English Version
This Site Is Available In English

چاپ يافته هاي جديد كنگره 60 در مورد تاثير ديسپ بر كويد 19

چاپ يافته هاي جديد كنگره 60 در مورد تاثير ديسپ بر كويد 19

 

چاپ يافته هاي جديد كنگره 60 در مورد تاثير ديسپ بر كويد 19

در مجله بين المللي "مطالعات باليني و گزارشات نمونه هاي پزشكي"

                                                                                                      

قدرت ديسپ، تركيب برآمده از سيب خوراكي، در كاهش التهاب ناشي از كويد 19


چکیده:

 ویروس SARS-CoV-2 یک ویروس تنفسی است که باعث اختلال حاد تنفسی می‌شود و میزان مرگ ومیر ناشی از آن نامشخص است. گزارش‌ها حاکی از آن است که التهاب بیش از حد در بیماران مبتلا به کوید 19 می‌تواند به واکنش‌های نامطلوب سیستم ایمنی مانند طوفان‌های سایتوکینی منجر شود که می‌تواند منجر به مرگ شود. جستجو برای راهبردهای درمانی به منظور کاهش یا تعدیل التهاب در کوید 19، هدف مهمی نه تنها برای درمان این عفونت بلکه برای دیگر عفونت‌های حاد تنفسی است. هدف از انجام این مطالعه  بررسی تأثیر استفاده از یک فرمولاسیون مبتنی بر سیب، به نام دیسپ بر کاهش واکنش‌های التهابی مرتبط با کوید 19  در افراد مبتلا به این ویروس می‌باشد.


روش: در این مطالعه، ۲۱۰ بیمار مبتلا به کوید 19 که حداقل ۱۲ ماه قبل از ابتلا به این ویروس از دیسپ استفاده کرده بودند و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کوید 19  که از دیسپ استفاده نکرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. یک گروه کنترل سالم، شامل ۱۰۸۰ نفر بدون سابقه ابتلا به کوید 19، نیز برای مقایسه با گروه‌های مبتلا (گروه آزمایش) استفاده شد. نمونه‌های خون از تمام افراد جمع‌آوری شد، و  RNA  از خون استخراج شد و فرایند سنتز  cDNA  از   RNA به عمل آمد. سپس، تمام نشانگرهای التهابی در نمونه‌های خون  همه افراد شرکت کننده با استفاده از Real-time PCR مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج: نتایج نشان داد که سطح mRNA ژن‌های فاکتور التهاب در بیمارانی که ازديسپ استفاده کرده بودند، در مقایسه با بیماران مبتلا به کوید 19  که از ديسپ استفاده نکرده بودند، به طور قابل توجهی تغییر یافته بود.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که دیسپ با فرمولاسیون خاص‌اش، یک عامل ضد التهابی طبیعی مؤثر است. به نظر می‌رسد که اثرات ضد التهابی ديسپ  ممکن است به اثرات آنتی‌اکسیدانی ترکیبات پلی‌فنولی سیب‌ها که در فرآیند تولید دیسپ حفظ شده‌اند، مرتبط باشد. کاهش نشانگرهای التهابی ممکن است نرخ بقا (زنده مانی) را در بیمارانی که سیستم ایمنی‌شان واکنش‌های شدید به کوید 19  دارند، افزایش دهد.

کلمات کلیدی: کوید 19،سیب، دیسپ، التهاب، بیان ژن‌ها

 

شما مي‌توانيد مقاله كامل اين چكيده را در لينك زير بخوانيد:

 

DOI: 10.46998/IJCMCR.2024.45.001119

 

منبع: https://ijclinmedcasereports.com/
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .