English Version
English

قدرت باید از جنس دانایی و معرفت باشد

قدرت باید از جنس دانایی و معرفت باشد

ما در این دستور جلسه سه تا پارامتر داریم (کار، تحصیل، قدرت)

حالا سؤالی که پیش می‌آید این است ما چطور و چگونه می‌توانیم به قدرت برسیم؟ با کسب علم و دانش و کار کردن. در کنگره برای کار کردن ارزش قائل شده‌اند ولی درمان در صدر کارها قرار دارد.

طول موج شب و روز برای همه یکسان است اما افرادی که بیکار هستند طول موج برای آن‌ها طولانی‌تر است و این باعث افسردگی آن‌ها می‌شود ولی آن‌هایی که کار دارند لذت می‌برند، آرامش دارند، سرزنده و سرحال هستند و زمان زودتر برایشان سپری می‌شود.

امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: بزرگ‌ترین تفریح کار است. پس برای زندگی کردن، باید کار کرد ولی فکر کنیم ببینیم با این کار کردن به دیگران تخریب می‌زنیم یا به دیگران سود می‌رسانیم و باعث سودآوری خودمان می‌شویم. برای اینکه کار کنیم نیاز به سلامت جسم داریم که سلامت جسم از طریق تغذیه کردن و ورزش کردن مهیا می‌شود و از طرفی هم باید جهان‌بینی را به سمت و سوی سالم سوق داد اما چگونه؟ با آموزش گرفتن با تحصیل و به دست آوردن علم.

قدرت شامل سه بخش می‌شود ۱_ پول ۲_دانش و علم ۳_ تخصص.

 در هر سازمان، انجیو، جامعه، خانواده، کشور هر فردی بخواهد قدرتمند باشد باید تخصص، علم و پول داشته باشد این جمله که ما انسان‌های معنوی هستیم و پول ارزشی ندارد حرف بسیار غلطی است شما باید ببینید چگونه می‌توانید زندگی را بالانس کنید. آقای خدامی می‌فرماید: از نظر من تعادل در زندگی کار، تحصیل و پایه‌های مالی است اگر یکی از این‌ها نباشد ما متعادل نیستیم. تک‌تک اعضا، ثروت اصلی کنگره را تشکیل می‌دهند و توانایی هر مجموعه به کیفیت نیروی انسانی آن بستگی دارد و امروزه عصر دانایی نامیده می‌شود بخش مهمی از دارایی کنگره تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص است اگر بخواهیم قدرت را پلی برای رسیدن به تکامل و آرامش در نظر بگیریم بایستی دارای دو ستون باشد که ستون‌های آن کار و تحصیل است. این قدرت باید از جنس دانایی و معرفت باشد از جنس مردم‌داری باشد از جنس منیت و فخرفروشی نباشد. همه ما در زندگی خود مسافر هستیم و آمدن و رفتن ما بی‌دلیل نیست برای ادامه حیات باید قوی باشیم باید توانایی کسب کنیم و قدرتمند باشیم ما انسان‌ها برای رسیدن به اهدافمان نیازمند قدرت هستیم و آن را می‌توانیم با ارتقای کار و تحصیل به دست آوریم کار و کوشش باورهای انسان را قوی و امیدوار می‌کند و به شخص روح زندگی می‌دهد.

 

نویسنده: همسفر اکرم (لژیون سوم)

ویراستاری: کمک راهنما همسفر زهره

همسفران نمایندگی ملاصدرا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .