English Version
English

ضعیف همیشه پایمال است

ضعیف همیشه پایمال است

جلسه یازدهم از سری بیست و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی گیلان با دستور جلسه «کار، تحصیل و قدرت» به استادی مرزبان همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر فاطیما، ساعت ۱۶ روز دوشنبه یازدهم مرداد سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد

خلاصه سخنان استاد:
کار، تحصیل، قدرت سه پارامتری هستند که یک مثلث را تشکیل می‌دهند و ما می‌توانیم قاعده این مثلث را قدرت و دو ضلع دیگر را کار و تحصیل در نظر بگیریم که قوی شدن این دو ضلع یعنی کار و تحصیل باعث ایجاد توانایی و قدرت در انسان می‌شود. 
در رابطه با ضلع کار باید بگویم که، همه‌ی ما می‌دانیم که روش درمان در کنگره ۶۰ با دیگر مکان‌های درمانی متفاوت می‌باشد و یکی از تفاوت‌ها این است که مسافران کنگره ۶۰ در طول درمان و سفر خود، استراحت کامل ندارند و برای سفر اولی‌ها نسخه بیکاری وجود ندارد و مانند انسان‌های عادی به زندگی و کار روز مره خودشان ادامه می‌دهند، که در هیچ کدام از NGO ها این آرامش وجود ندارد که شخص در دوره درمان خود به یک آرامش نسبی هم برسد، حالا برای رسیدن به این آرامش در کنگره، نیازمند اجرای قوانینی هستیم و یکی از مهم‌ترین قوانین در سفر اول که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید اولویت قرار بگیرد، حضور مستمر و منظم در کلاس‌های آموزشی است.
به همین علت راهنمایان کنگره ۶۰ توصیه می‌کنند که شاگردانشان وضعیت و ساعات کاری خود را طوری تنظیم کنند که بتوانند در کلاس‌ها هم شرکت داشته باشند، افرادی هم که کار و زندگی را توجیه می‌کنند، یا خواست رهایی ندارند که در این صورت اگر کسی آن‌ها را مجاب به آمدن در کنگره کند، اگر هزاران سال هم بیایند و سفر کنند به رهایی نخواهند رسید و یا از سر نا آگاهی اهمیت لازم را به شرکت در کلاس نمی‌دهند، که در این روش هم درمان موفقیت‌آمیز نخواهد بود. 
و اما ضلع تحصیل: کنگره ۶۰ معتقد هست که درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان و ما در کنگره به دنبال تعادل هستیم. ممکن است خیلی از ما همسفرها قبل از ورودمان به کنگره با توجه به تخریب‌هایی که داشتیم تحصیل خود را رها کرده باشیم ولی حالا که آمدم و به تعادل و حال خوش رسیدم کنگره از من می‌خواهد که دوباره شروع به تحصیل کنم، خیلی از افراد زمان ورودشان به کنگره حتی دیپلم هم نداشتند اما حالا در بهترین دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند که ما یک نمونه را در شعبه گیلان قسمت مسافران داریم که در حال حاضر در کشور ایتالیا تحصیل می‌کنند. 
این که من بخواهم بگویم از من که دیگر گذشته و حال و حوصله درس خواندن ندارم، کاملا اشتباه و بازدارنده هست، همانطور که برای خارج شدن از تاریکی اعتیاد هیچ موقع دیر نیست برای درس خواندن هم هیچ زمان دیر نیست. شاید تحصیل برای انسان دانایی نیاورد اما قطعا آگاهی می‌آورد و توانایی شخص را افزایش می‌دهد تا بتواند با تجزیه و تحلیل زندگی بهتری را برای خودش رقم بزند. 
 
 
و در نهایت قاعده مثلث که قدرت می‌باشد: انسان می‌تواند از روش تحصیل و کار کردن و با کردار و رفتار و اندوخته‌های مالی توانایی خودش را قوی کند و به نتیجه مطلوب برسد. شاید خیلی‌ها الان به این فکر کنند که قدرت به معنای زور بازو داشتن و زورگو بودن و… باشد در صورتی که اینطور نیست، کار و تحصیل در کنار هم به انسان قدرت می‌دهد؛ قدرت درست کار کردن، قدرت درست تجزیه و تحلیل کردن، قدرت بهتر زندگی کردن پس چه بهتر که قدرت خودمان را افزایش بدهیم چون در نظام طبیعت ضعیف پایمال است. 
و تلاش کنیم که صفات خداوند را حتی به میزان کم در خود ایجاد کنیم، اگر خداوند کریم و رحیم و دانا و توانا و مهربان هست پس ما هم می‌توانیم صفات خداوند را در خودمان پرورش دهیم. 
 

عکس:همسفر زهرا

تایپ: همسفر فاطیما

ثبت:همسفر فاطمه

همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .