English Version
English

قطره قطره از صفات بد جدا خواهم شد

قطره قطره از صفات بد جدا خواهم شد

گاهی با خود در عمق وجودم احساس خلأ را به‌آرامی حس میکنم. شاید هرکسی این خلأ را در خود حس کند.

گاهی چه زیبا انسان پدر یا مادر می‌شود، و چه دردناک است درد زایمان برای مادری که در مدتی معین باری عظیم را به دوش خود کشیده است و پدری که تمام توان خود را برای فراهم کردن شرایط به کار گرفته است.

مهم‌تر از همه در آن لحظه وصال یا وارد دنیای جدید شدنِ یک نوزاد آن‌چنان عشقی را به نمایش می‌گذارد که لبخند را به لب همه منتظران میآورد.

با خود که در تنهایی خود فکر می‌کردم متوجه شدم که گویی این یک قانون نانوشته است، انسان در سراسر زندگی‌اش، در برنامه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه‌اش، این درد زایمان، خلأ و وصال را با تمام وجود حس می‌کند اما بر آن هوشیار نیست. در تک‌تک مشکلات، دردها، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و موضوعات مختلف این قانون نفوذ کرده و ما آن را نادیده می‌گیریم.

یکی از دردناک‌ترین دردها اعتیاد است که سفر کردن و درمان شدن آن را کامل می‌کند. جالب آن هنگام است که نگاهی به عمق وجود می‌کنم...

اعتیاد در ابتدا خیلی زیبا بالباس جذاب در درون فرد رخنه کرده، پس از چندی با فرد یکی شده و خود را از آن وی دانسته، آن هنگام که متوجه می‌شوی و می‌خواهی او را از خود جدا کنی با تمام وجود می‌جنگی و چه جالب که در این جنگ به‌جایی نخواهی رسید، اما با سفر کردن به‌آرامی و از سر دوستی قطره‌قطره از او جدا خواهی شد، آن‌گونه که رخت برمی‌بندد و می‌رود و در پایان ۱۱ ماه تو کاملاً خالی و تهی خواهی شد از اعتیاد و مصرف‌کننده مواد بودن و گویی پر به آسمان خواهی کشید و این خلأ یکی از زیباترین خلأهایی است که پاداش آن آرامش بی‌انتهایش است و بدین ترتیب فراموش نشدنی، چون پاداش، مانند نوزاد تازه متولد شده تو را به لبخند و آرامش دعوت می‌کند.

از زاویه دیگر، در هرلحظه‌ای که انسان چیزی می‌آفریند و یا خلق می‌کند، غذایی، لباسی، تابلوی نقاشی و یا حتی بیدار کردن یک صفت زیبا در خود... پس از انجام کار، خلئی را حس خواهد کرد و هرچه آفرینش ژرف‌تر خلئی که پشت آن حس می‌شود هم بزرگ‌تر می‌شود و هرچه طوفان شدیدتر باشد، سکوت بعد از آن عمیق‌تر است. و آن خلأ برای من هدیه‌ای دارد و آن هدیه آرامش و شاد بودن براثر توانمندی‌های من است و احساس رضایت ازآنچه هستم و در آینده خواهم‌ بود.

روز زیبا و پر از فعالیت و یا روز خسته کننده و پر از دشواری و جنب‌وجوش و فعالیت، شبی بسیار زیبا و بی فعالیتی و آرامش را به همراه خواهد داشت و این پاداش توست. و تو در هر حرکت خود پدر یا مادر آنچه آفریدی خواهی بود، این ارتباط و اثراتش در وجود تو حک خواهند شد. و امیدوارکننده‌ترین چیزی که در انتهای آن زایش‌ها، احساس‌ها و خلأها حس خواهد شد، آرامش و احساس رضایت و خرسندی است.

 

برگرفته ازآنچه تابه‌حال در این روزهای قرنطینه آموختم.

نویسنده همسفر آزاده، لژیون ششم شعبه ستارخان

تهیه و تنظیم: همسفر لیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .