English Version
English

گفتگو؛ خدمتی آشکار در صور پنهان

گفتگو؛ خدمتی آشکار در صور پنهان

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 یک سازمان مردم نهاد است که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت می کند، به افرادی که در کنگره به درمان می رسند مسافر گفته می شود. مبنای فعالیت این سازمان مردم نهاد بر اساس کمک فرد درمان شده به فرد مصرف کننده می باشد.

هر مصرف کننده از ابتدای ورود خود به کنگره 60 می تواند با یکی از اعضای خانواده و آشنایان خود مسیر درمان را آغاز کند. در کنگره 60 به این افراد که بیمار را در طی این مدت همراهی می کنند همسفر گفته می شود.

همسفران نیز در کنگره 60 می توانند مانند افراد درمان شده و یا همان مسافران در بخش های مختلف این سازمان برای خدمت به دیگران سهیم باشند. یکی از قسمت هایی که افراد می توانند در آنها مشغول به خدمت شوند گروه های مالی شعبات جمعیت کنگره 60 است. در کنگره 60 به این گروه ها لژیون مالی یا سردار گفته می شود.

در همین راستا گفتگویی برای شما آماده کرده ایم با همسفر زهره عضو  فعال لژیون سردار شعبه رودکی شهر قدس کنگره 60 که شما را به مطالعه ی آن دعوت می کنیم.

 

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی کنید.

سلام دوستان زهره هستم، یک همسفر، عضو لژیون سردار، آخرین آنتی ایکس مصرفی مسافرم شیشه، تریاک و قرص، روش درمان  D.S.T، داروی درمان شربت OT، مدت سفر ۱۴ ماه و ۴ روز باراهنمایی آقا مهدی و سرکار خانم اکرم رشته ورزشی در کنگره بدمینتون و در حال حاضر دو سال است که آزاد و رها هستیم.

 

ازآنجایی‌که هیچ رویدادی اتفاقی نیست، چگونگی ورود به لژیون سردار را برای دوستان توضیح دهید؟

من به خاطر شاغل بودنم، نمی‌توانستم در کنگره خدمت زیادی انجام بدهم و همیشه از این موضوع ناراحت بودم، خدمت در لژیون سردار بهترین فرصتی برای من همسفر بود.

به نظر شما رابطه آموزش و کمک مالی در هفته گل‌ریزان چیست؟

هر یک از اعضا کنگره با آموزش‌هایی که می‌گیرند، متوجه می‌شوند که کنگره با پشتوانه مالی خودِ اعضا اداره می‌شود و باعث می‌شود، کنگره بار علمی خود را افزایش دهد و افراد زیادی از نعمت کنگره برخوردار شوند.

 

برای هم‌سفرانی که دوست دارند، وارد لژیون مالی و سردار شوند چه پیامی دارید؟

همسفران همان‌طور که همیشه در کنار مسافرهایشان هستند، حتماً در لژیون سردار هم مشارکت داشته باشند. خدمت در لژیون سردار حس خیلی خوبی است که باید این حس را با رفتن به لژیون سردار به دست بیاورند.

 

به نظر شما در افزودن شعاع و جهانی‌شدن کنگره لژیون سردار، چقدر می‌تواند نقش داشته باشد؟

اگر کمک‌های مالی مسافران و همسفران نباشد، کنگره تواند جهانی شود. ما باید با یاری یکدیگر پایه‌های مالی کنگره را مستحکم کنیم تا کنگره از تحقیقات علمی بالایی برخوردار شود و بیشتر شعاع اضافه کند.

 

خانم زهره، در کنگره معتقد هستیم که خیروبرکت هر خدمتی به زندگی خودتان برمی‌گردد، آیا شما بعد از عضویت در لژیون سردار تأثیری در زندگی خودتان احساس کرده‌اید؟

زمانی که وارد کنگره می‌شویم و زمانی که خدمت می‌گیریم، حتی اگر بخواهیم یک صندلی را جابه‌جا کنیم، این حس را داشتیم که چه خیروبرکتی داشته، اولین خیروبرکتش حال خوب و احساس خوب بوده و با آن حال خوب به خانه برگشتیم و آن را به همه اعضای خانواده منتقل کردیم.

خدمت در لژیون سردار حس بی‌نظیری برای من دارد که قابل وصف نیست، هم در صور آشکار و هم در صور پنهان زندگی‌ام پر از برکت، نعمت و رحمت است. خیلی خوشحالم که خداوند این اجازه را به من داد تا بتوانم عضو لژیون مالی شوم.

مادر من  بیمار است و در سال شاید بالای سی میلیون هزینه درمانش می‌شود، از روزی که من وارد لژیون سردار شدم، خدا را هزاران بار شکر که مادرم از آن روز وارد بیمارستان نشد و هزینه درمان او هم خیلی کم شد؛ یعنی از سی میلیون به پنج میلیون رسیده و این‌ها همه از خیروبرکت لژیون سردار است .

دستور جلسه این هفته لژیون سردار، ترس از خدمت مالی و از دست دادن یا به دست آوردن است،  نظر شما در مورد این دستور جلسه چیست؟

در مورد این دستور جلسه چون من خودم وارد لژیون سردار شدم، این را متوجه شدم که به‌هیچ‌وجه چیزی از دست ندادم؛ بلکه چیزهای زیادی را به دست آوردم و آموزش‌هایی را در این راه گرفتم. خیلی خوشحالم که توانستم در این راه قدم بردارم و خداوند این راه را برای من باز کرد و به من چنین اجازه‌ای را داد تا خدمتی کرده باشم و اینکه ما در هر جایگاهی که قرار می‌گیریم در کنگره آموزش می‌بینیم که ترس اصلا معنی ندارد. ما با خدمت کردن است که می‌توانیم، حرکت کنیم و به تکامل برسیم.

نظر شما در مورد این جمله که " محبت بخشش را منتقل می‌کند." چیست؟

من یک روز باحال خراب وارد کنگره شدم و روی این صندلی‌ها نشستم و توانستم وارد سفر دوم شوم. توانستم خیلی چیزها را یاد بگیرم، پس باید این حال خوب را به دیگران انتقال بدهم. آن محبتی که راهنما و جناب مهندس برایمان گذاشت، باید من هم در جایگاهی که قرار گرفتم، این محبت را منتقل کنم .

این محبت است که به انسان قدرت می‌دهد و به انسان یادآوری می‌کند که یادت نرود  کجا بودی و به کجا رسیدی؟ وقتی من محبت را دریافت کردم، می‌توانم محبت را منتقل کنم و بخشنده باشم، بخشش می‌تواند، یک‌کلام محبت‌آمیز باشد و یا بخشش مال باشد و من می‌توانم با کردار و اعمال درست آن را به دیگران انتقال بدهم.

 

کلام آخر :

خداوند را سپاسگزارم که توانستم به‌عنوان یک همسفر در لژیون سردار شرکت کنم و همه را مدیون آقای مهندس و راهنمایم هستم. بهترین‌ها را برایشان آرزو می‌کنم و امیدوارم بتوانم هرسال به این خدمت ادامه بدهم. امیدوارم تمام هم‌سفرها بتوانند وارد لژیون سردار بشوند و این حس خیلی خوب را تجربه کنند و ببینند چه جایگاه خوبی است و بتوانند تجربه کسب کنند.

 

با آرزوی موفقیت برای خانم زهره عزیز و ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادند.

 

تهیه گزارش همسفر طاهره

عکس از همسفر عاطفه 

همسفران نماسیندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .