English Version
English

گفتگو با مسافر حسن: صعود به دماوند

گفتگو با مسافر حسن: صعود به دماوند
در روز یكشنبه مورخ 95/04/31 با مسافر آقای حسن، که پس از سفر خود قله دماوند را فتح کردند گفتگویی داشتم که در ذیل آورده شده است.
"قله و فتح آن چندان اهمیت ندارد نشانی که از خویش در آن مکان گذاشتن مهم است."
 
 

با سلام، لطفاً خودتان را برای خوانندگان وبلاگ دانیال اهواز معرفی نماید:

 سلام دوستان حسن هستم یک مسافر، آنتی ایکس مصرفی تریاک و شیره، مدت‌زمان تخریب 15 سال، با متد DST و داروی OT به راهنمایی آقای فرشید تفرشی و انجام ورزش کوه‌پیمایی به مدت 11 ماه و 11 روز سفر کردم و الآن 2 ماه و 10 روز است که آزاد و رها هستم.

مصاحبه: با مسافر حسن فاتح قله دماوند
 
آقا حسن، از انجام ورزش کوه‌پیمایی قبل از به درمان رسیدن برای ما بگوید؟

من قبل از اینکه به اعتیاد دچار بشوم، ورزشکار حرفه‌ای در رشته دو و میدانی بودم، در ابتدا ورود به اعتیاد، برای مصرف مواد در فضای آزاد به کوه می‌رفتم، بعدازآن با استفاده از انرژی مصرف مواد مخدر توانستم چند قله را فتح کنم اما کار به‌جایی رسید که حتی با مصرف بیشتر از حد معمول، نمی‌توانستم حتی به میانه مسیر هم برسم و بدنم کم می‌آورد.

 

ازلحاظ حسی چطور، آیا از اکنون کوهنوردی لذت می‌بردید؟

همان‌طور که گفتم در ابتدا من برای مصرف مواد مخدر و لذت بردن به کوه می‌رفتم اما الآن برای لذت بردن از طبیعت به کوه می‌روم.

 

شما نزدیک 2 ماه است که به رهایی رسیدید، آیا ازلحاظ جسمانی مشکلی با صعود ندارید؟

پس از گذشت 4 ماه از سفرم به‌آرامی ورزشم را شروع کردم، در ابتدا فقط پیاده‌روی می‌کردم تا اینکه در اواخر سفر به دویدن ختم شد، بعد از اینکه به رهایی رسیدم تمریناتم را منسجم‌تر کردم و قبل از اینکه موفق به فتح دماوند بشوم کوه‌های دنا در لرستان و کوه برم فیروز در فارس را فتح کردم. وقتی که می‌خواستم دماوند را فتح کنم احساس می‌کردم که خیلی راحت‌تر از گذشته قدم برمی‌دارم و ازلحاظ جسمی دچار هیچ کمبودی نشدم. در این صعود، هیچ‌کدام از همراهانم سابقه تخریب هیچ ماده مخدر را نداشتند و من پا به‌پای آن‌ها توانستم گام بردارم.

مصاحبه: با مسافر حسن فاتح قله دماوند

در مورد حس و حال صعود به دماوند برای ما بگوید که چطور پس از 15 سال تخریب توانستید بلندترین قله ایران را فتح کنید؟

حسش غیرقابل توصیف است، درگذشته من برای کوه‌پیمایی مجبور بودم از مواد مخدر مصرف کنم اما این بار با اتکا به نیروهای داخلی خودم توانستم دست به این کار بزنم، درگذشته مجبور بودم که چندین بار توقف کنم اما این بار بدون هیچ‌گونه مشکلی، از طبیعت لذت بردم. کوهنوردان یک اعتقادی دارند که در طول صعود آدم به خداوند نزدیک‌تر می‌شود و این حس دیگری بود که من در این صعود تجربه کردم، وقتی من توانستم قله دماوند را فتح کنم بسیار خوشحال شدم و فقط در دلم از جناب آقای مهندس دژاکام تشکر کردم که راهی را در جلوی پای من گذاشتند که توانستم به درمان برسم.

مصاحبه: با مسافر حسن فاتح قله دماوند

در آینده چه برنامه خاصی برای صعود دارید؟

از آنجایی که کنگره موجبات سلامتی من را فراهم‌شده، در آینده می‌خواهم هر قله‌ای را که فتح کردم نشانی از کنگره در آنجا بگذارم تا همگان بدانند که یک مصرف‌کننده مواد مخدر اگر به درمان کامل برسد توان انجام کارهای فوق‌العاده‌ای را دارد و فکر می‌کنم این موضوع از افتخارات کنگره است زیرا علاوه بر احیا یک مصرف‌کننده آموزش‌هایی به او می‌دهد که این قدرت را در خود ببیند که بام ایران را فتح کند.

 

آقا حسن اگر پیامی دارید لطفاً برای خوانندگان ما مطرح نمایید؟

باید از راهنمای خوبم آقای فرشید تفرشی و در رأس آن از جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تشکر کنم.

من دوست دارم بگویم اگر یک مسافر از آموزش‌های کنگره استفاده کند به قدرت و توانی‌هایی دست پیدا می‌کند که شاید در ابتدا در ذهن خودش هم نمی‌گنجید، یک‌زمانی من آرزو داشتم بدون مصرف هیچ‌گونه موادی یک قله کوچک را فتح کنم اما امروز پس از درمان قطعی توانستم به بام ایران صعود کنم.

 

در پایان از آقا حسن تشکر می‌کنیم که وقت خودشان را در اختیار ما قراردادند و همچنین بابت این صعود به ایشان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم شاهد موفقیت‌های بس بزرگ‌تر ایشان باشیم.

 

تهیه و نگارش: مسافر مهرداد
عکس: مسافر جعفر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .