English Version
English

گوش به فرمان بودن؛ تولد سه سال رهائی کمک راهنما آقای محمد محرمی

گوش به فرمان بودن؛ تولد سه سال رهائی کمک راهنما آقای محمد محرمی

جلسه نهم از دوره هفدهم از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 روزهای پنج‌شنبه مورخ 95/4/31 به نگهبانی آقای بهروز عبدی و استادی آقای محسن کیوانی و دبیری آقای حسن طالبی و با دستور جلسه کار، تحصیل، قدرت رأس ساعت 16:30 آغاز بکار نمود و در ادامه سومین سال رهایی مسافر (کمک راهنما) آقای محمد محرمی را جشن گرفتیم.

سخنان استاد:

این دستور جلسه بسیار کلیدی است همان‌طور که جناب آقای مهندس دژاکام در روز چهارشنبه فرمودند این دستور جلسه قدرت اجتماعی را برای ما فراهم می‌سازد چراکه دو بال قدرت هستند تعاریف کار و تحصیل در سفرهای اول و دوم می‌تواند متفاوت باشد و بسته به سفر رهجو، دستورات متفاوتی از طرف کمک راهنماها ارائه می‌گردد.

به بیماری اعتیاد در جوامع انسانی، کوچک نگاه شده است و به عمق مسئله نگاه نشده است از این رو هیچ خروجی و درمانی وجود نداشته است ولی همه مدعی درمان هستند اما در کنگره با چشمان خودمان می‌توانیم خروجی‌ها را ببینیم و متوجه شویم که فقط با همین روش (DST) به درمان می‌رسیم، در سفر اول به ما نمی‌گویند که کار نکنیم یا تحصیل نکنیم بلکه در هر موقعیتی که هستیم باید بمانیم و تغییر جایگاه در کار و تحصیل ندهیم چراکه انرژی ما محدود است و مانند پول یک کارمند ساده باید با حساب‌وکتاب و صرفه‌جویی خرج کنیم.

من خودم در سفر اول مرتکب اشتباه شدم و یک‌بار در هفته کوه‌نوردی می‌کردم و از خودم کار زیاد می‌کشیدم و وقتی‌که کمک راهنمای من متوجه شد گفت که این کار اشتباه است و به سفر شما آسیب وارد می‌نماید پس ما باید انرژی خود را برای کل سفر ذخیره و از آن استفاده کنیم.

دارویی که راهنما به ما می‌دهد برای ساخت جسم ماست و محدود است لذا باید از کارهای ذهنی که انرژی زیادی از ما می‌گیرد دوری نماییم برای همین هم گفته می‌شود که در سفر اول نباید تصمیمات بزرگی بگیریم چه در کارهای روزمره و حتی در مسائل حیاتی؛ برای تحصیل نیز اگر مثلاً محل دانشگاه ما در شهرستان می‌باشد و به سفر ما آسیب می‌رساند باید تا جای ممکن از دانشگاه مرخصی بگیریم چراکه در درمان هر بیماری یکسری بایدها و نبایدها وجود دارد که باید اجرا گردد اما نمی‌دانم چرا در مورد بیماری اعتیاد قضیه فرق می‌کند و کسی به آن توجه نمی‌کند البته این مطالب را که میگویم نباید باعث سوءاستفاده مسافران بشود و از کار کردن طفره بروند؛ چراکه طبق صحبت‌های جناب آقای مهندس کار و تحصیل از استحکامات کنگره 60 می‌باشد.

حتی در سفر دوم نیز ما دوران نقاهت داریم و نباید همه کارها را یک‌مرتبه جبران کنیم و یا شروع به کار زیاد ویا کسب مدارک بالای دانشگاهی اقدام نماییم که به خودمان و خانواده‌مان آسیب برسانیم. خوشبختانه در مورد هر موضعی در کنگره یک سی‌دی وجود دارد که می‌تواند ما را در مقاطع زندگی یاری برساند چراکه مهندس در آن سی‌دی‌ها مطالب را به زبان ساده و کاربردی برای ما مطرح می‌کنند.

در مورد قسمت دوم دستور جلسه تولد سومین سال رهایی آقای محمد محرمی را به خودشان و خانواده محترمشان و خانواده محترم کنگره شصت و در رأس به جناب آقای مهندس دژاکام تبریک عرض می‌نمایم. محمد واقعاً یک بچه کنگره‌ایی شده است و آنقدر باانرژی و پویا است که همه او را می‌شناسند. محمد باحال بسیار خراب و مصرف شیشه وارد کنگره شد و الآن باید خودش را با آن موقع مقایسه کند که چقدر پیشرفت کرده است و کیفیت زندگی خود و اطرافیانش را بهتر کرده است البته بافرمان برداری، تلاش و کمک هم‌سفرانش به این مهم دست پیداکرده است. چراکه کنگره به فکر حفظ کیفیت است و نه کمیت.

برای رهایی از اعتیاد دو سفر الزامی است بخصوص خدمت که بسیار می‌تواند کمک کند و کنگره مانند اقیانوست که هر کس بسته به خواسته‌اش از آن برداشت می‌کند و محمد با خودش یه تانکر عظیم آورده و در حال برداشت از کنگره می‌باشد و جایگاه‌های خدمتی را یکی پس از دیگری در حال سپری کردن می‌باشد. مجدداً این روز زیبا را به خودش و هم‌سفرانش و شعبه افسریه تبریک میگویم و کسب جایگاه‌های بالاتر چه در کنگره و چه در بیرون کنگره در کار و تحصیل و قدرت برای ایشان از خداوند منان خواستارم.

 

آرزوی مسافر محمد محرمی:

در اینجا آرزو می‌کنم که هرکسی که وارد کنگره می‌شود همسفرش با بد سفر کردنش ناامید و ناراحت نشود.

 

سخنان مسافر محمد محرمی:

در ابتدا از آقای مهندس و خانواده ایشان و دیده‌بان محترم آقای سبزه‌ای که با حضورخود این مراسم را منور نمودند تشکر می‌کنم.

تک‌تک ما به‌نوعی درگیر مواد مخدر و نیرو‌ها قرار گرفتیم و حال که می‌خواهیم از مصرف مواد مخدر یا این نیروهای تخریبی خارج شویم قدرت حرکت را از ما می‌گیرند؛ در زمان مصرف اصلاً متوجه تخریب‌هایی که انجام می‌دادم نبودم ولی از زمانی که وارد کنگره شدم و سفر اول را به پایان رساندم و وارد سفر دوم شدم متوجه تخریب‌های وارده شدم که بخش اعظم آن به خانواده‌ام بوده است؛ من هیچ موقع با خانواده‌ام نبوده‌ام، نمی‌توانستم با خانواده باشم چون مواد مخدر همه‌چیز من بود و کلیه اختیاراتم دست مواد بود،مواد مخدر تخریب‌های شدیدی در جسم، افکار و اندیشه من به وجود آورده بود، باورم این بود که باید تا آخر عمر مواد  مصرف کنم؛ دو بار اقدام به ترک نمودم یک‌بار کمپ و یک‌بار هم در منزل اقدام به ترک نمودم که هر دو بار با شکست مواجه شدم ولی وقتی‌که پیام کنگره به من رسید و وارد کنگره شدم احساس کردم که راه درست را پیدا کردم برای همین فرمان‌برداری کردم و صبر را پیشه کردم و خواسته‌های خود را دسته‌بندی کردم، اولویت من درمان اعتیاد بود و در این راستا قدم برمی‌داشتم و هر چه به آخر سفر اولم نزدیک‌تر می‌شدم به شادابی بیشتری می‌رسیدم و درنهایت هم به رهایی رسیدم و جایگاه‌های مختلفی را تجربه کردم ازجمله جایگاه کمک راهنمایی.

نکته مهمی که در سفر اول به من کمک زیادی کرد ورزش زیر نظر راهنمایم بودم و با آموزش شنا جزء تیم واتر‌پلو کنگره60 شدم.

درنهایت از جناب آقای مهندس تشکر می‌کنم که چنین بستری را آماده کردند تا  من محمد به رهایی برسم و تشکر ویژه دارم از راهنمای عزیزم آقای کیوانی که زحمت بسیاری برای من کشیدند، از مادر عزیزم که هم‌سفرم هستند تشکر می‌کنم و از راهنمای هم‌سفرم خانم مرجان تشکر می‌کنم و در آخر از تمام  اعضای کنگره 60 تشکر می‌کنم.

 

 راهنمای همسفر:

به آقای محرمی تبریک عرض می‌کنم و به هم‌سفر صبور و مهربانشان نیز که دوش‌به‌دوش محمد بود خدا قوت می‌گویم و آرزوی بهترین‌ها رادارم برای این خانواده که همیشه یک لبخند شیرین بر لب دارند.

سخنان هم‌سفر خانم محرمی:

خدا را شکر می‌کنم، این مکان، مکان مقدسی است که محمد مرا دوباره برای من احیاء کرد و خوش‌حالم از این‌که دوباره این جایگاه را تجربه می‌کنم، از راهنمای بسیار عزیزم که سنگ صبور من بود تشکر می‌کنم، از آقای کیوانی راهنمای مسافرم تشکری ویژه دارم که بسیار زحمت محمد را کشیده‌اند و درنهایت از جناب آقای مهندس که این بستر را برای بیماران اعتیاد فراهم نمود و دیگر عزیزانی که مشغول خدمت هستند تا یک نفر به رهایی برسد سپاس گذارم.

 

سخنان همسفر خانم محرمی:

از این‌که  این روز را می‌بینم و از خوشحالی مادرم و برادرم که سومین سال رهایی را تجربه کرد بسیار خوشحال هستم؛ از بنیان‌گذار کنگره 60 که  با آموزش‌هایی ازجمله کتاب‌ها مقالات و سی‌دی‌های آموزشی که برای همگان قابل‌استفاده است تشکری ویژه دارم.

 

 

 

 

تهیه گزارش:
مسافران آرش مهوار، مجتبی جواهری  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .