English Version
English

سیگار دروازه ورود به اعتیاد، بخش اول

سیگار دروازه ورود به اعتیاد، بخش اول

امروزه شاهد روند رو به رشد مصرف سیگار و قلیان در بین اکثر مردم به‌خصوص جوان‌ترها هستیم. جوانانی که شاید باکمی آموزش و دادن آگاهی به آن‌ها به معایب این آتش زیر خاکستر پی ببرند.

مصرف‌کنندگان سیگار به معایب آن کاملاً واقف‌اند ولی بازهم به مصرف آن علاقه دارند. درواقع انسان موجود پیچیده‌ای است و گاهی با علم به خطرناک بودن چیزی یا کاری بازهم رغبت زیادی به انجام آن نشان می‌دهد مثلاً مصرف مواد مخدر یا دخانیات، البته عنوان کردم که انجام این کار به دلیل عدم آگاهی  شناخت ماهیت اصلی این مواد است.

بنده خودم از افرادی بودم که با مصرف سیگار احساس مرد شدن و بزرگ شدن می‌نمودم و فکر می‌کردم از همکلاسی‌هایم جلوتر هستم چون همواره مورد تائید دوستان جاهل‌تر از خودم بودم، درواقع این بازی در ناآگاهی بود که بعدها در کنگره متوجه این موضوع شدم و به کمک آموزش‌های این سیستم توانستم مصرف سیگار را درمان کنم. امروز وقتی به زمان مصرف سیگار فکر می‌کنم حس بدی پیدا می‌کنم.

وقتی‌که دوستان یا خانواده سوار خودرو من می‌شدند متوجه بوی بد سیگارمی شدند. آن‌ها به این مسئله اشاره‌ای نمی‌کردند و من هم خرسند از اینکه کسی متوجه موضوع نیست ولی امان از دل غافل.

بگذریم انسان نباید گذشته را فراموش کند ولی همواره هم نباید به یاد گذشته باشد به‌طوری‌که گویی در حال حاضر جاری هستند.

بنده می‌خواهم مزایای مصرف سیگار را در غالب طنز بیان کنم امیدوارم موردقبول دوستان و اساتید قرار بگیرد.

ادب از که آموختی از...

انسان اگر سیگار مصرف کند دیگر از دست کسانی که در مکان‌های عمومی سیگار می‌کشند عصبی نمی‌شود و اعصابش آرام خواهد بود. مصرف سیگار کمک می‌کند که انسان هر چه سریع‌تر از شر زندگی و سلامتی خود، به امید خداوند، راحت گردد و بتواند نقاط جدیدتری از عرصه حیات را ببیند. انسان وقتی سیگار می‌کشد، سرفه‌هایی می‌کند که جگرش حسابی حال می‌آید و گویی قولنج ریه‌اش شکسته می‌شود.

پس از مدتی پی به دوستی عمیق خود با چای و غذاهای چرب می‌برد و دراین‌بین خدمتی هم به کبد می‌نماید و حتی دوستانی پیدا می‌کند که ارتباط خوبی باهم دارند و همواره مشتاق دیدار یکدیگر هستند. افرادی که سیگاری هستند برای مواقع بیکاری، بی‌خوابی، خوشحالی و ناراحتی بهترین ابزار را در اختیاردارند حتی زمانی عصبی می‌شوند، طوری که هیچ کاری از دست بهترین پزشکان بر‌نمی‌آید، با روشن کردن یک سیگار گویی عملیات اطفا حریق توسط آتش‌نشانی انجام‌گرفته، به قول یک شخصیت سینمایی مگه داریم، مگه میشه.

دوستان برای اینکه این دست‌نوشته حقیر خاطر عزیزان را آزرده نکند باقی مزایا را در مقاله دوم مکتوب می‌کنم درواقع آنچه در قسمت بعدی خواهید خواهند کمی دیگر از محاسن مصرف سیگار و برخی مواد افزودنی در تنباکوی سیگار و قلیان است.  تا قسمت دوم همه شمارا به خداوند می‌سپارم، شادباشید.

ادامه دارد...

 

نویسنده، تایپ، ویراستاری و تنظیم: مسافر فرهاد مصطفی نژاد


رهجوی آقای مجید قنبری
لژیون هفدهم و لژیون ویلیام وایت به کمک راهنمایی آقای مسعود خیری.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .