English Version
English

نماينده مجلس دهم: اقتصاد پویا مانع از گسترش اعتياد مي‌شود.

نماينده مجلس دهم: اقتصاد پویا مانع از گسترش اعتياد مي‌شود.

عبد‌الله حاتمیان در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: پدیده اعتیاد معلول است و علت محسوب نمی شود و بیکاری، بی‌توجهی، نبود بستر برای انتخاب مسیرهای خوب به لحاظ تحقیق و اشتغال سبب گرایش افراد به‌ویژه جوانان و نوجوانان به سمت‌وسوی اعتیاد می‌شود. وی افزود: اعتیاد پدیده اجتماعی است که نهادهای مختلف در بروز و عدم بروز آن نقش دارند. همچنین اقتصاد پویا مانع از شکل‌گیری طلاق و اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی می شود. نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه استعمال سیگار مقدمه اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: در 95 درصد موارد افراد معتاد در ابتدا سیگار کشیدن را تجربه کرده و پس از آن با دلایل مختلف به سمت مواد مخدر سوق یافته‌اند به‌عبارتی‌دیگر استعمال سیگار قبح اعتیاد را از بین می برد.

حاتمیان در ادامه ضمن انتقاد از تولید و توزیع سیگار در کشور گفت: طی 10 سال گذشته تورم در همه بخش‌ها ایجادشده ولی در حوزه دخانیات این مسئله مناسب نبوده است بنابراین در حین اخذ مالیات و افزایش تورم در ارتباط با سیگار، پیشگیری از استعمال دخانیات نیز باید مدنظر مسئولان و خانواده‌ها قرار گیرد. نماینده مردم درگز بابیان اینکه نماینده‌ها در پیشگیری از اعتیاد می توانند نقش مؤثری داشته باشند، اضافه کرد: کلمه مبارزه با مواد مخدر را نمی پسندم چراکه این مسئله به‌صورت مستقیم چندان اثرگذار نیست و آن‌طور که بایدوشاید موفق نبوده است لذا باید برای رفع اعتیاد مهم‌تر از مبارزه پیشگیری را موردتوجه و اهتمام قرار داد. وی رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در امر پیشگیری از اعتیاد مؤثر برشمرد و خواستار ورود همه افراد بدین حوزه و مشارکت با ستاد مبارزه با مواد مخدر شد.

نماینده مجلس دهم جهت مشارکت در رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اعلام آمادگی 100 درصدی کرد و عنوان داشت: بدترین و شدیدترین نوع اعتیاد و معتاد را می‌توان درمان و فرد معتاد را به آغوش جامعه بازگرداند ولي این مسئله علاوه بر درمان جسمانی معتاد نیاز به مهیاکردن شرایط اجتماعی و فرصت حضور دادن به آن دارد. معتاد برای بهبود یافتن نیاز به عزت‌نفس دارد تا بتوان آن را از چنگال اعتیاد رهانید. حاتمیان با تأکید بر اینکه با سرکوب معتاد و برخورد سلبی نمی توان معتاد را از اعتیاد نجات داد، گفت: برای رفع اعتیاد باید اقدامات پیشگیرانه کرد و با ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت فعالیت اقتصادی و اجتماعی به جوانان آن‌ها را مصون از اعتیاد ساخت.

 

 

منبع خبرروابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر 95.04.28 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .