English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60 نمایندگی وحید+اجرای پیمان مرزبانی و اهدای شال

کارگاه آموزشی کنگره60 نمایندگی وحید+اجرای پیمان مرزبانی و اهدای شال

روز سه‌شنبه مورخ 28/06/95 دهمین جلسه از دور بیست و یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60 ویژه مسافران نمایندگی وحید با استادی دیده‌بان محترم آقای سعید نمکی و نگهبانی مسافر رمضان حسینی و دبیری مسافر حمید پاشایی با دستور جلسه صورت‌مسئله اعتیاد رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود و همچنین مراسم اهدای شال به مرزبانان جدید و تقدیر از مرزبانان دوره قبل.

سخنان استاد:

اعتیاد  به‌تنهایی یک مشکل است ولی وقتی راه‌های اشتباه را مثل سقوط آزاد، سم‌زدایی، داروهای گیاهی و غیره برای حل آن به وجود می‌آورند آن مشکل تبدیل به هزاران مشکل می‌شود و خیلی از ما تجربه استفاده از این راه‌ها را داریم. خوشبختانه زمانی که جناب مهندس دژاکام، صورت‌مسئله اعتیاد را شکافتند که همان جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد این مشکل حل شد. امروز در سطح دنیا صورت‌مسئله اعتیاد بی‌نظیر است و قطعاً از 20 سال پیش تاکنون و تا ابد این راه درمان یک کشف بزرگ است. وقتی صورت‌مسئله اعتیاد را مطالعه می‌کنیم، فرد مصرف‌کننده این‌گونه تعریف‌شده است که وقتی یک فرد مواد مصرف می‌کند یکسری از سیستم‌های حیاتی و عصبی مختل می‌شوند و نوروترانسمیترها و ناقل‌های عصبی در اثر استفاده از مواد مثل تریاک، قرص، شیشه، حشیش و غیره دچار اختلال می‌شوند. بعضی‌اوقات مصرف تریاک تا 4 برابر دوپامین را در بدن افزایش می‌دهد و یا شیشه تا 11 برابر. مرفین جایگزین اندورفین در بدن می‌شود و دیگر اندورفین کارایی خود را از دست می‌دهد و مرفین انجام‌وظیفه اندورفین را به عهده می‌گیرد و چون مرفین قانون اندورفین را نمی‌داند در ادامه اختلال به وجود می‌آید و برای همین به فرد مصرف‌کننده، بیمار می‌گویند چون حیاتی‌ترین سیستم‌های بدنش تخریب‌شده است.

در صورت‌مسئله اعتیاد، اعتیاد را یک بیماری جسمی بیان می‌کنند. وقتی فرد موادش را با هر روشی قطع می‌کند بعد از گذشت 10 الی 15 روز با دارو یا بدون دارو علائمی چون دست‌وپا درد، سیم‌کشی، عطسه‌های پی‌درپی که در صور آشکار ظاهر می‌شوند رو به بهبود می‌روند. ولی یکسری از علائم هستند که در صورت‌مسئله به آن‌ها اشاره می‌شد که بخش مهم موضوع است و آن اختلال در صور پنهان می‌باشد مثل افسردگی، کندذهنی، تنبلی و غیره. بیشتر افرادی که بعد از ترک دوباره به مصرف روی می‌آورند به خاطر همین مشکلات در صور پنهان می‌باشد و ربطی به استقامت و اراده آن‌ها ندارد و این افراد راه را اشتباه رفته‌اند. ولی در درمان به‌صورت DST که 10 الی 11 ماه زمان برای بازسازی سیستم نیاز است با استفاده از داروی OT. به‌تدریج نوروترانسمیترها و قسمت‌های آسیب‌دیده سیستم عصبی بهبود می‌یابند و به دنبال آن مشکلات روانی شامل بی‌خوابی، عدم میل به زندگی و مشکلات زناشویی و غیره رو به بهبود می‌روند. ضلع سوم درمان که جهان‌بینی  را مطرح می‌کند.  قطعاً فردی که مصرف‌کننده مواد مخدر است با تمام جایگاه‌هایی که می‌تواند داشته باشد ولی دارای یک جهان‌بینی افیونی است. قطعاً تفکرات چنین فردی حول محور افیون است و در ادامه درگیر حس‌هایی چون کینه، حسادت، تنفر و غیره می‌شود و برای اینکه درمان چنین فردی کامل شود باید جهان‌بینی او با استفاده از آموزش‌های کنگره تغییر کند و اگر فقط جسم و روان فرد درست شود و جهان‌بینی او تغییر نکند امکان دارد چنین فردی دوباره به مصرف روی آورد. پس جسم، روان و جهان‌بینی باید در کنار هم به تعادل برسند تا درمان واقعی اتفاق افتد.

همچنین از زحمات مرزبانان دوره قبل تقدیر به عمل آمد.

منبع نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .