعث بروز یکسری از بیماری‌ها در جسم گردد.

طبق آخرین تحقیقات انجام‌شده توسط محققین انگلیسی پس از سال‌ها بررسی به این نتیجه رسیدند که خوردن غذاهایی سرشار از ویتامین سی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین بی که در سبزیجات و میوه‌جات تازه می‌باشد می‌تواند سلامت بدن را بهبود بخشد و همچنین به تولید مواد شیمیائی ( شبه افیونی بدن) که حس خوب تولید می‌کند مثل دوپامین، سرتونین و اکسی توسین کمک کند.

مصرف غذاهای سالم نه‌تنها انرژی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند بلکه به‌سلامت کلی بدن نیز کمک شایانی می‌کنند. غذاهای سالم حتی بر روی احساس، عملکرد و تفکر انسان مؤثر می‌باشند.

ما باید بتوانیم با تغذیه سالم، سوخت لازم برای جسممان را فراهم کنیم چراکه ماشین جسم ما نیاز به سوخت دارد. سوخت‌های اصلی ماشین جسم به سه ضلع مثلث محدودشده‌اند که شامل آب، هوا و مواد غذائی می‌باشند. ازآنجاکه 70 درصد وزن بدن هر انسان  از آب تشکیل‌شده است مشخص می‌گردد آب جزء لاینفک هر موجود زنده‌ای می‌باشد و بدون وجود آب هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند دوام بیاورد ولی ضلع دوم و مهم‌تر از آب، هوا می‌باشد که نقش بسیار مهم‌تری از آب و غذا برای جسم دارد که متأسفانه در عصر حاضر به علت تغییرات جوی و اتمسفری هوا، خصوصاً در شهرهای صنعتی، آلودگی هوا باعث بروز بیماری‌هایی در جسم می‌گردد ( بیماری‌های ریوی، قلبی عروقی، انواع سرطان‌ها و ...). حال افرادیکه با مصرف سیگار از میزان هوای پاک کمتری بهره‌مند می‌شوند چندین برابر افرادیکه مصرف سیگار ندارند به بیماری‌ها مبتلا می‌گردند. همچنین میزان مرگ‌ومیر در اثر مصرف سیگار 17 برابر بیشتر از سایر مواد مخدر دیگر می‌باشد.

حال بحث اصلی ما روی ضلع سوم مثلث سوخت جسم، یعنی مواد غذائی می‌باشد چنانچه که میگوییم غذای ما دوای ما. که این مواد غذائی بایستی شامل میوه‌جات و سبزیجات، غلات و حبوبات، انواع گوشت‌ها، شیر و تخم‌مرغ باشد. ما باید سعی کنیم هر چیزی را در فصل خودش بخوریم تا نتیجه عکس در جسم تولید نگردد. تا حد امکان از غذاهای فریز شده و منجمد پرهیز کنیم و ذائقه خودمان را که این روزها بیشتر به سمت فست فودها و غذاهایی که مواد نگه‌دارنده دارند به سمت غذاهای سنتی و مفید تغییر داده و ضامن سلامتی خود و خانواده‌هایمان باشیم.

حال چنانچه فردی با خوردن داروهای اعصاب و شیمیائی و یا با مصرف مواد مخدر و نداشتن تغذیه سالم مواد اولیه مناسبی برای جسم خود فراهم نکند درنتیجه جسم در ساخت و تبدیلات موادی که باید بدن برای بقاء خودش بسازد درواقع جهت ساخت مواد درونی ( شبه افیونی) دچار مشکل خواهد شد به‌طوری‌که بیشترین عامل ایجاد بیماری‌های مختلف در جسم از کمبود و نقص در تولید همین مواد در بدن می‌باشد.  ازاین‌جهت در کنگره 60 جناب آقای مهندس با آموزش‌های ارزنده و مفیدشان در خصوص تغذیه سالم، اهمیت این موضوع را برای ما روشن کردند. به‌گونه‌ای که یکی از دستور جلسات سالیانه کنگره را به این موضوع اختصاص داده‌اند. پس بدانیم آنچه ما می‌خوریم چقدر می‌تواند در بیماری یا سلامتی ما نقش داشته باشد.

پس ما باید بدانیم  نیاز انسان به غذا مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز روزمره اوست. رشد انسان، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب و روان، خلق‌وخوی و رفتار، توانمندی و قدرت، تکثیر نسل و تولیدمثل همه به‌نوعی وامدار تغذیه سالم هستند. اگر ما از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشیم مطمئناً از روان و خلق‌وخوی سالمی هم برخوردار خواهیم بود و با گرفتن تصمیمات مناسب و بجا در زندگی‌مان، از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار خواهیم بود و می‌توانیم از زندگی خود لذت ببریم. ما بایستی بدانیم ما همه در قبال جسم خود مسئول هستیم و بایستی مراقب سلامتی خود باشیم.

حال لازم است با توجه به داشتن صور پنهان در انسان، جهت فراهم نمودن غذای نفس هم اشاره‌ای داشته باشم. همان‌طور که جسم نیاز به تغذیه مناسب و سالم دارد باید بتوانیم برای نفس هم‌غذای سالمی فراهم کنیم. طبق آموزش‌های کنگره خوراک نفس به سه قسمت نور، صوت و حس تقسیم می‌گردد. پس برای اینکه غذای خوبی برای نفس فراهم کنیم باید تصاویر خوب ببینیم و اصوات خوب بشنویم و فکر خود را جهت تولید حس‌های خوب تقویت کنیم. یعنی با دوری از افکار منفی و داشتن افکار مثبت به نفس خود انرژی بدهیم و بدانیم هیچ‌گاه نباید ناامید شویم چون ناامیدی خود یک تفکر و اندیشه منفی است. ما بایستی مواظب ورودی‌های خود باشیم و بتوانیم آن‌ها را کنترل نماییم. هر چیزی را نبینیم و هر چیزی را نشنویم و حتی به هر چیزی فکر نکنیم و حس‌های خود را آلوده نکنیم. از افکاری که انرژی ما را می‌گیرند و باعث ناامیدی ما می‌شوند دوری‌کنیم و افکار مثبت را جایگزین آن‌ها نماییم تا بتوانیم خوراک خوبی هم برای نفسمان فراهم کنیم.

با رعایت اصول تغذیه‌ای سالم و داشتن خواب مناسب که از ساعت 11 شب تا طلوع آفتاب می‌باشد و ورزش کردن به‌طور مستمر و روزانه و دوری از افکار منفی و مثبت اندیشی می‌توانیم سلامت جسم و روان خود را تا حد بسیار زیادی تضمین کنیم و انجام این اقدامات چیزی نیستند جز آموزش‌های ناب کنگره جهت داشتن جسمی هر چه سالم‌تر. چراکه به گفته قدما عقل سالم در بدن سالم است.

 

با احترام؛ هم‌سفر فهیمه از لژیون هشتم
ارسال:همسفر زهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .