English Version
English

نظم و انضباط پل ارتباطی بین اهداف و موفقیت است

نظم و انضباط پل ارتباطی بین اهداف و موفقیت است

نظم به معنای آراستن، ترتیب دادن و انضباط به معنای عدم هرج‌ومرج، سامان پذیری و احترام به معنای حرمت داشتن و ارج نهادن است. آفرینش بر اساس نظم استوار است و در دستگاه خلقت، هر پدیده‌ای جای خاصی، مأموریت و کار ویژه‌ای به عهده دارد. کرات آسمانی در مدار معینی حرکت می‌کنند؛ فصول سال، گذشت شب و روز نظم خاصی دارد و خلقت اشیا از‌ اندازه، حد و میزان خاصی برخوردار است. جهان چون خط‌وخال و چشم و ابرویی است که هر چیزی به‌جای خویش نیکو است.

حال برحسب نگاه کردن به هستی و طبیعت، درمان را در کنگره ۶۰ پیش می‌بریم. در کنگره ۶۰ اول چیزی که برای ما روشن شد صورت‌مسئله است. آقای مهندس که مبتکر روش DST هستند، توانستند با تیپر کردن مواد را کم کنند و در مدت‌زمان ۱۰ الی ۱۱ ماه شخص به تعادل برسد. این نیست که فقط فرد درمان می‌شود و همه‌چیز به اتمام می‌رسد؛ خیر، آقای مهندس در کنگره ۶۰ همه‌چیز را طبق قانون خود بررسی می‌کنند؛ یکی از آن‌ها همین نظم و انضباط است که مثلث درمان را کامل کرده است.

نظم و انضباط بر پایه تفکر و جهان‌بینی نهفته است؛ چراکه سفر نیکوتینی که داشتم در ناباوری من را کامل کرد. در درجه اول با احترام گذاشتن به راهنمای خود، فرمان‌برداری کردن و بانظم و انضباط سر لژیون حاضر شدن؛ اینک جسم من پابرجا است و کار خویش را انجام می‌دهد. این برگرفته از سفری است که با رعایت ۱۰ ماه فرمان‌برداری تعادل را به جسم داده است. هر ۲۱ روز پله‌ها کاهش داده شد، سیستم‌ ایکس قوی‌تر و هرلحظه در حال پس گرفتن آنچه ازدست‌داده بود، شد. هر قطعه‌ آدامسی که کم شد احترام بیشتری برای جسم خودم قائل شدم و وجود خود را بیهوده ندانستم.

نظمی که من در سفر خود فراگرفتم را قدر دانستم. نظم در مصرف به معنای داشتن حساب و برنامه دقیق در مخارج است که اعتدال را رعایت کنم و از زیاده‌روی پرهیز کنم. این سفر خواب من را بانظم خاص خود منظم کرد. دانستم بدقول نباشم و به‌موقع سر قرارهای خود آماده‌ باشم. این آموزشی است که از برقراری جلسات و لژیون‌ها فراگرفتم؛ زیرا در یک‌زمان معین آغاز به کار می‌کند. صندلی‌های نمایندگی هرکدام در نظم خاصی چیده می‌شود و این به من یاد داد که در منزل هر چیزی روی چیدمان منظم خودش قرار گیرد.

در کنگره ۶۰ هر فردی باید لیوان شخصی همراه خود داشته باشد؛ این یعنی یکی از اصول نظم؛ همیشه همراه داشتن لوازم شخصی! در کنگره، نظم در پوشیدن لباس به من یاد داد که هر مکانی پوشش مخصوص به خود را دارد. اینجا احترام گذاشتن به مهماندار و میکروفن گردان جزو قوانین است؛ چراکه این افراد برای برقراری نظم انتخاب‌شده‌اند و من باید فرمان‌بردار آن‌ها باشم. هر عمل گروهی وقتی درست رهبری نشود، دچار آشفتگی و بی‌نظمی می‌شود. این حرکت به من آموزش داد که سن و سال مهم نیست و احترام مهم‌ترین اولویت من قرار گرفت‌. زمانی که شروع به نوشتن سی‌دی می‌کنم لذت می‌برم؛ چراکه نظم را اول در دفاترم فراگرفتم. یاد گرفتم دل نوشته‌ام‌ در پاکت، همیشه با طراحی، تاریخ و امضاء باشد.

لژیون سردار بانظم خاصی که سروقت معین برگزار می‌شود؛ باوجود نگهبان، خزانه‌دار، دنورها و پهلوانان به من یاد داد که به خانواده‌ام احترام بگذارم. فراگرفتم همان‌طور که لژیون سردار حس ناب عشق را در خود دارد، من هم با سفره‌ای که پهن می‌کنم هر آنچه هست؛ عشق را در سفره گرم‌تر کنم و بابت حضور عزیزانم در کنارم خدا را شکر کنم.

اگر انسان به زندگی خود نظم بدهد و بکوشد گفتار، رفتار و حرکات‌ او منظم باشد، نظم فکری پیدا می‌کند و هیچ‌گاه دچار تزلزل فکری نمی‌شود. صفا و صمیمیت کنگره ‌۶۰ در نظم و انضباط از شاخص‌های این ساختار است. نظم و انضباط پل ارتباطی بین اهداف و موفقیت است. تمام آنچه بیان شد برمی‌گردد به مثلث درمان که یک ضلع آن جهان‌بینی نام دارد. درمان ما حدود ۱۱ ماه است؛ اما درمان جهان‌بینی متفاوت!


نویسنده: مسافر نیکوتین فاطمه، رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر فریبا، نمایندگی سهروردی اصفهان
رابط خبری و تصویرگر: مسافر نیکوتین منیره، رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر فریبا، نمایندگی سهروردی اصفهان
ویراستاری و ارسال: مسافر نیکوتین زهرا، رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر مریم، نمایندگی سلمان فارسی
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .