English Version
English

کنگره ما را درگیر یادگیری کرده است

کنگره ما را درگیر یادگیری کرده است

یازدهمین جلسه از دور هفتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی کنگره 60؛ شعبه آکادمی با استادی کمک‌راهنما مسافر رضا، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر سبحان، با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری» چهارشنبه 5 آذر 1399 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

 

سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم مسافر. خدا را شاکرم که این فرصت مجددا فراهم شد تا بتوانم خدمتگزار باشم. به حول قوه الهی جلسات می‌گذرد و یادگیری ادامه دارد اما اینکه چه کسانی یاد می‌گیرند الله‌اعلم. من خودم امیدوارم هستم و هرروز تلاش می‌کنم حداقل یک مطلب را یاد بگیرم. عنوان دستور جلسه رابطه یادگیری با معرکه‌گیری است. ما در این دستور جلسه دو متغیر داریم یکی یادگیری و دیگری معرکه‌گیری. اگر کمی تامل کنیم متوجه می‌شویم که این دو متغیر با یکدیگر رابطه معکوس دارند چون یکی در جهت مثبت است و یکی در جهت منفی.

 

کسی که در بحث یادگیری است نمی‌تواند معرکه‌گیر باشد و بالعکس کسی که معرکه‌گیر است نمی‌تواند یاد بگیرد. این دستور جلسه به من گوش زد می‌کند که من باید حواس خود را جمع کنم و اگر دنبال درمان اعتیادم هستم بایستی چه مطالبی را دنبال کنم و اینکه در زمره کدام افراد هستم. من در کنگره این موضوع را تجربه کرده‌ام زیرا کارهایی که برای یادگیری انجام داده‌ام اثراتش را در زندگی خود دیده‌ام. ما همیشه بایستی به اثرات یادگیری و معرکه‌گیری در زندگی خود توجه کنیم.
 

 

ما اگر بخواهیم مطلبی را بدانیم اگر آن مطلب را یک‌بار بخوانیم کافی است. اما اگر بخواهیم آن را حفظ کنیم باید چند بار آن مطلب را بخوانیم اما زمانی که بخواهیم مطلبی را یاد بگیریم باید با آن درگیر شویم. کنگره به‌صورت خیلی زیبایی ما را درگیر مطلب کرده است و مطالبی را به دست ما داده است که ما با موضوعات درگیر شویم. زمانی که من 3 یا 4 ساعت سی دی می‌نویسم درگیر می‌شوم درنتیجه یادگیری اتفاق می‌افتد. این یادگیری همراه با عمل است زیرا من چیزی را برداشت کرده‌ام و این برداشت در ادامه مسیر و در زندگی به کمک من می‌آید و این مسئله شاهکار کنگره است. من اگر حواسم نباشد و بخواهم به حاشیه بروم قاعدتاً یک جلسه  در میان می‌آیم و یا زمانی که باید خدمتگزار باشم به این مسئله بی‌توجهی می‌کنم. این مسائل به این دلیل است که من در حاشیه هستم اما کسی که این مسائل را ندارد در حال یادگیری است.
 

من خدمت جناب مهندس سر تعظیم فرود می‌آورم که بستری مهیا نموده است که یک انسان می‌تواند در این بستر از نقطه سیاه به رنگین‌کمان برسد.

 

تهیه و تنظیم: مسافر محمد لژیون 19

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .