دلنوشته به قلم مسافران شعبه اسلامشهر
"ادب مرد به ز دولت اوست". من وقتی وارد جمعی میشوم پول یا دارایی من به درد افراد آن جمع نمیخورد ولی ادب من آنان را خوشحال میکند و این احترام به خودم برمیگردد و کارهایم بهتر و سریع تر انجام میشود. در باب سخن ممکن است در صحبت کردن از کسی شکست بخوریم ولی در سکوت، هرگز شکست نخواهیم خورد. پس بهتر است شمرده سخن بگوییم و کلمات را درست ادا کنیم تا سوء تعبیر نشود.
دلنوشته: مسافر اسد
ویرایش: مسافر سعید
آداب سخن گفتن یکی از مهارت های زندگی است، کلام مهم ترین وسیله ارتباطی بین انسان هاست که نقش مهمی در انتقال افکار و احساسات ما ایفا می کند. بیان زیبا و شیوا به ما کمک میکند تا تاثیر بهتر و موثرتری به روی مخاطب خود بگذاریم. وقتی وارد یک مکان میشویم لباس هایمان معرف ما میباشد و وقتی که خارج میشویم گفته هایمان. امام علی(ع)فرمودهاند با دیگران زیبا سخن بگویید تا جواب های زیبا بشنوید و ارسطو میگوید اگر خاموش باشی تا دیگران به تورا سخن دربیاورند، بهتر از آن است که سخن بگویی تا خاموشت کنند.
دلنوشته: مسافر سعید
ویرایش: مسافر محسن
- تعداد بازدید از این مطلب :
97