English Version
English

عدالت و مساوات باهم هم معنی نیستند

عدالت و مساوات باهم هم معنی نیستند

جلسه دهم از دوره بیست و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره60، نمایندگی صالحی به استادی کمک راهنما همسفر مریم، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر فائزه با دستور جلسه «عدالت، آیا در کنگره۶۰ همه افراد با هم برابر هستند؟»  در روز سه‌شنبه 18 شهریورماه 1399 ساعت 17  آغاز به کارکرد.

 سخنان استاد:

اگر نشان کنگره 60 را مشاهده کنید از سه ضلع معرفت، عدالت، عمل سالم تشکیل شده است. گاهی انسان‌ها عدالت و مساوات را باهم، هم معنی می‌دانند در صورتیکه این‌گونه نیست، عدالت به معنی به حق تقسیم کردن است.

مثالی که از کنگره برای افراد می‌توان بیان کرد این است که، در کنگره برای همه افراد تازه وارد کارهای مساوی انجام می‌دهند، همه مشاوره می‌شوند، همه در جلسات حضور پیدا می‌کنند، در لوژیون‌ها شرکت می‌کنند و تحت آموزش‌های یکسان هستند و ... اما در ادامه هرکسی به رشدی می‌رسد که نتیجه تلاش کم و زیاد فرد است بنابراین جایگاه افراد باهم فرق می‌کند یک نفر پیشرفت چشمگیری می‌کند و فرد دیگر ممکن است کمتر پیشرفت کند. این جایگاهی که در آن قرار می‌گیرند در آینده عین عدالت است.

 

اگر کنگره را از بالا نگاه کنیم باید به عنوان شخص ذینفع به کنگره نگاه نکنیم و خود را با دیگران قیاس نکنیم. اگر دو نفر تازه وارد را که با هم در یک روز وارد کنگره شده‌اند را ببینیم متوجه می‌شویم که جایگاه‌های متفاوتی باهم دارند. به عنوان مثال، یکی ممکن است به مراتب بالاتر رسیده باشد، مانند کمک‌راهنما، راهنما، نگهبان، دبیر) و یکی هم هنوز در سفر اول ‌باشد در اینجا نمی‌توانیم بگوییم که عدالتی در کار نبوده زیرا هر کسی بسته به تفکری که از آموزش کنگره بدست آورده است به مراتبی رسیده و می‌تواند در جایگاه‌های مختلف قرار ‌گیرد، اگر از بیرون به این مسئله نگاه کنیم متوجه این امر می‌شویم.

همه عضوی از جهان هستی هستیم و نمی‌توانیم بگوئیم که بطور کامل متوجه امور خالق هستی می‌توانیم باشیم زیرا عضوی هستیم که اتفاقا در بعضی از مسائل منفعت خود را در نظر می‌گیریم در صورتی‌که در هستی اگر شخصی دچار مشکلات زیادی می‌شود و یا در جایگاه خاصی قرار می‌گیرد به این دلیل است که از گذشته او اطلاعی نداریم. گاهی گذشته انسان به قبل از تولد بازمی‌گردد (یعنی به ناخودآگاه او که هیچ اطلاعاتی از آن وجود ندارد)، این یک بخش قضیه است که انسان قطعاً راجع به آن چیزی نمی‌داند و بخش دیگر تلاشی است که در این دنیا انجام می‌دهد. گاهی انسان فکر می‌کند برای این‌که به چیزهایی که می‌خواهد برسد، بهترین تلاش را انجام می‌دهد و بیشترین کارها را کرده است اما در واقع تا زمانیکه شناخت و معرفت نداشته باشد و به دانایی نرسیده باشد نمی‌تواند کار درستی انجام دهد و زمانیکه کار درستی انجام ندهد قطعا در جایگاهی که می‌خواهد قرار نمی‌گیرد و گاهی فکر می‌کند که مورد ناعدالتی قرار گرفته است در صورتی‌که این از عدم شناخت و معرفت فرد حاصل می‌شود، انسان خود نتوانسته آن طور که باید و شاید به آگاهی برسد و بتواند به عدالت برسد.

امیدوارم که همه بتوانیم به شناخت برسیم و در زندگی خود نگوئیم که چرا  عدالت وجود ندارد و قیاسی وجود نداشته باشد که این قیاس‌ها انسان را از حرکت باز می‌دارد. زیرا قیاس باعث ناامیدی می‌شود و اگر فکر کند عدالتی وجود ندارد باعث می‌شود که به خالق هستی و همه کائنات شک کند و همین امر باعث عدم پیشرفت می‌شود.

امیدوارم همه به جایگاهی برسیم که بتوانیم فقط خود را با خود قیاس کنیم و به آگاهی برسیم که راه درست را از نادرست تشخیص دهیم و در راه درست حرکت کنیم تا به عمل سالم و عدالت برسیم.

 

در ادامه این جلسه  از همسفران حامی زمین تقدیر شد:

 

 

 

تایپ و نگارش: همسفر مریم راهنمای لژیون هشتم

تنظیم و عکاس: همسفر بیتا، لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .