English Version
English

گزارش جلسات همسفران نمایندگی آزادی

گزارش جلسات همسفران نمایندگی آزادی
پنجمین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه هم‌سفران نمایندگی آزادی به استادی هم‌سفر فرشته، نگهبانی هم‌سفر سمیه و دبیری هم‌سفر مهسا با دستور جلسه وادی هشتم و تأثیر آن بر من در روز دوشنبه مورخ 96/1/21 رأس ساعت 14 آغاز به کار نمود.
 

خلاصه سخنان استاد:

استاد عزیز ابتدا خداوند را شکر کردند به خاطر تجربه مجدد جایگاه استادی و در مورد دستور جلسه فرمودند:

وادی اول تا چهاردهم مطالب مهمی را به ما آموزش می‌دهد و در اصل قوانین درست زندگی کردن را به ما یاد می‌دهد و اگر با تمام وجود این مطالب را یاد بگیریم و در زندگی کاربردی کنیم بازیکن خوبی خواهیم بود که هم خود ما از بازی لذت می‌بریم و هم دیگران از بازی ما لذت می‌برند و به کسی تخریب وارد نمی‌کنیم.

امروز دستور جلسه وادی هشتم است و در ابتدای وادی پیامی هست که می‌گوید جهان برای تمام شدن نیست، برای تکامل پیدا کردن است و اگر مفهوم این جمله را دریابیم هیچ‌گاه کارهای ضد ارزشی انجام نمی‌دهیم و همیشه در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم حرکت می‌کنیم.

وادی هشتم می‌گوید: با حرکت راه نمایان می‌شود. همه‌چیز در جهان در حال حرکت است و سکون بر هیچ موجودی جایز نیست. در قوانین راهنمایی و رانندگی دیدیم که اگر ماشینی در خیابان بایستد جریمه خواهد شد انسان هم از این قانون مستثنا نیست و اگر ساکن بماند و حرکت نداشته باشد جریمه می‌شود و این جریمه مشکلاتی هستند که در زندگی روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.

 

ما باید از طبیعت الگو بگیریم و همیشه در حال تغییر و تحول باشیم تا زمانی که من دست روی دست بگذارم و هیچ کاری انجام ندهم هیچ تغییر و تحولی انجام نمی‌شود مثل ماشینی که روشن است اما حرکت نمی‌کند درنتیجه فقط سوخت مصرف می‌شود.

انسان به معنی زندگی است وزندگی هم یعنی حرکت کردن، زمان‌های زیادی شده که ساعت‌ها تفکر کردیم اما حرکتی انجام نداده‌ایم تفکر تا یک‌زمانی خوب است ولی جایی هست که باید حرکت کنیم تا یک تحول صورت گیرد.

ما برای ماندن در یکجا آفریده نشده‌ایم باید تغییر جایگاه بدهیم باید حرکت کنیم و تا زمانی که حرکت نکنیم نمی‌توانیم انتهای مسیر را ببینیم، خود مسیر راه را به ما نشان می‌دهد.

برای خروج از تاریکی‌ها، برای رسیدن به حال خوش و آرامش باید حرکت کنیم تا پیشرفت کنیم و برای حرکت باید به این نکات توجه کنیم؛ اول اینکه خواسته و هدفمان را مشخص کنیم و بعد خواسته ما باید قوی باشد و برای رسیدن به خواسته‌مان تلاش کنیم و مسئله زمان را هم در نظر بگیریم.

برای رسیدن به هدف یا خوشبختی باید از تجربه‌های خوب و بد دیروز استفاده کنیم و با امید به فردا و توکل به خداوند امروز حرکت کنیم قطعاً راه رسیدن به خوشبختی برای ما نمایان می‌شود ولی اگر فقط بنشینیم و حسرت روزهای گذشته و چیزهایی که از دست دادیم را بخوریم در اصل امروز را از دست دادیم و با ترسی که از فردا داریم که مبادا اتفاقات بد گذشته تکرار شود حرکتی نداریم و راهی هم برای ما بازنخواهد شد و مانند یک گنداب خواهیم شد و همچنان در بدبختی می‌مانیم.

موضوع مهم دیگر که باید در نظر داشته باشیم این است زمانی که شروع به حرکت می‌کنیم نیروهای بازدارنده هم بیکار نمی‌مانند و در قالب ترس و تنبلی به سراغ ما می‌آیند. اگر نیروهای بازدارنده را بشناسیم می‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم.

در ادامه وادی از جبران خسارت صحبت شده و اینکه اولین نفر خود ما هستیم که باید نسبت به خودمان جبران خسارت کنیم. من هم‌سفر با افکار منفی و حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها به سیستم ایکس خود تخریب وارد کرده‌ام و باید با قرار گرفتن در مسیر ارزش‌ها و تغیر افکار مخرب به افکار مثبت این سیستم را بازسازی کنم.

و در انتهای وادی از پیمان گفته‌شده که پیمانی است بین من و قدرت مطلق و وقتی این پیمان بسته شود بار سنگینی از روی دوشمان برداشته می‌شود چون زمانی که بخواهیم حرکت ضد ارزشی انجام دهیم با به یادآوردن این پیمان از ضد ارزش‌ها دوری خواهیم کرد.

استاد در پایان گفتند: تأثیر وادی این بود که یاد گرفتم هیچ‌گاه بی‌حرکت نباشم و نیروهای بازدارنده را شناختم و هرجایی که دچار سکون می‌شوم میدانم کار نیروهای بازدارنده است و همین باعث می‌شود باقدرت بیشتر به حرکت خود ادامه بدهم و هدفم را در نظر داشته باشم تا به بیراهه نروم.

تنظیم و نگارنده: همسفرفرشته
عکس: هم‌سفر طاهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .