English Version
English

کارگاه اموزشی همسفران کنگره 60

کارگاه اموزشی همسفران کنگره 60

جلسه نهم از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی هم‌سفران نمایندگی ابن‌سینا با استادی اسیستانت محترم سرکار خانم نرگس، نگهبانی هم‌سفر مرضیه کریمی و دبیری هم‌سفر مینا زارع با دستور جلسه وادی دوم و تاثیر آن روی من، روز دوشنبه ساعت 15 شروع به کار نمود.

سخنان استاد: خداوند را شاکرم که بعد از دو ماه آقای مهندس اجازه دادند ما جلسه داشته باشیم. حالا باید قدر جلسات را بدانیم چون در جلسه انرژی می‌گیریم و باانرژی وارد لژیون می‌شویم و باانرژی مضاعف‌تری به خانه‌هایمان می‌رویم.

مروری بر وادی اول؛ در وادی اول آموختیم که با تفکر ساختارها آغاز می‌شود بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. آموختیم که باید تفکر کنیم، درست فکر کنیم قبل ازهر انجامی و به انجام و چگونگی آن فکر کنیم. سعی کنیم به خیلی چیزها فکر نکنیم، آموختیم که تفکر یک حرکت درونی است که ترسیم‌کننده رفتارهای بیرونی است. تفکر حرکت از یک نقطه مجهول به یک نقطه معلوم است. برای اینکه مجهول به معلوم تبدیل شود تفکر مثبت، رفتار مثبت و رویداد مثبت لازم است و تفکر منفی و رفتار منفی حال بد و اتفاقات بد را به دنبال خواهد داشت.

ولی در وادی دوم بیان می‌کند جهانی هست به‌غیراز خودتان و حتی در این وادی ریزترین موجودات را هم دارای فایده خوانده است. حالا همه گیاهان، نباتات، حیوانات دارای سود فایده‌ای است.

ولی انسان خود مسیر را انتخاب می‌کند وسومند بودن یا ضرر رساندن به جهان و جهانیان را انتخاب می‌کند.

حال که کنگره روزی ما شده با کنگره هم‌قدم شویم که این‌گونه هرلحظه آموزش می‌گیریم. چیزی که کنگره به ما بخشیده هیچ‌وقت و با هیچ‌چیز قابل‌مقایسه نیست پس برای خودمان به کنگره بیاییم و با آموزش دیدن و اجرایی کردن کمی قدردان باشیم.

اگر به آرم کنگره ۶۰ دقت کنید، یک مثلث داخل یک دایره می‌بینید. مثلث تمثیل حرکت از پایین‌ترین نقطه است. نقطه سقوط نقطه ویرانی، مثلث به معنی حرکت از پایین‌ترین نقطه و با کمترین امکانات و در بدترین وضعیت می‌باشد. درست مانند وضعیت یک مصرف‌کننده مواد مخدر که می‌خواهد سفر خودش را برای رسیدن به درمان و جبران تخریب‌ها باوجود مشکلات گوناگون آغاز کند؛ اما دایره برخلاف مثلث، دارای بی‌نهایت ضلع است. به معنی بیکران، یعنی بالاترین نقاط و جایگاه‌ها، به معنی رسیدن به اوج و نزدیک شدن به‌فرمان عقل یعنی حرکت در صراط مستقیم. مثلث در درون دایره، تمثیل انسانی است که سقوط کرده و نابودشده است؛ اما با خواست خودش و به‌کارگیری نیروهای خفته و اذن الله حرکت می‌کند و خود را دوباره به اوج می‌رساند. اینجاست که وادی دوم نوید و امید ایمان و تفکر را در دل شخص به وجود می‌آورد و یا بیدار می‌کند.

خداوند با آفرینش انسان اختیار رادر او محترم شمرد و مسیر تاریکی‌ها و روشنایی‌ها را برای او مشخص نمود واینگونه بود که عده‌ای مسیر راستی و درستی وعده‌ای راه کژی و تاریکی را با اختیار خود برگزیدند. ما انسان‌ها قوه‌ی تفکر و تعقل داریم ودرپی آگاهی هستیم، هرکسی هر چه بکوشد به حال خودش کوشیده و نتیجه به خود ما برمی‌گردد.

قدرت تفکر همان چیزی است که باعث برتری انسان شد و به این دلیل به انسان اختیار داده شد که دو راه خوبی وبدی را از هم تفکیک نماید. تفکرات منفی باعث ناامیدی وپوچی من می شودوباعث می‌شود آن‌قدر حالم بد شود که دائم از خداوند و زمین و زمان گله و شکایت کنم و اینجا مرحله‌ی سختی برای من آغاز می‌شود، فرورفتن هرچه بیشتر در تاریکی‌ها، از دست دادن اعتمادبه‌نفس و تسلیم شدن و دست از تلاش و کوشش برداشتن و این یعنی پوچی و سکون. همه‌ی این مراحل دررسیدن به اوج ناامیدی از یک تفکر شروع شد که شاید ازنظر ما چیز مهمی نباشد.

اگر مشکلات را حل کنیم و از آن‌ها عبور نماییم درمی‌یابیم که لعنت‌ها برای ما رحمت خداوند بوده که بخواهیم حرکت کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ مثلثی را در نظر بگیریم، صبر و استقامت و آرامش. صبر یک ضلع آن باشد یعنی صبر پشت سر گذاشتن یا طی کردن مسائل زندگی ماست که دست روی دست نگذاریم که دیگر از من گذشت، عمرم کفاف نمی‌دهد. انسان در هیچ مرحله‌ای نباید ناشکری کند و دست از کوشش و تلاش برندارد، سکون اختیار نکند که شکست می‌خورید باید روان و جاری بود و همواره پیوسته و درحرکت باشید.

یکی از بی‌شمار نعمت‌های بزرگی که در کنگره یاد گرفتیم بروز رسالتی صحیح بود که بخواهیم حرکت کنیم همیشه به دنبال راه‌حل و کلید مناسب برای باز کردن قفل‌هایی باشید که با تفکر باز می‌شود و در زمان مشکلات و سختی‌ها باید صبور بود و صبوری کرد. صبر تمام زخم‌های درون و بیرون را مداوا می‌کند و مرهمی از آرامش روی آن قرار می‌دهد تا زخم‌های شما خوب بشود.

 

تهیه گزارش: همسفر زینب
عکاس: همسفر الهه
تنطیم و ارسال: همسفر سولماز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .