English Version
English

رمضان، نقطه عطفی در تفکرات

رمضان، نقطه عطفی در تفکرات
 

قدرت تفکر و تعقل در انسان بسیار بالاتر و بیشتر از سایر موجودات می‌باشد و همین تفکرات هستند که معمار و سازنده‌ی ساختارها و آغاز حرکت‌های نوین مثبت و منفی می‌باشند. در طول زندگی بی‌انتهای هر انسان، قطعاً در مقاطعی خاص، طبق حرکت تکاملی و روبه‌جلو، نقطه تفکراتی به‌صورت جرقه و سوسوی ضعیف نمودار گردیده و خواهد گردید. اگر به این جرقه‌ها خوب دقت و توجه شود درنهایت انسان را به مبدأ نور اصلی خواهند رساند، زیرا از ذرات جرقه می‌توان به روشنایی وسیع رسید در جمع آن باید تفکر نمود، حتی در مسائل روزمره نیز می‌توان از این قانون استفاده نمود و با دید وسیع و از بالا نگریستن به مطالب و مسائل زندگی می‌شود به نکات حائز اهمیتی دست‌یافت که اکثراً از کنار آن‌ها به‌صورت سرسری و سطحی عبور می‌کنیم.

برای رسیدن به هر منبع نور حقیقی، پارامترهای زیادی وجود دارند که از کنار هم قرار گرفتن آن‌ها مانند قطعات یک پازل این حرکت به سرانجام می‌رسد. برای مثال برای تهیه یک غذای سالم و لذیذ، وجود مواد اولیه سالم، آب سالم، علم و تجربه‌ی لازم، زمان لازم و درنهایت عشق و حس سالم موردنیاز می‌باشد. برای حرکت‌های بزرگ‌تر و ماندگارتر، دقت و هوشیاری بسیار بالاتری موردنیاز می‌باشد، شاید گاهی در زندگی انسان‌های بزرگ این حرکت‌ها از یک رویداد ساده که هرگز سایر انسان‌ها به آن‌ها توجه نمی‌کنند آغازشده باشد، مانند مشاهده سقوط یک سیب از درخت یا مقاومت یک برگ یا جسم سبک برای رسیدن از ارتفاع به سطح زمین و بسیاری مشاهدات ساده دیگر که به کشفیات و اختراعات بسیاری منجر گردید.

همان‌طور که دردها و رنج‌های بشر براثر ندانستن‌های کشف نشده و جهل او می‌باشد به همان نسبت همین رنج‌ها و آلام شکافنده‌ی تفکرات سازنده و کشف علوم مختلف امروزی می‌باشد، نمونه بارز این قانون کشف روش DST توسط آقای مهندس دژاکام است. ایشان همانند بسیاری از مصرف‌کنندگان دیگر به‌واسطه مصرف مواد مخدر بسیاری از داشته‌های مادی و معنوی خود را ازدست‌داده و اسیر چنگال بی‌رحم اعتیاد و بندهای مربوطه بوده و در سراشیبی سقوط و ظلمت محض قرار داشتند. به نظر بنده مهم‌ترین عاملی که باعث بازگشت ایشان به‌سوی نور و ابداع روش درمان تدریجی گردید، همان تفکرات و اعتقادات معنوی این بزرگوار بود، زیرا اعتقادات معنوی باعث می‌شود تا انسان هرقدر هم که در تاریکی‌ها فرورفته باشد، همیشه کور سویی از نور امید برای او پدیدار شود. همین اصول باعث شد تا ایشان در ماه مبارک رمضان به کمک تجربیات تلخ ترک‌های گذشته، به‌علاوه صفت جستجوگری و خلاقیت در کنار عامل بسیار مهم آموزش‌های اساتید بزرگ، شروع به دادن نظم به مواد مصرفی و در ادامه کاهش تدریجی و رسیدن به یک موفقیت بسیار مهم و بزرگ شوند، پس ماه رمضان درواقع نقطه‌ی عطف تأسیس کنگره 60 و درمان هزاران انسان در بند اعتیاد می‌باشد.

بسیاری از مصرف‌کنندگان ازجمله خود بنده اکثر سال‌ها روزه می‌گرفتیم اما چون این روزه گرفتن بامعرفت و شناخت همراه نبود، هیچ بهره و حظی عایدمان نمی‌شد، به‌جز تشنگی و گرسنگی اما اکنون به این موضوع ایمان کامل دارم که جسم هم مانند بسیاری از ماشین‌آلات صنعتی و خانگی که مرتب در حال کار کردن و فرسایش هستند، نیاز به سرویس و آلودگی‌زدایی و بازسازی دارد به‌خصوص در سیستم ضد درد بدن و شبه افیونی. هنگام عصر و غروب آفتاب، ترشحات شبه افیونی به اوج خود می‌رسند، به همین علت است که هنگام افطار انسان باوجود گرسنگی و تشنگی شدید، سطح انرژی بالایی دارد، حتی خیلی هم‌میل به مصرف غذا ندارد.

در این ماه، بسیاری از سموم از بدن دفع گردیده و انسان به حالت سبک‌بالی دست می‌یابد، البته به شرطی که اسیر افراط‌وتفریط نشود. در قسمت صور پنهان و جهان‌بینی و تفکرات انسان که موضوع اصلی این روزه‌داری است، تربیت نفس، دوری از ضد ارزش‌ها و حس‌های منفی در کنار حس کمک و همیاری و محبت می‌تواند، بسیار سازنده بوده و باعث جهش‌های درونی و معنوی شود، مانند مشارکت در افطاری دادن در کنگره. واقعاً کنگره 60 دانشگاه علمی، تجربی، عرفانی و کاربردی است و هر فردی به فراخور خواسته و ظرف درونی‌اش، می‌تواند از این اقیانوس شربت‌های بسیار گوارا و دل‌چسبی برداشته و به دیگران هم بدهد.

می‌توان با گذشتن و صرف‌نظر نمودن از دارایی و وقت خود که به‌صورت امانت و وسیله در اختیارمان است، نفس را تربیت نمود، هم‌چنین با مشارکت در تهیه افطاری و تقدیم نمودن بخشی از خود به دیگران به معنای واقعی، ایثار و عشق را تجربه نمود. فکر نمی کنم خداوند به خاطر روزه نگرفتن یا نماز نخواندن و یا عدم انجام فرایض دینی دیگر، انسان را دچار عذاب کند؛ بلکه این خود انسان است که با استفاده نکردن از این امکانات، از رسیدن به قافله‌ی تکامل، تعالی و آرامش بازمی‌ماند و دچار حسرت و خسران شدید می‌گردد، پس همه‌ی مناسبات، اعتقادات و ایدئولوژی، وسایل و امکانات، جایگاه‌های مختلف و غیره همه و همه به‌صورت وسیله و وسایلی عمل می‌کنند تا ما با استفاده از آن‌ها بتوانیم به مقصد و هدف اصلی که همان مبدأ و منشأ همه‌چیز است، برسیم، من‌جمله ماه مبارک رمضان که در کنگره 60، الهام‌بخش همه‌ی مسافران و هم‌سفران است.

امیدوارم که بتوانیم توسط این امکانات به هدف حقیقی که شرط مهم آن کسب آگاهی و دانایی به‌صورت مداوم و بی‌وقفه می‌باشد، برسیم.

 

نویسنده : کمک راهنماحسین محمدی 
تهیه و تنظیم : مسافر میلاد نیکروش 
لژیون آقای رامین سعادت جو (لژیون ششم)
نمایندگی شهرقدس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .