English Version
English

ناسپاسی موجب سقوط انسان می شود

ناسپاسی موجب سقوط انسان می شود

هشتمین جلسه از دوره سی و چهارم جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر ایمان، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه «در کنگره60 چگونه قدردانی می کنیم؟» جمعه 20 بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ایمان هستم مسافر سیگار؛

شاکر و سپاس گزار خداوند هستم که امروز این اجازه داده شد تا من در این جایگاه خدمت بکنم، از نگهبان جلسه سپاس گزارم که این فرصت را در اختیار من قرار داد.
دستور جلسه این هفته ، درکنگره چگونه قدر دانی می کنیم؟ است.

در طول هفته در مورد این دستور جلسه چند مرتبه صحبت شده است و‌ من نمی خواهم خیلی روی دستور جلسه بمانم، این دستور جلسه کاملا سوالی هست و مادر کنگره یک یا دو دستور جلسه سوالی بیشتر نداریم، و وقتی که سوال می شود چگونه باید قدردانی کنیم سوال پیش می آید که چرا اصلا باید قدر دانی کنیم؟ لازم هست قدردانی کنیم؟ از چه چیزی باید قدردانی کنیم؟ من تا قبل از کنگره شاید یک یا دو دفعه زبانی از مادرم یا همسرم قدردانی کرده بودم و یا کلا برداشت خاصی نسبت به قدردانی نداشتم، من همیشه یک جمله را از آقای سیروس حسین زاده با خودم تکرار می کنم، اینکه ناسپاسی افت انسانیت است!چیزی که باعث شد من در بند اعتیاد قرار بگیرم ناسپاسی بود، باعث شد تا من همه داشته های خودم را نبینم.

در دوران مصرف در گرما و سرما، بدون وسیله نقلیه وقتی می رفتم که موادم را تهیه کنم حتی اگر یک ساعت هم من را جلوی درب  معطل میکردند تا به من مواد بدهند حرفی نمی زدم و حتی تشکر هم می کردم، و چه سختی هایی را آن زمان متحمل می شدم،  بنابراین اگر من بخواهم درمورد قدردانی کردن حرفی بزنم، قدر دانی کردن درک خدمتی است که به من شده است، و اگر این را متوجه بشوم انجام عمل درست در زمان درست به نوعی قدردانی کردن است، اینکه من یاد بگرم در چه زمانی چه کاری انجام بدهم.
درست سفر کردن، سفر سیگار کردن درزمان مناسب یعنی طول سفر اول، خدمت کردن، خدمت مالی و…همه اینها می شود قدردانی کردن.
مساله قدردانی حتی در آموزه های دینی هم‌ تأکید شده است و اولین سوره کلام الله حمد و ستایش خداوند است .

قدردانی می کنم از آقای مهندس که اجازه دادند ما در کنگره حضور پیدا کنیم ، قدردانی می کنم از همه عزیزانی که در طول این سالها زحمت کشیده اند و خدمت کردند و موجبات درمان و رهایی را فراهم کرده اند.
از اینکه به حرف های من توجه کردید سپاس گزارم .

 

عکس و تایپ: مسافر سیگار امید

تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .