English Version
English

گفتگو با دبیر فدراسیون و مربی تیم ملی کشتی ارمنستان

گفتگو با دبیر فدراسیون و مربی تیم ملی کشتی ارمنستان

در اولین روز از تمرینات تیم کنگره60 به جهت آمادگی در مسابقات در سالن بین المللی کشتی ارمنستان در شهر ایروان آقای بورگن ساهاکیان دبیر فدراسیون کشتی، مربی تیم ملی ارمنستان و داور بین‌المللی این مسابقات از تمرینات کنگره 60 دیدار کردند که در خصوص بازتاب شرکت کنگره 60 در این مسابقات با ایشان گفتگوی مختصری داشتیم که شما عزیزان را به خواندن این مطلب دعوت می نمائیم.

 

گفتگو با آقای بورگن ساهاکیان دبیر فدراسیون، داور و مربی درجه یک بین الملل کشتی ارمنستان

با سلام و سپاس خدمت شما؛ همانطور که می دانید جمعیت احیای انسانی کنگره 60، یک سازمان مردم نهاد است که در زمینه پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد در کشور ایران فعالیت می‌کند. تیم کشتی حاضر، از اعضای رهایافته از بیماری اعتیاد در این NGO هستند که به عنوان نماینده کشور ایران، در این تورنومنت بین المللی حضور دارند و می خواهند با شرکت در اینگونه میادین، پیام رهایی و درمان قطعی اعتیاد را به گوش سایر مردم جهان برسانند.

می‌خواستم از شما خواهش کنم، با توجه به شناختی که در این مدت از تیم کنگره 60 پیدا کرده اید، نظر خود را پیرامون این مطلب بیان بفرمایید.

یکی از بهترین ورزشهایی که می توان در جهت اهداف شما، برای بازگرداندن افراد به زندگی سالم از آن استفاده کرد ورزش کشتی است. خیلی خوشحالم که کنگره 60 توانسته است این همه کشتی گیران خوب را از آن محیط مسموم اعتیاد دور کند و آنان را در یک محیط ورزشی گرد یکدیگر جمع کند. وقتی که من شنیدم گروه شما اینقدر فعال است و توانسته کارهای چنین با اهمیتی را انجام دهد، خیلی خوشحال شدم و امیدوارم که کشورهای دیگر هم بتوانند یاد بگیرند و در واقع بتوانند از این سمن الگوبرداری کرده و این اهداف را در همه کشورها پیگیری کنند. فرقی نمی کند که این کشور ایران باشد یا ارمنستان یا هر کشور دیگر، مهم این است که بتوان به افراد خواستار رهایی کمک کرد تا از دام اعتیاد خارج شوند و امیدوارم که سایر کشورها نیز بتوانند از مسیر شما  کنگره60 الگو برداری کنند، البته در خصوص مصرف الکل در ورزش ما باید این نکته را اضافه کنم که برخی از ورزشکاران ما نیز دچار سو مصرف الکل می باشند که با توجه به آشنایی با کنگره 60 امیدواریم که ورزشکاران ما بتوانند از روش درمانی کنگره 60 الگو برداری کنند.

 

سازمان مردم نهاد کنگره 60، در چند رشته ورزشی در سطح بین المللی فعالیت می کند. تیم راگبی کنگره 60 به مسابقات آسیایی اعزام شد و تیم تیراندازی با کمان این سمن نیز در چنین سطحی فعالیت می کند. شاید بتوان گفت، تعدادی از ورزشکاران در نقاط مختلف دنیا، در طول دوران ورزش حرفه ای خود به مصرف مواد مخدر و الکل روی می آورند؛ اکثر ورزشکارانی هم که در اینجا می بینید، در طول زندگی ورزشی خود گرفتار بیماری اعتیاد و مصرف الکل شده اند. خوشبختانه افراد حاضر توانسته اند با کمک روش درمان کنگره 60، از این بیماری رهایی یابند و هم اکنون سفیر پیام رهایی از طریق ورزش باشند. نظر شما در این مورد چیست؟

پیامهای دوستی که همه ملتها برای یکدیگر دارند از طریق ورزش به یکدیگر منتقل می کنند، مسابقات المپیک سفیر پیام صلح، دوستی و عدالت بین کشورها است. همان شعارهایی که در المپیک داده می شود را ما در NGO کنگره 60 به نوع دیگری شاهدش هستیم، و بهترین پیام هم همین پیام زندگی سالم، صلح، دوستی و عدالت است که از طریق ورزشی مانند کشتی به خوبی می توان آن را منتقل کرد.

 

برای کسانی دارید که در ایران این گفتگو را مطالعه می کنند، چه پیامی دارید ؟

در سطح سیاسی دو کشور ایران و ارمنستان روابط خیلی نزدیک و خوبی دارند. ما امیدواریم در سطح ورزشی، فرهنگی و اجتماعی هم دو کشور روابط خوب و مثمر ثمری را ادامه بدهند، به گونه ای که مانند اعضای یک خانواده در ارتباط باشند و بتوانیم از دستاوردهای یکدیگر در زمینه های گوناگون استفاده کنیم.

 

من از طرف مردم ایران و اعضای کنگره 60 از شما تشکر می کنم.

ما هم از اینکه میهمان کشور ما هستید تشکر می کنیم، هرچند که لفظ میهمان را بکار می بریم و اینجا مانند خانه خودتان است.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .