English Version
English

توانمندترین کلمه دانش است

توانمندترین کلمه دانش است
سومین جلسه از دور سی و دوم کارگاه‌های آموزشی ویژه همسفران کنگره 60 نمایندگی ارتش با دستور جلسه «کار، تحصیل، قدرت» به نگهبانی همسفر محبوبه، دبیری همسفر محبوبه، استادی همسفر زهرا، ساعت 16 روز سه شنبه 12 مرداد 1400 آغاز به کار کرد.
 
 
خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می کنم که توفیق خدمتگذاری به من داده شد از نگهبان و دبیر عزیز هم تشکر می‌کنم.
دستور جلسات، ما را در اقیانوس بزرگ راهنمایی می کند، هر کدام از  این دستور جلسات کلیدی هستند که ما را راهنمایی می کنند برای رسیدن به شاه کلید و اما دستور جلسه امروز کار، تحصیل و قدرت این سه مولفه با هم آمده اند حالا برای من و خیلی از شما عزیزان سوال است که چرا با هم آمده اند زیرا قدرت دو پایه دارد: کار و دیگری تحصیل
این دو هستند که به انسان قدرت می دهند و همانطوری که می دانیم روش درمان در کنگره ۶۰ با مکان های دیگر فرق می کند و روش به صورت تدریجی و پله ای است  و ما برای رسیدن به درمان در این پرسه به سه چیز نیازمندیم، مبدا، مقصد و هدف که باید این سه مولفه مشخص باشد و در کنگره ۶۰ کسی که در سفر اول قرار می‌گیرد هدف اصلیش درمان است و درمان بر کار و تحصیل ارجحیت دارد.
 
 
در کنگره همه در حال حرکت هستند و سکون معنا ندارد، به خاطر همین است که ما نمی‌توانیم بگوئیم که سفر اولی‌ها به خاطر درمان کار و تحصیل را رها می‌کنند زیرا در کنگره ۶۰ استراحت مطلق و رژیم غذایی مخصوص وجود دارد و باید سفر اولی‌ها به کارهای خودشان برسند ولی درمان را هدف قرار بدهند و کارهایشان را طوری برنامه ریزی کنند که حتما به کلاس‌های آموزشی  خودشان برسند.
بنابراین برای سفر اولی ها نسخه بیکاری وجود ندارند و البته کار سنگین و پر حجم هم خوب نیست، باید این دو تا در تعادل باشند.
حالا بعد از سفر اول که به رهایی می‌رسند و جسم آنها به تعادل نسبی میرسد، اینجا دیگر کار و تحصیل در خط مقدم قرار می‌گیرند کار و تحصیل باید طوری باشد که شخص بتواند پایه‌های مالی خودش را محکم  کند.
و ما معتقد هستیم کسی که از عهده درمان اعتیاد بر می‌آید مثل فردی است که شنا هم بلد نباشد بتواند از وسط اقیانوس خودش را به ساحل برساند و ما معتقد هستیم که درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان است که یکی از نشانه‌های بارز تعادل کار و زندگی، پایه‌های مستحکم مالی است اما همه چیز پول نیست آموزش و خدمت یکی از مصادیق مهم تعادل است. کسی که به تعادل برسد خودش از عهده کار بر می‌آید چه بسا کسانی بودند که قبل از ورود به کنگره تحصیل را رها کرده بودند و یا کارتن خواب بودند ولی بعد از رهایی و گرفتن آموزش‌ها دوباره ادامه تحصیل دادند و به درجات عالی رسیدند برای تحصیل و دانش هیچ وقت دیر  نیست یعنی زمان مهم نیست، سن هم مهم نیست.
به گفته استاد دژکام هیچ وقت نگویید که از من گذشته همیشه جویای علم و دانش باشیم.
سن مهم نیست به دست آوردن علم و دانش مهم است و قدرت مالی خود را از راه صراط مستقیم مستحکم کنیم.
چون راه های مستقیم همیشه دراز مدت جواب می دهند و ماندگاری بیشتری دارند اما کارهای شیطانی در کوتاه‌مدت جواب می دهند و اما ماندگاری ندارند و همانطور که می دانیم همه  موجودات هستی در حال تکامل هستند‌ و روند رو به رشدی را طی می کنند و این یعنی قوی شدن.
وقتی به طبیعت نگاه میکنیم می‌بینیم که موجودات ضعیف به سرعت طعمه موجودات قوی می‌شوند.
مثلا اگر شیری به گله آهو حمله کند قطعا ضعیف ترین آهو شکار می‌شود.
پس اینکه برقرار کردن تعادل بین کار، تحصیل و قدرت در زندگی یعنی نزدیک شدن به فرمان عقل.
دوستان، بازدارنده ترین کلمه ترس است با آن مقابله کنید.
با نشاط ترین کلمه کار است به آن بپردازید.
پوچ‌ترین کلمه طمع است آن را بکشید.
توانمند ترین کلمه دانش است آن را فرا بگیرید.
 
و در ادامه جلسه کمک راهنمای تازه واردین با حضور ایجنت محترم شعبه برگزار شد:
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تایپ: همسفر شرمینه (لژیون پنجم)
ویراستاری: همسفر حمیده (کمک راهنمای تازه واردین)
ارسال: همسفر اعظم (مرزبان خبری)
همسفران نمایندگی ارتش
 
 
 
 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .