English Version
This Site Is Available In English

انسان با رعایت ادب می‌تواند بهترین لحظه‌ها را بسازد

 انسان با رعایت ادب می‌تواند بهترین لحظه‌ها را بسازد

پنجمین جلسه از دوره پنجم کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ مسافران نمایندگی رفسنجان با استادی مسافر علی اصغر،نگهبانی مسافر میلاد ، دبیری مسافر علی با دستور جلسه (آداب و معاشرت،ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی)»روز یکشنبه تاریخ ۱۷خرداد ماه ۱۴۰۵ ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام علی اصغر هستم یک مسافر

تشکر می‌کنم از بنیان کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس و خانواد محترم ایشان،و از راهنمای بزرگوارم آقا محمد وآقا محسن تشکر می‌کنم
که در مسیر درمان و رهایی من نقش بسیار سازنده‌ای داشتند،تشکر می‌کنم از آقا محسن و دوستانی که از کرمان  تشریف می‌آورند و خدمت می‌کنند.
آداب معاشرت، تعادل و بی تعادلی، ادب و بی ادبی مهندس در کنگره می‌فرمایند که درمان فوق ترک است، داخل NGO های دیگر ما ترک داریم چیزی به نام درمان اعتیاد نداریم.
اما در کنگره ۶۰ ما می‌گوییم درمان اعتیاد نمی‌گوییم ترک اعتیاد.مهندس می‌فرماید درمان فوق ترک است و به تعادل رسیدن فوق درمان است، یعنی هدف کنگره ترک دادن آدم ها نیست، هدف کنگره درمان قطعی همراه با تعادل است.وقتی فرد به تعادل می‌رسد دیگر به سادگی به مواد مخدر برگشت نخواهد کرد.مانند NGO دیگر به مواد برگشت بخورد،تعادل چندین معنا دارد مانند سواد پایداری، منظور ما بیدی نباشیم که بر بادی بلرزیم ، تعادل معنای لغوی‌اش از عدالت می‌آید یعنی قرار گرفتن هر چیزی در جای خودش یعنی همه‌ی ما با هم برابر نیستیم‌‌ یکسان نیستیم، اما معنایی که ما در کنگره مد نظرمان است اینکه ما انرژی که داریم به صورت عادلانه این انرژی را صرف جنبه‌های زندگیمون بکنیم یعنی ما این انرژی را به طور عادلانه صرف کار ،صرف خانواده و هم تفریح و ورزشمان بکنیم،
و حالا که رها شدیم بعضی‌ها مانند خودم و یا کسی که فکر می‌کند که در این شرایط است
می‌خواهد خسارت مالی را جبران کند شب روز  مشغول کار و پول در آوردن می‌شود از ابعاد دیگر زندگی‌اش عقب می‌افتد. و این عدالت نیست، تعادل نیست.
و قطعا بعداً با مشکل روبه رو می‌شود.در این تعادلی که ما می‌خواهیم بدست بیآوریم یک مثلث درمان داریم.
که دارای سه ضلع است ، جسم، روان، و جهان بینی،جسم :با خوردن شربت OT به  روش DST  به مدت زمان ده الی یازده بازسازی می‌شود.
جسم ما که سالم شد روان ما سالم می‌شود و آرامش پیدا می‌کند .ولی جهان‌بینی باید آموزش ببینیم،آموزش که بگیریم از ضد ارزش ها دور می‌شویم
تجسس کردن، دروغ گفتن،از تهمت زدن از رشوه گرفتن و  رشوه دادن دور می‌شویم ما آن موقع که از ضد ارزش ها دور شدیم به آرامش می‌رسیم و اما آداب و معاشرت آداب جمع ادب است یعنی راه ،رسم و روش.معاشرت هم از واژه عشرت یعنی زندگی اجتماعی.در هر جامعه یه مدل آداب معاشرت وجود دارد، جامعه ایرانی فرق دارد با جامعه ژاپنی یا با جامعه اروپایی هر جامعه‌ا‌ی آداب مخصوص خودش را دارد تمام انسان‌ها با ادب بودن را دوست دارند.و بی ادب بودن را کسی نمی‌پسندد.در کل رعایت ادب می‌تواند بهترین لحظات زندگی ما را بسازد ولی بی ادبی می‌تواند زشت ترین و تلخ ترین لحظات زندگی مارا رقم بزند.درمان فقط عدم مصرف مواد نیست بلکه طریقه درست زندگی کردن است.آداب معاشرت جبنه‌ها‌ی زیادی دارد.یعنی از زمانی که ما بیدار می‌شویم و تا آن لحظه که می‌خوابیم، این‌ها همشان شامل اداب معاشرت است
مانند صحبت کردن ، صبحانه خوردن،حتی نحوه استارت زدن به ماشین،می‌خواهیم برویم سر کار پشت چراغ قرمز بوق نزنیم هنوز چراغ سبز نشده دستمان روی بوق است.میرویم سر کارمان ماشنیمان را جلوی خانه‌ی مردم پارک می‌کنیم.این‌ها همه نشانه بی ادبی است اگر ما بخواهیم این شکلی باشیم خیلی راحت به ما می‌گویند بی ادب،بار‌ها در خیابان ماشین جلویی بد رانندگی می‌کند دستمان را گذاشتیم روی بوق وقتی نزدیک می‌شویم می‌بینیم یک پیر مرد است،ما باید رعایت حال آن را می‌کردیم نباید زود قضاوت می‌کردیم، در همه جنبه ها مثلا لباس پوشیدنمان. اما در کنگره یکسری قوانین و مقررات خاص خودمان را داریم آداب خودمان را داریم یعنی اینکه ما نمی‌توانیم کنگره با لباس آستین کوتاه یا با تیشرت بیاییم یا پوشیدن شلوار‌ی که زخمی باشد یا با کفشی که پاشنه آن را خوابیده باشد. در لژیونی که می‌شینیم آداب خودش را دارد حق ندارم بدون اجازه صحبت کنم باید اجازه بگیرم برای صحبت کردن استفاده کردن از گوشی در لژیون ممنوع است نحوه غذا خوردن یا مهمانی رفتن ما میزبان سفره را می‌چیند ما شروع کردیم به غذا خوردن تا میزبان بخواهد بیاید ما غذایمان را تمام کردیم یا وقتی میزبان هستیم شروع می‌کنیم به غذا خوردن غذایمان را تمام می‌کنیم  میهمان هنوز غذایش تموم نشده معذب می‌شود.نحوه صحبت کردنمان خیلی مهم است با زن و بچه چگونه صحبت کنیم با همکارمان چگونه صحبت کنیم.با یک خانم دیگر چگونه صحبت کنیم این هارا مهندس در سی‌دی آداب معاشرت به زیبایی توضیح دادند که گوش دادنش خارج از لطف نیست.و مورد بعدی اینکه مهندس عنوان می‌کند که آدم ها بد نیستند بدی ما انسان ها از جهل و نااگاهی است از سر اینکه ما آموزش نگرفتیم یا آموزش غلط گرفته‌ایم  بنده خدایی در خانواده که شغلشان خلاف بوده است، و قرار نیست در این خانواده بچه مودبی رشد کند و آن هم مجبور است با همان اوضاع و روشی که یاد گرفته است پیش برودولی خدا رو شکر که کنگره وجود دارد که می‌توانیم آموزش بگیریم و می‌توانیم این آموزش هایمان را انتقال دهیم به خانواده و اطرافیانمان،این نشانه تعادل است که ما به آن می‌رسیم و آرامشی است که در زندگی آن را بدست می‌آوریم.خود من، در زمان مصرفم اطرافیانم را مورد آزار و اذیت قرار دادم به علت نبودن تعادل در زندگی زمانی به یاد گذشته می افتم آزرده خاطر می‌شوم.در سیستم جامعه ما بعضی واژگان جایشان تغییر کرده است.یعنی ما بعضی وقتها بی ارزشی را ارزش می‌دانیم ارزش را بی ارزش می‌دانیم  مثلا فرض کن خوشحال هستیم که ماشین یک میلیارد تومان قیمت دارد را فروختم یک و نیم میلیارد.فکر می‌کنم که زرنگ هستم. رشوه دادم یا رشوه گرفتم کارم را  جلو بردم به این شکل می‌گیم زرنگ هستم یا خوشحالم فرزندم درصف نانوایی نوبت را رعایت نکرده است ولی خوشحالم که فرزند زرنگی دارم خداراشکر مسیر کنگره پیدا کردیم به یک موحبتی دست یافتیم که می‌توانیم این آموزش ها را دریافت کنیم و این آموزشها را هم انتقال دهیم در نهایت تعادل و ادبی که ما در کنگره به دست میاوریم قطعا با درمان درست و جهان بینی درستی که به دست میاوریم با  خوب سفر کردن به این تعادل دست پیدا خواهیم کرد من مطمئنم که برگشت به مواد نسبت به NGO دیگر بسیار بسیار کمتراست دلیل هم همین وجود تعادل و آرامش است با شادی می‌توانیم با تعادل زندگی کنیم ممنوننحوه غذا خوردن یا مهمانی رفتن ما میزبان سفره را می‌چیند ما شروع کردیم به غذا خوردن تا میزبان بخواهد بیاید ما غذایمان را تمام کردیم یا وقتی میزبان هستیم شروع می‌کنیم به غذا خوردن غذایمان را تمام می‌کنیم  میهمان هنوز غذایش تموم نشده معذب می‌شود.نحوه صحبت کردنمان خیلی مهم است با زن و بچه چگونه صحبت کنیم با همکارمان چگونه صحبت کنیم با یک خانم دیگر چگونه صحبت کنیم این هارا مهندس در سی‌دی آداب معاشرت به زیبایی توضیح دادند که گوش دادنش خارج از لطف نیست.و مورد بعدی اینکه مهندس عنوان می‌کند که آدم ها بد نیستند بدی ما انسان ها از جهل و نااگاهی است از سر اینکه ما آموزش نگرفتیم یا آموزش غلط گرفته‌ایم  بنده خدایی در خانواده که شغلشان خلاف بوده است، و قرار نیست در این خانواده بچه مودبی رشد کند و آن هم مجبور است با همان اوضاع و روشی که یاد گرفته است پیش برود ولی خدا رو شکر که کنگره وجود دارد که می‌توانیم آموزش بگیریم و می‌توانیم این آموزش هایمان را انتقال دهیم به خانواده و اطرافیانمان،این نشانه تعادل است که ما به آن می‌رسیم و آرامشی است که در زندگی آن را بدست می‌آوریم خود من، در زمان مصرفم اطرافیانم را مورد آزار و اذیت قرار دادم به علت نبودن تعادل در زندگی زمانی به یاد گذشته می افتم آزرده خاطر می‌شوم.در سیستم جامعه ما بعضی واژگان جایشان تغییر کرده است یعنی ما یه وقتایی بی ارزشی را ارزش می‌دانیم ارزش را بی ارزش می‌دانیم  مثلا فرض کن خوشحال هستیم که ماشین یک میلیارد تومان قیمت دارد را فروختم یک و نیم میلیارد.فکر می‌کنم که زرنگ هستم. رشوه دادم یا رشوه گرفتم کارم را  جلو بردم به این شکل می‌گیم زرنگ هستم یا خوشحالم فرزندم درصف نانوایی نوبت را رعایت نکرده است ولی خوشحالم که فرزند زرنگی دارم خداراشکر مسیر کنگره پیدا کردیم به یک موحبتی دست یافتیم که می‌توانیم این آموزش ها را دریافت کنیم و این آموزشها را هم انتقال دهیم در نهایت تعادل و ادبی که ما در کنگره به دست میاوریم قطعا با درمان درست و جهان بینی درستی که به دست میاوریم با  خوب سفر کردن به این تعادل دست پیدا خواهیم کرد من مطمئنم که برگشت به مواد نسبت به NGO دیگر بسیار بسیار کمتراست دلیل هم همین وجود تعادل و آرامش است با شادی می‌توانیم با تعادل زندگی کنیم ممنون.

تایپ: مسافر رضا الف لژیون دوم 

بارگذاری: مسافر محسن 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .