English Version
English

با تفكر ساختارها آغاز می گردد

با تفكر ساختارها آغاز می گردد

در باب دستور جلسه وادی اول (با تفکر؛ ساختارها آغاز می‌گردد، بدون تفکر، آنچه هست رو به زوال می‌رود.) به‌صورت برداشت و یا تجربه شخصی؛ تعدادی از رهجویان خانم آنی کماندار؛ مطالبی ارائه نمودند که در قالب یک مجموعه، به شما تقدیم می‌شود:

ریحانه، همسفر انصاری:

قبل از اینکه وارد کنگره بشوم؛ احساس می‌کردم دارم تفکر می‌کنم و خیلی از مسائل منفی خودم را جزء تفکرات صحیح خودم می‌دانستم. بعد از وارد شدن به کنگره متوجه شدم که آن تفکرات کاملاً غلط بوده است.
تفکر باید سالم و در جهت الهی و در مسیر ارزش‌ها باشد و با آموزش و تجربه درست، به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

با ورود به کنگره و با فراگرفتن وادی اول؛ تفکر کردیم که باید مسائل ضدارزشی خود را حل کنیم و اول خودمان را از تاریکی‌ها نجات بدهیم. در کلام‌الله نوشته‌شده است که آیات را با تفکر و تدبر بخوانید.

زهره، همسفر هادی:

در برخورد با مشکل ابتدا تفکر می‌کنیم و با در نظر گرفتن زمان و تفکر سالم پیش می‌رویم و مسلماً نیروهای معنوی القاء و احیاء و تحرک به ما کمک می‌کنند و مشکل ما حل‌شده و آرامش لازم را می‌یابیم و البته باید دانست وجود مشکلات و زیاد شدن آن‌ها نشانه تفکر غلط ما یا تفکر نکردن ماست.

در هر مرحله‌ای از زندگی با نقشه‌ای حساب‌شده و دقیق، نه الزاماً نقشه‌ای بزرگ؛ پیش می‌رویم و به‌مرورزمان به نتیجه دلخواه می‌رسیم. فکر می‌کنیم، ولی نه فکر بیهوده... باید بدانیم به چه چیزهایی نباید فکر کنیم. بایستی بدانیم که اراده تنها برای حل مشکل کافی نیست؛ باید عقلمان قبل از زبانمان حرکت کند. ما چیزی هستیم که فکر می‌کنیم و هر چه هستیم، چیزی است که قبلاً فکر کرده بودیم. در تمام مراحل زندگی باید تفکر درست را داشته باشیم تا به نتیجه دلخواه برسیم

پریناز، همسفر محمود:

تجربه شخصی من این است که؛ همه اتفاقاتی که در زندگی من افتاده حاصل یک تفکر بوده است. اول سختی بودن با یک مصرف‌کننده را تصور کردم، بعد تجربه کردم. ابتدا نفرت و انتقام را تصور کردم و بعد تجربه کردم. وقتی هم با آمدن به کنگره تصمیم گرفتم بخشش را تجربه کنم؛ اول در ذهنم متصور شدم. به قول آقای مهندس خداوند هم در خلقتش ابتدا فکر می‌کند و بعد خلق می‌کند. انشاءالله اول افکارمان را پالایش کنیم و به‌فرمان عقل درآییم؛ آنگاه تابلوی نقاشی زیبایی رسم خواهیم کرد.

فاطمه، همسفر مهدی:

نظر درباره دستور جلسه این هفته وادی اول؛ تفکر اول بسیار مهم است و نشانده این است که این صفحه نقاشی چه تصویری برای ما خلق می‌کند. اگر تفکر اول ما مثبت باشد مانند روش DST  در آخر این تصویر زیبا از رهایی خلق می‌شود و باعث می‌شود از این تصویر دیگران نیز استفاده کنند و راه را برای دیگران که این تفکر را داشتند، ولی به نتیجه نمی‌رسیدند تأثیرگذار باشد. حال اگر این تفکر منفی باشد باعث می‌شود این نقاشی فاجعه باشد؛ مانند اعتیاد که دقیقاً نقطه مقابل تفکر مثبت است و خلق کنند، این عصر هر روز روبه‌زوال می‌رود.

رؤیا، همسفر محمدرضا:

تفکر نقطه آغاز خلق و پیدایش است. وادی تفکر پایه و اساس همه وادی‌هایی است که در کنگره 60 آموزش می‌گیریم؛ زیرا بر اساس تفکر حرکت خود را شروع می‌کنیم. تفکر ما سمت‌وسوی حرکت ما را مشخص می‌کند. تفکر ممکن است مثبت و یا منفی باشد و انتخاب هرکدام مسیر حرکت ما را مشخص می‌کند. اگر تفکر مثبت باشد القائات مثبت را دریافت می‌کنیم و اگر منفی باشد، عکس آن اتفاق می‌افتد.

خشت اول را چون نهد معمار کج                              تا ثریا می‌رود دیوار کج

اگر در مقوله درمان اعتیاد، اندیشه ما درست نباشد بیراه‌های زیادی در مسیرمان قرار می‌گیرد که هیچ‌وقت به نتیجه و همچنین به درمان قطعی نخواهیم رسید.

ملیحه، همسفر مجید:

قبل از ورودم به کنگره سخت در مورد هر موضوعی تصمیم می‌گرفتم. شاید تفکرات بدی نداشتم، ولی نمی‌توانستم به تفکراتم جهت درستی بدهم و همه‌چیز سخت بود و فکرهای زیادی ذهن من را آشفته کرده بود.

یک حال بد و ناآرامی نصیبم کرده بود؛ ناامیدی و از احساسات تهی... عاقلانه تصمیم می‌گرفتم، ولی بدون عشق و ایمان. اشتباهاتم نسبت به مشکلاتم کم بود، ولی بدون حس قشنگ. تفکری که در آن محبت ایمان و عشق نباشد؛ معنایی ندارد. در کنگره یاد گرفتم؛ عشقی که در دل دارم در ذهنم و تفکراتم پرورش بدهم، ولی آیا توانسته‌ام اجرائی کنم؟ خیلی سخت است، خیلی حرف‌ها گفتن و قبول داشتنش راحت است ولی عمل کردنش سخت است.

امیدوارم بتوانم به گفته‌های اساتید باایمان و عشقم ایمان قلبیم را به عمل دربیاورم.

فرزانه، همسفر علی:

برای انجام هر کاری فکر می‌کنیم. هر چیزی که بخواهد شروع بشود یا ساخته بشود، باید در موردش تفکر کرد. ولی طرز فکر مهم است. شخصی فکر می‌کند که بهترین راه را پیدا کند... شخص دیگری فکر می‌کند که راحت‌ترین راه را پیدا کند... شخصی فکر می‌کند که چطور به بقیه سود برساند و شخص دیگری برعکس به فکر ضرر رساندن به بقیه است. سطح اطلاعات و فهم افراد روی طرز فکر تأثیر دارد. برای به وجود آوردن یک ساختار درست، باید تفکر درستی داشت. در مورد اعتیاد هم همین‌طور است. تا تفکر درستی نداشته باشیم و اینکه واقعاً چه می‌خواهیم... راه درست را پیدا نمی‌کنیم.

ازنظر من کنگره راهی صحیح است و با تفکر صحیح، یک مسافر می‌تواند کنگره را بپذیرد. به روش درمان کنگره اعتماد کند، صبر کند و به حرف‌های راهنمایش گوش بدهد و عمل کند و سفر موفقی داشته باشد و به درمان برسد.

نرگس همسفر فرزاد

تفکر یک حرکت ذهنی است که در آن شخص، مسیر موضوعی را در ذهن خود از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌پیماید. در طول ساعات روز موضوعات مختلفی به‌صورت افکار در ذهن ما خطور می‌کنند و از این کانال می‌گذرند و به بوته فراموشی سپرده می‌شوند که این‌گونه افکار را نمی‌توان تفکر دانست.

درواقع تفکر اولین قدم در خلق یا به وجود آوردن یک ساختار است که در ابتدا همه‌چیز مانند صفحه سفید نقاشی است، ولی ذره‌ذره با تفکر، تصویر خلق می‌شود و این بستگی به نوع حرکت قلم‌موی ما دارد که تصویر زیبا و یا زشتی بیافریند.

چنانچه تفکر واقع‌بینانه، دقیق، حساب‌شده و قابل‌اجرا باشد و نه بر اساس توهمات و برنامه‌های سنگین و غیرقابل اجرا؛ آنگاه شاهد نتایج آن خواهیم بود.

نتایجی که خود برای به دست آوردن آن تلاش کرده‌ایم و صبوری لازم را به دنبال زمان مناسب نموده‌ایم. حال اگر در خلق موضوعی در کنار تفکر آموزش و تجربه نیز باشد، این دانایی مؤثر منجر به خلق زیباترین تصویرها می‌شود که این تصویر زیبا می‌تواند درمان بیماری اعتیاد باشد.

فرزانه همسفر پيام

آنچه که از وادی اول آموختم این است که تفکر نقطه شروع خلق یک واقعیت است حتی اگر آن فکر، رؤیایی به‌ظاهر دست‌نیافتنی باشد. یعنی با تفکر گام اول برای به واقعیت تبدیل‌شدن یک آرزو، یک رؤیا و یک اتفاق غیرممکن برداشته می‌شود.

آموختم آن چیزی که باعث عدم تحقق آنچه که ما می‌خواهیم می‌شود؛ نبود نیروی القا و تحرک است؛ به عبارتی از یک‌طرف نداشتن جهان‌بینی درست، به دلیل عدم آموزش صحیح و از طرف دیگر در تعادل نبودن روان است.

من خودم در باور این مسئله همیشه تردید داشتم چون بارها درباره این مسئله شنیده بودم که اگر چیزی را با تمامی وجود بخواهی باید به آن فکر کنی.

من هم این قضیه را بارها تمرین کرده بودم من گام اول را برای تحقق خواسته‌ام برداشته بودم درحالی‌که برای دستیابی به هدفم نیاز به چیزهای دیگری هم بوده که من از اهمیت آن‌ها غافل بودم.

از زمانی که به کنگره ملحق شده‌ام؛ یاد گرفتم که جدای از تصمیمات بزرگ و اساسی زندگی‌ام که نیاز به بررسی و تفکر بسیار دارد، در مسائل عادی و روزمره هم قبل از اقدام به هر کاری، زمان کوتاهی فکر کنم و بعد عمل کنم و این به‌شدت در زندگی‌ام تأثیر مثبت گذاشته است.

وفا، همسفر حمید:

وادی یا سرزمین اول به ما می‌آموزد که با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و برای اینکه بتوانیم یک ساختار جدید درست کنیم باید تفکر کنیم و این آغاز یک خلق و درواقع حرکتی از یک نقطه مجهول به یک نقطه معلوم است و یک حرکت درونی است که ترسیم‌کننده رفتارهای بیرونی است.

قدرت تفکر به‌قدری زیاد است که به هر چیزی فکر کنیم همان اتفاق خواهد افتاد و هر چیزی که خلق‌شده و به وجود آمده نتیجه یک فکر است.

انسان‌هایی که در تفکر و اندیشه خود قصور می‌کنند، درواقع مشغول طراحی برای شکست در زندگی هستند و آن‌هایی که در تفکر و اندیشه خود دقت لازم را به عمل می‌آورند، طراح کار بلد و خوبی برای رسیدن به موفقیت در مراحل مختلف زندگی هستند.

 

گردآوری و تنظیم همسفر وفا لژیون خانم آنی کماندار (لژیون ششم)

همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .