English Version
English

روش های بدست آوردن کار، تحصیل، قدرت

روش های بدست آوردن کار، تحصیل، قدرت

جلسه ششم از دور سی و دوم سری کارگاههای آموزشی خصوصی نمایندگی گیلان کنگره ۶۰، به استادی مسافر مسعود و نگهبانی مسافر فریبرز و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه "کار، تحصیل، قدرت" روز یکشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ در ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر.

یکی از دستور جلساتی است که تاثیر زیادی در بیرون از کنگره برای هر انسان دارد کار، تحصیل، قدرت است و اکثرا بخاطر این سه موضوع درگیر مواد مخدر می شوند. کسانی که می خواهند کار بیشتری کنند و درآمد بیشتری داشته باشند، کسانی که می خواهند تحصیلشان را دور بزنند.

 

کار تحصیل و قدرت می تواند دو جنبه داشته باشد مثبت و منفی. خیلی از افراد در راه منفی به توانایی مالی بالایی در مدت زمان کوتاه می رسند و خیلی هم دوام ندارد.  یک سری افراد از راه مثبت وارد می شوند و با گذشت زمان به آن توانایی لازم می رسند ولی این کار صبر می خواهد برای مثال به یکی بگویید پنج سال دیگر به اهدافت میرسی برایش دشوار است ولی اگر بگویید یک سال ، همین راه را انتخاب می کند و همانطور که در وادی ها گفته شده همیشه کوتاه ترین راه، بهترین راه نیست.

موضوع تحصیل هم همین گونه است و از راه منفی هم می توانیم به اهدافمان برسیم. خیلی از افراد هستند که می توانند مدرک بدهند ولی من نمی پذیرم چون به دانایی لازم نمیرسی و دانایی همان دانشی است که هنوز کسب نکرده ای و آن را به شما فروخته اند و بابت آن پول پرداخت کرده اید.

در زمینه کار همانطور که می دانید ما در کنگره مشاور کار نیستیم و من فقط یک چیز را می دانم که امروزه آنقدر علم پیشرفت کرده است که شما نیاز نیست با نیروی بازو، زور و توانایی جسمی بخواهید کار کنید، کار باید با عقل و ذهن باشد. من می گویم 99% ذهن و بقیه توانایی جسمی است ولی آن ذهن سالم در مرحله اول جسم سالم می خواهد و جسمی که سالم نباشد عقل و ذهنش هیچ وقت دستور سالمی به آن نمی دهد.

موضوع دیگر قدرت است. قدرت یعنی توانایی. توانایی می تواند ذهنی، جسمی، مدیریتی، جایگاهی باشد که مورد آخر را در کنگره زیاد مشاهده می کنیم. به آدمی که جایگاه می دهند قدرت آن جایگاه را هم می دهند و وقتی بنده می شوم ایجنت یک قدرتی هم به من داده می شود. قدرت به کسانی داده می شود که بتوانند در جایگاهی که هستند درست برخورد کنند و دیگران را هدایت کنند. پاداش هر انسان در مغز و صور آشکارش دوپامین  است.

قدرت به انسان دوپامین می دهد ولی در کنار دوپامین اضطراب هم وجود دارد که کورتیزول مغز بالا می رود. هرکسی که جایگاهی به دست می آورد اولین مورد این است که باید توانایی را در خودش ببیند. آیا من قدرت انجام این کار را دارم یا نه. قدرت به انسان شناخت می دهد. شناخت یعنی معرفت. یک اصل مهم بعد از داشتن قدرت این است که از قدرت برای موفقیت دیگران استفاده کنیم. نباید سودمند باشیم.

بعضی ها فقط منافع خودشان را در قدرت می بینند. از نظر من کسی که بتواند در جایگاه کاری خودش مدیر خوبی باشد به قدرت درست دست پیدا می کند، همانند کسی که از طریق کارش تحصیل کرده باشد. تحصیل هم می تواند آکادمیک باشد هم می تواند تجربی باشد. برای مثال خیلی از افراد هستند که مدرک تحصیلی بالایی ندارند و لی یکی از بهترین شرکت مداران هستند ولی اگر با آن ها هم کلام شوید می بینید دو زبان دیگر  فرا گرفته و کشورهای دیگر هم سفر کرده بخاطر اینکه خودش را ارتقا دهد و او این قدرت را دارد ولی تو حتی جرأت نمی کنی از او بپرسی که مدرک تحصیلی شما چیست ولی در کل تحصیلات خوب است همانطور که در کنگره آدم بی سواد پذیرش نمی شود چون بسیاری از آموزش ها نوشتاری است.

کنگره در آموزش هایش یک چیزی دارد به نام قانون جذب. اوایل که ما کنگره می آمدیم یک سی دی بود به نام راز که نویسنده آن راندا برن بود. این سی دی را کنگره خیلی قبول داشت چون می گفت جهان ذهنی هر انسان توانایی این را دارد که بر جهان بیرون، جهان خاکی و  جهان آخرتش و همه چیز تسلط داشته باشد.

مواد مخدر دیگر برای من اهمیت ندارد چون می دانم  پرده ای روی ذهن من ایجاد می کند که باعث می شود به چیزهایی که علاقه دارم نتوانم فکر کنمو به چیزهایی که بها دارد نرسم و من را نا امید می کند. افرادی می توانند از قدرتشان خوب استفاده کنند که دانش استفاده از آن را بدانند. انسان همیشه باید آموزش ببیند. هر شغلی که دارید همیشه باید پیشرفت کنید و اگر این کار را نکنید می شوید آدم سنتی که درجا می زند. باید در زمینه شغلی خودتان رشد کنید. 

در کنگره در سفر اول می گوییم اول درمان، دوم درمان، سوم هم درمان ولی در سفر دوم کار، تحصیل، قدرت. قدرت یعنی خدمت، قدرت یعنی فرصت. در کنگره به شما فرصت خدمت می دهند تا بتوانید قدرتمند شوید در جایگاهی که حضور دارید.

امیدورام که از سی دی ها و جزوات و کتاب های موجود در انتشارات کنگره 60 استفاده کنید و از افکار افیونی دست بردارید و جهانبینی ما جهانبینی کاربردی است و باید به کار ببرید تا متوجه آن شوید.

ممنونم از اینکه به صحبت هایم گوش فرا دادید.

 

تایپ و عکس: مسافر محمد

ثبت: مسافر حمیدرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .