English Version
English

گفت و گو با آقای مهندس ریخته گر شهردار منطقه 11 شهرداری مشهد در مراسم آغاز عملیات ساختمانی نمایندگی مشهد

گفت و گو با آقای مهندس ریخته گر شهردار منطقه 11 شهرداری مشهد در مراسم آغاز عملیات ساختمانی نمایندگی مشهد

مصاحبه با  یکی از مهمانان مراسم آغاز عملیات ساختمانی نمایندگی الهیه کنگره 60 در شهر مشهد، آقای مهندس ریخته‌گر شهردار منطقه 11 شهرداری مشهد 

http://up.c60.ir/repository/11133/971207/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87/2/IMG_7504%20%5B123%5D.JPG

با عرض سلام و تشکر بابت حضورتان در این جمع و از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید از شما سپاسگزاری می‌کنم و خواهش می‌کنم در بدو امر خودتان را معرفی نمایید؟

با عرض سلام، بنده ریخته‌گر شهردار منطقه 11 شهرداری مشهد هستم.

http://up.c60.ir/repository/11133/971207/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87/2/IMG_7498%20%5B123%5D.JPG

دلیل حضورتان در این جمع را می فرمائید؟

در ابتدا لازم می دانم این نکته را عرض کنم که کنگره 60 یکی از نهادها مردمی است که در مقوله درمان اعتیاد، بسیار موفق عمل کرده و شاید کمبود و کسری کار مدیران و نهادهای مرتبط با مقوله اعتیاد را به صورت داوطلبانه و با هزینه شخصی اعضاء خودش جبران کرده باشد.
ما به‌عنوان مدیران دولتی و شهری شاید، آن‌گونه که شایسته و بایسته است تاکنون نتوانسته‌ایم وظیفه خود را به‌درستی انجام دهیم و در این زمینه کاری صورت دهیم پس نباید از حداقل حمایت های خود به اشکال مختلف دریغ نماییم.
چون بنده سالهاست؛ از نزدیک با فعالیت‌های کنگره 60 در مشهد آشنایی دارم، این نهاد مردمی را یکی از بهترین نهادهای مردمی در حوزه درمان اعتیاد میدانم لذا وظیفه خود دیدم تا ضمن حضور در این جمع پر شور و با محبت و منضبط خدا قوتی به اعضاء با شعور آن داشته باشم

اگرنه در مقابل این حرکت عظیم کنگره 60، بنده به عنوان یک مسئول شهری چیزی جز بیان شرمندگی ندارم، چون این‌ها وظایفی بود که بر دوش ما مسئولین سنگینی می‌کرد و عزیزانی، زحمت کشیدند و این بار را از روی دوش ما برداشته اند و امیدوارم در ادامه، مدیران دولتی، شهری و مدیرانی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان این معضل اجتماعی فعالیت می کنند، حضور پررنگ‌تری از خود نشان دهند و حمایت بیشتری را آغاز کنند.

http://up.c60.ir/repository/11133/971207/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87/2/IMG_7499%20%5B123%5D.JPG

آقای شهردار بیان می‌فرمایید امروز به چه خاطر در اینجا حضور یافته‌اید؟

دلیل حضور بنده در این جمع، هم حضور در مراسم کلنگ زنی احداث ساختمانی است که با همت و حمایت مالی اعضای کنگره 60 در بلوار هاشمی رفسنجانی 34، خریداری شده و قرار است یکی از مراکز فعالیت این تشکیلات باشد؛ استبا توجه به اینکه این حرکت، با همت اعضای کنگره 60 و بدون تأمین بودجه دولتی یا نهادهای مرتبط با دولت صورت گرفته باشد، کار بسیار بزرگی صورت گرفته که جای تقدیر دارد و بنده هم برحسب وظیفه در خدمت شما هستم.

با عنایت به اینکه حضور و حمایت هر کدام از مسئولان بلند پایه دولتی مثل شما؛ باعث دلگرمی اعضاء می باشد،  ضمن تشکر از حضور و حمایت معنوی شما و با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم؛ اگر پیام یا نویدی برای سال جدید دارید، بفرمائید؟

البته بنده پیامی برای شما ندارم، چون شما پیام دهنده هستید و کار خود را به نحو احسن انجام می دهید،  ولی پیامی برای مسئولان دارم که حاوی دو نکته مهم است:
اول اینکه با توجه به گستردگی معضلات مربوط به مسئله اعتیاد در جامعه، توجه و حمایت از این نهادهای مردمی از اوجب واجبات است.
دوم روشی است که این  تشکیلات برای درمان اعتیاد، اتخاذ کرده است و به نظر بنده روشی بسیار خوب، منطقی و قابل مطالعه و قابل تسری به سایر بخش هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. روش کنگره 60 فراتر از درمان است و به بحث جهان‌بینی و انسان‌سازی هم فکر می کند پس به نظر بنده، نهادهای مرتبط با حوزه تربیتی، آموزشی و پرورشی و پژوهشی، مثل دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز تربیتی و پرورشی هم بایستی به دور از هرگونه غرور و با علاقه، در مورد روش کنگره تحقیق کنند و ضمن نگاه علمی‌تر به موضوع، آن را در مراکز تربیتی و دانشگاهی و نهادهایی مانند آموزش و پرورش که در امر تربیت فعال هستند، گسترش بدهند.

پس در واقع نظر شما این است که مدیران باید بیشتر روی این مسئله معطوف شوند؟

قطعاً همین طور استاگر این حرکت در اروپا، آمریکا یا سایر کشورها انجام می‌شد و در واقع آن‌ها، سردمدار این حرکت بودند؛ چه بسا به دنبالشان می‌رفتیم و با دعوت از آن‌ها، سمینارها و کنگره های متعدد برگزار می‌کردیمولی وقتی این حرکت در کشور خودمان و با همت مهندس دژاکام؛ انجام شده و برای به بار نشستن آن زحمات زیادی کشیده شده چرا نباید آن‌گونه که شایسته است حمایت همه جانبه نماییم.

ضمن تشکر مجدد، از حضورتان در این مصاحبه، در پایان اگر نکته‌ی خاصی دارید، بفرمائید.

بنده هم از شما متشکرم و برایتان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم اگر کاری از دستمان بر نمی‌آید، لااقل همین حضور را حفظ کنیم

بی‌نهایت از شرکت شما در این مصاحبه ممنونم.

 

مصاحبه: کمک راهنما صادق بوستانی

نگارش مسافر احمد لژیون دوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .