English Version
English

كارگاه آموزشي کنگره ۶۰؛ نمایندگی پرستار

كارگاه آموزشي کنگره ۶۰؛ نمایندگی پرستار

پنجمین جلسه از دور سی‌ام سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی پرستار، با دستور جلسه "سم‌زدائی یا سم نزدائی " به استادی آقای حمید جامی، نگهبانی آقای مرتضی و دبیری موقت آقای احمد، در روز پنج‌شنبه 95/10/30، رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان حمید هستم یك مسافر. از نگهبان جلسه سپاسگزارم كه این اجازه را به من داد تا برای دومین بار در نمایندگی پرستار حضور یابم و در این جایگاه خدمت كنم.

سالیان سال یك تفكر غلط یا اگر بخواهم بهتر بگوییم، یك بنیان غلط در تمامی دنیا در مورد اعتیاد وجود داشت و آن این بود كه اعتیاد یك مسمومیت مزمن است. یعنی یك مصرف‌کننده مواد مخدر در جسم خودش سم وارد كرده و این سم باید از جسمش خارج بشود.

بنیان این تفكر یا به قول خودشان علم، كه هنوز هم به آن معتقد هستند را متخصصین  پایه‌گذاری كردند. پزشكان زیادی كه در سالهای مختلف در زمینه اعتیاد كار می‌كردند، تجربه داشتند و حتی كتاب‌های زیادی نیز در این مورد نوشته‌اند و هنوز هم به آن اسرار دارند. البته ما اینجا با این اشخاص نه دشمنی داریم نه تعارف و در مورد مطلبی كه آن‌ها نام علم بر آن نهاده‌اند صحبت می‌كنیم و آن را نقد و بررسی می‌كنیم.

می‌گویند اعتیاد یك مسمومیت مزمن است، یعنی یك مصرف‌کننده مواد مخدر، در جسم خودش سم وارد كرده است و این سم باید از جسمش خارج بشود و اگر این سم خارج شد، اعتیاد نیز خارج‌شده است و روش‌های متداولی هم بدین منظور وجود داشت. روش‌هایی مانند: سقوط آزاد، سنتی، فوق‌سریع، URD ، UROD و غیره.

در روش سم‌زدایی، سم باید به هر طریقی كه شده از جسم بیمار یا شخص مصرف‌کننده خارج بشود و وقتی این سم خارج شد، شخص دیگر معتاد نیست. در روش سم‌زدایی URD و UROD بیمار را بیهوش كرده و یك سری سرم و دارو به او تزریق می‌كنند و همه مورفین موجود در بدن او را تخلیه می‌كنند، البته بعد از سه روز اگر این شخص آزمایش ادرار بدهد قطعاً جواب مورفین او منفی خواهد بود و سم خارج‌شده است ولی بعدش چه؟ آیا عادت، رفتار، تفكر و روان او نیز به حالت تعادل و طبیعی برگشته است یا نه؟ خیر. اصلاً چنین چیزی امكان ندارد. 

من این كار را انجام داده‌ام و كسانی هم كه سم‌زدایی كرده‌اند به‌خوبی می‌دانند كه بعد از انجام این كار قادر به حركت و برگشتن به منزل نیستند و حتی نمی‌توانند یك لیوان را در دست خودشان نگه‌دارند و باید دو نفر زیر بغل او را بگیرند تا بتواند قدری حركت كند. جواب مورفین منفی هست ولی شخص از تعادل برخوردار نیست.

آقای مهندس طی اقدام برای درمان اعتیاد خود یك خط بطلانی كشید بر بنیان تفكر مسمومیت مزمن  و بنیان دیگری را بنا كرد كه اعتیاد جایگزینی مزمن است و در مقاله سم نزدایی با یك زبان ساده و همه‌فهم چهارده اصل را بنا نمود. چهاره اصل در مورد اعتیاد كه با رعایت كردن و عمل به این‌ها یه فرد مصرف‌کننده حتی بدون استفاده از یك قرص از انسان‌های سالم نیز بهتر می‌شود.

مقاله سم نزدایی در مورد اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و در هر زمان و مكانی می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد از حال تا آینده، چون معبر و راه درمان اعتیاد باز شده است. حقیقت درمان اعتیاد كه بوده، هست و خواهد بود توسط آقای مهندس پیداشده، این حقیقت را ایشان از خودشان درست نكرده‌اند یا به قولی اجزاء آن‌ها به هم وصل نموده‌اند، این حقیقت یا علم از طریق خالق ما در هستی وجود داشته است و آقای مهندس آن را كشف یا پیداکرده‌اند. می‌گویند خداوند هم درد را می‌دهد و هم درمان را، درمان صحیح اعتیاد هم وجود داشت و آقای مهندس این حقیقت درمان اعتیاد را پیدا كرد و آن را برای ما روی كاغذ پیاده‌سازی كرد و به نحوی به ما آموزش داد كه یا از اعتیاد رها شدیم و یا در حال درمان آن هستیم، به همین سادگی. از اینكه به صحبت‌های من گوش نمودید، سپاسگزارم.

تهیه و تنظیم: مسافر احمد

لژیون آقای بهزاد ایمنی

نمایندگی پرستار   

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .