English Version
English

تقدیر از تیم‌های ورزشی کنگره ۶۰ توسط دکتر افشار معاون محترم کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر و دکتر بیرجندی مدیر کل دفتر توسعه مشارکت‌‌های مردمی

تقدیر از تیم‌های ورزشی کنگره ۶۰ توسط دکتر افشار معاون محترم کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر و دکتر بیرجندی مدیر کل دفتر توسعه مشارکت‌‌های مردمی

روز جمعه 21 مهرماه نمایندگی پارک طالقانی کنگره 60 میزبان جمعی از مسئولین محترم ستاد مباره با مواد مخدر و فدراسیون انجمن های ورزشی ایران بود.

در این رویداد که از اولین ساعات صبح آغاز گردید جناب آقای دکتر افشار معاون محترم کاهش تقاضا و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، جناب آقای دکتر بیرجندی مدیر کل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی، دکتر آقا بیک رئیس انجمن راگبی و معاونت اداره تربیت‌بدنی استان تهران حضور داشتند.

در طی این حضور مراسمی جهت تقدیر از وزشکاران کنگره 60 برای شرکت در مسابقات بین المللی کشتی جام دوستی ارمنستان و همچنین قهرمانی تیم راگبی در مسابقات لیگ استان تهران برگزار گردید. همچنین در انتها لوح تقدیر و عنوان باشگاه ورزشی برتر از طرف وزارت ورزش و جوانان به کنگره 60 توسط دکتر افشار اهدا گردید.

در ادامه می توانید مشروح تصاویر و سخنان مطرح شده در این رویداد را مشاهده و مطالعه نمایید.

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
دکتر پرویز افشار را داریم، معاونت کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر و آقای دکتر بیرجندی مدیر کل سازمان های مشارکت های مردمی ستاد که ایشان هم حضور دارند و همیشه به من افتخار دادند در ستاد کمک کردند و حامی ما بودند؛ دکتر افشار که جایگاه خودشان را دارند از دوستان قدیمی من هستند. همیشه مورد حمایت بودیم، همیشه اگر مسئله ای داشتیم ایشان با کمال میل انجام دادند، آقای افشار هم همینطور هر وقت تلفن زدم فوری زنگ زدند که چکار داری. همیشه همکاری خیلی خوبی داشتند. آقای دکتر آقابیک هستند که که حدود 15 سال کاپیتان تیم ملی بسکتبال بودند. بعد رئیس تربیت بدنی استان تهران و رئیس انجمن راگبی و پستهای متعددی در قسمت ورزش دارند و از ورزشکاران به نام کشور هستند که به ما افتخار حضور دادند که برای گرفتن مجوز باشگاه ورزشی کنگره 60 به ما خیلی خیلی کمک کردند، در مسابقات برون مرزی جام مسافر هم با ما خیلی همکاری کردند. چون ورزش ما نشانه درمان ماست؛ نیروهای نظامی وقتی می خواهند قدرت نظامیشان را نشان بدهند، با مانور این کار را انجام می دهند؛ من هم می خواستم نمایش درمان را نشان بدهم، نمایش قدرت درمان را نشان بدهم، نمایش درمان صحیح را نشان بدهم و نشان بدهم که اعتیاد قابل درمان است، از ورزش استفاده کردم.

به من می گفتند که بیاییم درخواست کنیم فدراسیون ورزش معتادین درست کنیم برای بهبود یافتگان. من کاملا مخالف این قضیه بودم؛ ما وقتی به درمان برسیم چیزی از بقیه کم نداریم، ما باید باید برویم در میادین ورزشی مثل بقیه آدم ها، از جامعه دور نباشیم، دور خودمان را هم خط نکشیم که ما جداگانه هستیم، اگر آن جا توانستیم رقابت کنیم، آن موقع درست است؛ وگرنه انجام معتادها یا بهبود یافته یا معتادان فلان چه اثری دارد؟!
این است که در رشته های مختلف که فکر میکنم نزدیک پانزده شانزده رشته است که ما تیم ورزشی داریم و افتخار می کنیم که ورزش راگبی ما مقام اول را در کشور کسب کردند، در تهران مقام اول را کسب کردند؛ ورزشکاران کشتی ما هم همینطور که اعزام شدند به ارمنستان؛ راگبی اعزام شد به قطر؛ تیر و کمان هم خیلی خیلی قوی است، دست کمی از این دو رشته ورزشی ندارد.
هنوز هم آمریکا می گوید که شیشه درمان ندارد، به عقیده آن ها هیچ ماده مخدری درمان ندارد. امروز می خواهیم از تیم راگبی آن هایی که مصرف کننده شیشه بودند، خودشان را معرفی کنند، بگویند چه قدر در حال حاضر رهایی دارند.
من یک چیزی را از آقای دکتر افشار میخواهم. بارها گفته ام که ما یک پایلوت شربت تریاک را با مرکز ملی مطالعات شروع کردیم و لااقل سه سال چهار سال طول کشید. هزار نفر روی پایلوت بودند اینها گزارش می نوشتند، فالوآپ های مکرر داشتند. این مرکز ملی مطالعات که هزار نفر را پایلوت کرده، نتایج علمی اش اصلا منتشر نشده الان پنج شش سال است و این یک مسئله است که می تواند در سطح دنیا موثر باشد ولی به چه دلایلی منتشر نشد؟ همه اش هم با متد DST تمام مسئولیت بر عهده کنگره 60 بود و آنها نظارت کردند و ما انجام دادیم و امیدوارم یک روزی این پایلوت منتشر شود که بسیار می تواند برای کشور موثر باشد.
از آقای دکتر افشار می خواهم تا برای شما صحبت کنند.

 

سخنان دکتر افشار:
دوستان سلام
امروز خیلی خوشحالم، واقعا نمی توانم راحت صحبت کنم برای اینکه از آشنایی من با مهندس دژاکام چیزی حدود هفده، هجده سال می گذرد. یادم می آید در آن موقع ایشان چهارپنج سال بود کارش را شروع کرده بود، کار جدی اش را برای کمک به دیگران. مشکلات خیلی زیاد بود. یک جمع دوستان یکدل و یکرنگی مثل شما نبود. امکانات اصلا نبود اینکه خدمت شما بتوانند یک فضای به این شکل فراهم کنند، لژیون تشکیل بدهند، تیم تشکیل بدهند، فضای مناسب سرپوشیده داشته باشند؛ بعضا جلسات را در جاهایی برگزار می کردند که اصلا شرایط مناسبی نداشت؛ ولی با همت خودشان، با سخت کوشی خودشان، با توجیه مسئولین نهایتان کنگره 60 تبدیل شده به کنگره 60، چون تعبیر دیگری نداریم که بگوییم به چه چیزی تبدیل شد؛ تبدیل شده به کنگره 60.
خیلی ساده است که بگویید یک ان‌جی‌او یا سازمان دولتی، یا موسسه ای، یک انجمنی از افرادی که جمسشان، روانشان، جهان بینی شان، همه چیزشان مورد تخریب قرار گرفته این ها را نه تنها به خانه اول برگردانند، بلکه تبدیلشان بکنند به قهرمان ورزشی در سطح محله، در سطح استان، در سطح کشور و بعضا در سطح دنیا!


 

صحبت کردن آسان است اما عمل کردن خیلی آسان نیست. این یعنی ما افراد را از آن چیزی که در کتابشان آقای مهندس نوشته اند، شصت درجه زیر صفر رسانده ایم به اوج حرارتی که تبدیل شوند به قهرمان! این کار ساده ای نیست. این تنور برای اینکه آن سرمای شصت درجه زیر صفر را تبدیل بکند به ماده مذابی که جوشش داشته باشد و تبدیل به قهرمان شود خیلی سوخت می خواهد. سوختش اراده خود ایشان است و اراده کسانی که در این سفر همراه ایشان شدند، از فرمانبری و فرمانبرداری شروع کردند و تبدیل شدند به قهرمانان ملی و الان فرمانده ای در این عرصه هستند.
حقیقت امر این است که ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان مرکز هماهنگی سیاستگذاری، برنامه ریزی نظارت دارد، همیشه نگاهش به سازمان های غیردولتی به ویژه به این کنگره به عنوان یکی از شرکای کلیدی اش اگر از حدود سه هزار سازمان غیردولتی که با ما همکار هستند در ستاد و در بانک اطلاعاتی ستاد ثبت شدند بخواهیم 5 تا از آن ها را نام ببریم به عنوان شرکای کلیدی درجه اول من و دفتر توسعه مشارکت ها، قطعا در صدرشان کنگره 60 قرار می گیرد.
به واسطه همین موضوع، سال گذشته، این کنگره به عنوان کنگره سازمان غیردولتی برتر ملی معرفی شد؛ لوح تقدیر را دریافت کرد. امسال هم جزء سازمان های غیردولتی برتر بود. ما خیلی نتوانستیم به شما و به این سازمان های موثر کمک کنیم؛ اما در حد بضاعتمان اثبات کرده ایم که دلمان با اینهاست.
امروز هم حضور من و آقای دکتر بیرجندی و سایر دوستان دلالت بر این دارد که ما به این امر اهمیت بسیار زیادی می دهیم و سر تعظیم فرود می آوریم در برابر همت، شهامت و استقامت شما بزرگواران؛ نه تنها برای پاکی و جدایی از مواد، بلکه برای رسیدن به اوج قهرمانی.
آقای دکتر رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور و دبیر کل ستاد، سیاست محوری و استراتژی اصلی خودشان را بر اجتماعی شدن مبارزه قرار دادند. استفاده از توان سازمان های غیردولتی و مشارکت آنها را در دستور کار جدی قرار دادند و خودشان شخصا پیگیری می کنند. در جلسه شورای معاونین هفته گذشته هم مجددا مطالبه ایشان را داشتیم که حمایت جویی کنید، مشارکت جویی کنید و این عزیزان را بیاورید پای کار کمک کنند. گروه های مرجع را بیاورید پای کار، اگر نمی دانند چکار بکنند، در قالب تشکل و ان‌جی‌او جمع شوند، آموزش بدهید، توانمند کنید و بیایند و وقتی یک ان‌جی‌اویی مثل کنگره 60 وجود دارد که خودش توانمند است، وظیفه ماست که حمایت کنیم؛ گرچه وزارت ما محدود است، اما امروز در کنار آقای دکتر بیرجندی در کنار شما رسیدیم که با تقدیم لوح تقدیر و یک هدیه ناقابلی از این بزرگوارنی که حدود سی چهل نفر هستند و در رشته های ورزشی درخشیدند و قهرمان شدند، تقدیر کنیم. این تقدیر فقط محدود به این عزیزان نیست، از همه شما عزیزان تقدیر می کنیم و دست شما را در این حرکت به گرمی می فشاریم.
تشکر می کنم.

 

سخنان دکتر بیرجندی:
سازمان های مردم نهاد حوزه اعتیاد که ما در واقع برنامه جامع حمایت، هدایت و توانمند سازی این سازمان های مردم نهاد را داریم برای اینکه شبکه گسترده دسترسی به خانواده، مردم و اعضای خانواده را داشته باشیم، به عنوان یکی از نقاط و و یکی از برجستگی ها و توفیقات عظیم این کنگره، اینکه در فرایندش، در مسیرش، در روشش و در وادی هایی که شکل داده و توانسته به درجه قدرت و قهرمانی برسد، نگاه جدی به بحث خانواده است و شریک کردن سازمان خانواده در برنامه های درمانی و برنامه هایی که بازتوانی آسیب دیدگان از اعتیاد دارند. این نگاه، نگاه استراتژیک و مورد تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر است و به عنوان یک نگاه پیش برنده و پایدار در مسیر بازتوانی و مسیر اجتماعی شدن افراد آسیب دیده از اعتیاد، در واقع نگاه بسیار علمی، عملی و نگاه موثر و کاراست.
از همین جا تقدیر و تشکر می کنم؛ امیدوارم که در این مسیر با حضور شما خانواده های محترم بتوانیم نتایج بهتر، اثربخش تر و ماندگارتری را در مسیر بازتوانی معتادان بهبود یافته داشته باشیم.


سخنان دکتر آقابیک:
سلام دوستان حسن هستم یک همسفر
خیلی خوشحال هستم که در جمع خانواده کنگره 60 هستم و این را صادقانه خدمت همه عزیزان و مسئولین محترم می گویم، خوشحال هستم که کنگره 60، جناب آقای مهندس دژاکام و همکاران محترمشان توانسته اند از ورزش به بهترین شکل استفاده کنند.
تیم کنگره 60 به عنوان نماینده ایران در غرب آسیا توانست مقام سوم را به دست بیاورد. کارهای بزرگی انجام شده. در سال گذشته هم کنگره 60 در مجموعه بیست باشگاه از 7500 باشگاه تهران به عنوان باشگاه برتر معرفی شد. این برتری نه به خاطر اینکه کنگره 60 از شرایط فیزیکی خوبی برخوردار است، بلکه از شرایط مدیریتی خوب و انسجام خوب و برنامه ریزی در ورزش برخوردار است که شاهد آن هستیم. یک بخشی در اینجاست و بخش دیگر در استادیوم تختی و امیدوارم که بهترین ها برای مجموعه کنگره 60 در آینده رقم بخورد. متشکرم


مهندس:
در اینجا جا دارد که از آقای مجید سلامی که رئیس هیئت راگبی استان تهران هستند تشکر و قدردانی بکنیم. پیشرفت تیم راگبی کنگره 60 مدیون زحمات آقای مجید سلامی است. البته آقای دکتر حاج رسولی هم که همیشه در کنار ما بودند و چون دکترای فیزیولوژی ورزش هستند و قهرمان آسیا بودند، این است که ما از تجربیات ایشان خیلی استفاده شایانی می کنیم. من از ایشان می خواهم که صحبت کنند:

 

دکتر حاج رسولی:
سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر
می خواستم خدمت شما یک نکته را بگویم و خواهش می کنم روی آن کمی فکر کنیم. در تاریخ ما همیشه عقل و عشق را مقابل هم قرار دادند؛ گفتند هر که عاقل است، عاشق نمی شود و هر که عاشق است، عقل ندارد؛ اما من همیشه در این مانده بودم. وقتی آمدم کنگره من متوجه یک نکته شدم که آقای مهندس دژاکام مسئله تنها درمان اعتیاد و روش DST نیست، بلکه یک جهان بینی جدید دارد ارائه می دهد؛ چون ایشان می گویند که جهان بینی بر مبنای سه نگرش است؛ نه فقط عقل و عشق که مقابل و ضد هم باشد. عقل باید باشد و عشق هم باید باشد و ایمان هم باید باشد. در نتیجه در این جمعی که شما می بینید، عقل حاکم است برای این که می خواهند از ضدارزش به ارزش بروند و تفاوت اینها را می دانند؛ ایمان حاکم است به خاطر اینکه با همه وجود می خواهند به این هدف برسند که این هدف رهایی و تعالی است و عشق وجود دارد، برای اینکه همه دلها به این فکر می کند که یک روزی آن بدی هایی را که کرد به خوبی جبران کند؛ اگر به کسی ظلم کرد جبران کند؛ اگر کار بدی کرد، جبران کند و این را با همه عشقشان می خواهند انجام بدهند. ترکیب این سه عامل یعنی عشق و عقل و ایمان شده کنگره 60. متشکرم


مهندس:
من از آقای نادر فراهانی که ایجنت ورزشی پارک طالقانی هستند تشکر می کنم و دبیر شورای ورزشی هم هستند و خانم آنی کماندار که مسئول ورزش بانوان هستند که الان ورزش آن ها هم دستکمی از ورزش مسافران ندارد. امروز هم دیدید که خانم ها از شهرستان هم آمده بودند برای ورزش؛ ما ورزش را انجام می دهیم برای ورزش، بدون هیچی. ما هر جمعه می آییم اینجا و ورزش می کنیم. ما به خانم ها خیلی خیلی احترام می گذاریم، می بینید که خانم ها را روی صندلی نشانده ایم و آقایان ایستاده اند. این چیزی است که ما باید یاد بگیریم. من در همایش بودم در کنگره اعتیاد در سالنی بودیم دیدم که چهارپنج خانم ایستاده اند و آقایان همه نشسته اند. گفتم قدیم ها یادش بخیر، یک جور دیگری بود، وقتی در اتوبوس می نشستیم اگر خانمی می آمد بالافاصله از جایمان بلند می شدیم، یا اگر خانمی بار سنگینی می خواست حمل کند می گفتیم خانم اجازه بدهید کمکتان کنیم و کمک می کردیم. اما انگار نسل عوض شده، ما باید به این چیزها برگردیم و باید به خانم ها احترام بگذاریم البته خانم ها هم سوءاستفاده نکنند از این قضیه!

 

سخنان آقای سلامی:
سلام دوستان مجید هستم یک مسافر
آنتی ایکس مصرفی اپیوم، مدت سفر اول سیزده ماه، راهنما جناب آقای مهندس دژاکام، رشته ورزشی راگبی و شنا و امروز هم هفده سال و سه ماهست که آزاد و رها هستم.
من خوشامد می گویم به مهمانان عزیز و تبریک می گویم به جناب مهندس دژاکام، به تیم کشتی، تیم راگبی و مجموعه ورزشی کنگره 60 و کل اعضای کنگره 60.
من به نکته کوچکی اشاره می کنم. سال 95 باشگاه فرهنگی و ورزشی کنگره 60 رسما ثبت شد و آقای دکتر هم فرمودند که به عنوان برترین باشگاه هم معرفی شدند. من می خواهم بگویم که این فقط در تهران نیست در ایران هم نیست، بلکه در کل دنیا بی نظیر است. اصلا ما نداریم باشگاهی که باشد با هفده رشته ورزشی و مصرف کنندگان مواد مخدر که بتوانند مقام قهرمانی بگیرند در کشور. انشاءالله که در خارج از کشورهم مقام می گیریم.
ما در سال گذشته مسابقات لیگ تهران را داشتیم در قهرمانی کشور نفر و تیم اول شدیم. 5 سال تیم شیراز قهرمان بلامنازع راگبی کشور بود که پارسال تیم کنگره 60 توانست قهرمان کل کشور شود و امسال 5 تیم راگبی در اولین لیگ استان تهران شرکت کردند که اکثر ملی پوشان در این تیم ها بودند و کنگره 60 توانست مقام اول را کسب کند.


من توضیح کوچکی خدمت جناب آقای دکتر افشار عرض کنم؛ ما راگبی را از این زمین آسفالت اینجا شروع کردیم. در سال اول زنگ تفریح بودیم برای تمام تیم های کشور. بازی اولی که با اصفهان کردیم 90 بر هیچ باختیم! و الان که بهترین تیم را توانستند بچه ها با نتیجه بسیار عالی ببرند.
مهندس:
من دلم می خواهد که آقای دکتر افشار وزیر کشور را بیاورند اینجا؛ اجتماعی کردن ورزش شعار ایشان است و می خواهند انجام بشود، ببینند که اجتماعی کردن چه جوری است؟ بایستی خوشحال باشند که اجتماعی کردن که ایشان می خواهند دارد عملی می شود با مدیریت اینها.
الان از بچه های تیم راگبی و کشتی کنگره 60 با حضورمهمانان محترم تقدیر به عمل می آید. این هدایا از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود که هر کدام مبلغ دو میلیون ریال به همه آن ها داده می شود.
آقای دکتر افشار:
حالا موقع تقدیر از قهرمان اصلی و قهرمان بزرگ است. وزارت ورزش و جوانان، آقای رضا گلمحمدی مدیر کل محترم، برای مدیر محترم باشگاه فرهنگی ورزشی کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام لوح تقدیر فرستادند 60 که به عنوان بهترین باشگاه در رتبه بندی باشگاه های تهران کسب رتبه برتر را پیدا کردند.


در مجموعه راگبی کشور باتوجه به نتایج و شرایطی که در کل مسابقات حاکم بوده جزء برترین های سال 95، باشگاه کنگره 60 به عنوان بهترین باشگاه ورزشی راگبی در کشور معرفی شده است.
سلام دوستان حسین هستم مسافر
یک مهمان دیگر هم داشتیم که از او اسم نبردم چون تازه وارد شدند ایشان دکتر عطارد هستند مال کارخانه شربت تریاکند. ایشان تشریف فرما شدند و خیر مقدم میگوییم.
به رسم یادبود از طرف باشگاه راگبی کنگره 60 توپ امضا شده بچه های تیم راگبی به آقای دکتر پرویز افشار تقدیم می شود.

مشروح تصاویر این رویداد:

 

نگارنده: همسفر اکرم
عکاس: مسافر سیروس
وب سایت کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .