English Version
English

سیگار دروازه ورود به اعتیاد، بخش دوم

سیگار دروازه ورود به اعتیاد، بخش دوم

به نام قدرت مطلق

سلام و درود خدمت عزیزان وفادار به سیگار، امیدوارم حالتون خوب باشه از قول بنده به ریه، قلب، کبد و دندانهاتون سلام برسونید.

در قسمت قبل راجع به رشد مصرف سیگار در بین جوان‌ها و برخی ویتامین‌ها و پروتئین‌های سیگار و فواید آن صحبت کردم و امروز ادامه فواید بی‌انتهای سیگار:

از خوبی‌های دیگر مصرف سیگار این است که وقتی با اقوام و دوستان به گردش، پارک و جنگل می‌روید، در هنگام روشن کردن آتش می‌توانید روش روشن کردن کبریت و فندک را در میان باد و طوفان، به آن‌ها نشان دهید و خودتان را به‌عنوان یک قهرمان ملی معرفی کنید.

اگر سیگار مصرف کنید با صاحب مغازه سر کوچه دوست می‌شوید، به‌نحوی‌که اگر یک روزبه سراغش نروید دلش برای شما تنگ خواهد شد. دوستان سیگاری که مخفیانه سیگار می‌کشند این قابلیت رادارند که کوچه‌های اطراف منزل، پشت‌بام، زیرزمین و دیگر مکان‌هایی که تابه‌حال به آن‌ها توجه نمی‌کردند به‌خوبی بشناسند.

وقتی مخفیانه سیگار مصرف می‌کنید با انواع عطرها، خوشبوکننده‌ها و آدامس‌های مختلف آشنا می‌شوید. از دیگر محسنات سیگار سبک شدن جیب به‌واسطه خرج کردن سریع پول‌های خرد است حتی این دوستان به‌راحتی در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند و از هوای آلوده گله‌مند نیستند.

(دیدم که میگما)

خب دوستان بپردازیم به افزودنی‌های تنباکو

مخمر، اوره، انواع روغن، انواع الکل، قندها، نشاسته، نمک، جوش‌شیرین، گلیسیرین، کاکائو، کافئین، فیبر، پودر میوه، انجیر، کشمش، وانیل، آب، عسل، شکلات، کره، موم. این مواد به‌عنوان طعم‌دهنده، نگه‌دارنده،افزایش رطوبت و ملایم ساختن طعم سیگار مورداستفاده قرار می‌گیرد، البته همه این مواد شاید در یک برند سیگار موجود نباشد و با استفاده سلیقه‌ای از این افزودنی‌ها، کمپانی‌ها سیگار با طعم‌های مختلف تولید می‌کنند برای هر مزاجی.

و اما قلیان

مصرف‌کنندگان قلبان بر این باورند که آب درون قلبان مانع از استنشاق مواد سمی می‌شود، تصوری که بسیار غلط است. طرف داران سلامت قصد دارند در جبهه جدید و خطرناک مصرف دخانیات، به جنگ بپردازند. دکتر پل جی بیلینگ می‌گوید: این فکر غلط در مورد بی‌ضرر بودن قلیان باعث شده تا افراد به‌خصوص جوان‌ها علاقه زیادی به مصرف قلیان پیدا کنند.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است به دلیل آنکه مصرف قلیان حدود یک ساعت به طول می‌انجامد و مصرف‌کننده مجبور به استنشاق عمیق دود است، مضراتی بیش از مصرف صد نخ سیگار را دارد. در حال حاضر در خوابگاه دانشجویی، در میهمانی‌ها، در کوچه و پارک‌ها شاهد این مورد هستیم و این روند با سرعت فراوانی رو به رشد است.

خب عزیزان و سروران گرامی بازهم سپاس بابت همراهی تون.

آنچه در قسمت بعد خواهید خواند سموم داخل سیگار هستند البته نترسید همه چهار هزار نوع سمو شرح نمیدم فقط بیست‌ونه سم اصلی، چون ممکن هستش سیگار خجالت بکشه و دست از سر برخی یاران با وفاش برداره، البته شاید.

تا قسمت سوم بدرود. شادباشید.

 

نویسنده، تایپ، ویراستاری و تنظیم: مسافر فرهاد مصطفی نژاد

رهجوی آقای مجید قنبری
لژیون هفدهم و لژیون ویلیام وایت به کمک راهنمایی آقای مسعود خیری.

ادامه دارد...

 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .