English Version
English

یکی برای همه و همه برای یکی

یکی برای همه و همه برای یکی

اولین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ جشن مرزبانی با استادی ایجنت  مسافر رضا، نگهبانی  مرزبان مسافر مجید و دبیری مرزبان  مسافر علی  با دستور جلسه " هفته ایجنت و مرزبان " چهارشنبه 31 مرداد ۱۴۰۳ساعت ۱۷ شروع به کار کرد.

سخنان استاد:

دستور جلسه امروز ایجنت و مرزبان است ابتدا برحسب ادب و وظیفه این روز را به جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تبریک میگویم و هم‌چنین به ایجنت  و مرزبانان شعبات سراسر کشور و مرزبانان و ایجنت پارک‌ها که تمام این دوستان از وقت و زندگی و کسب‌وکار  خودشان می‌گذرند و انرژی خود را صرف می‌کنند تا یک نفر از جهنم اعتیاد به درمان و رهایی برسد. چه زیبا گفته‌اند که اگر کسی یک نفر را نجات بدهد گویی تمام انسان‌ها را نجات داده است.
مرزبانی در کنگره‌ همان‌طور که اطلاع دارید، هر شعبه در بخش مسافران تعداد پنج نفر مرزبان و یک نفر هم به‌عنوان ایجنت فعالیت می‌کند. ایجنت به‌عنوان رابط بین دیده‌بانان کنگره با بخش مرزبانی است و وظیفه  انتقال اطلاعات، دستورات و بخشنامه‌ها از دیده‌بانان  به شعبه است و وظیفه مرزبانان اجرای قوانین، فرمان‌ها، دستورات دیده‌بانان و حرمت‌های کنگره است.

مرزبانان هرکدام در کنار مسئولیت کارهای اجرایی شعبه، وظایف دیگری هم دارند و هرکدام مسئولیت یک‌بخشی از کار اجرایی شعبه اعم از بخش‌های خبری، ایمنی، مالی، انضباطی و جشن‌ها را به عهده دارند. به‌طورکلی کار مرزبانان گستردگی و سخت خودش را دارد و مرزبانان بایستی نقطه تحمل بالایی داشته باشند. مرزبانان برای ایجاد نظم و انجام وظایف خود، همیشه چند ساعت قبل از ورود  مسافران و همسفران در شعبه حاضر می‌شوند؛ در فصل تابستان و زمستان در گرما و سرما، بار اصلی اجرای نظم و انضباط در شعبه را دارند. تمام دست‌اندرکاران و خدمتگزاران در  کنگره‌ اعم از ایجنت و مرزبانان تمام این سختی‌ها و مصائب شیرین‌کار را به دوش می‌کشند تا بتوانند کنگره‌ را  به مکانی امن تبدیل کنند تا  یک فرد مصرف کننده که در تاریکی بسر می‌برد بتواند با آسودگی خاطر به رهایی و درمان برسد. پس همه ما در کنگره وظیفه داریم تا قدرشناس و قدردان زحمات این عزیزان زحمتکش باشیم. یادمان نرود قبلاً در چه وضعیتی بودیم و چه شرایط بدی داشتیم و آلان که به درمان و آرامش رسیدیم بایستی حواسمان باشد در این مسیر چه کسانی به چه اندازه و چقدر زحمت کشیدند و بستر را برای ما مهیا کردند تا ما به قله رهایی برسیم.

حالا که ما به درمان و رهایی رسیدیم وظیفه داریم رهرو و ادامه‌دهنده راه آنان در کنگره‌ خدمت کنیم تا همنوعان خود را تا رسیدن به درمان کمک کنیم. در آخر هم در خصوص پیام جناب مهندس به مناسبت این روز چند کلامی میگویم که آقای مهندس می‌گویند یکی برای همه و همه برای یکی با عزم تمام بکوشیم تا با ایجاد مکان‌هایی متعدد و آرام که همه در دسترس آن از یاد رفتگان باشد می‌دانیم همه توان خود را بکار می‌برید اما بدانیم این کار راه رفتن و قدم زدن در گلستان نیست بلکه در خار و آتش است راه هموار نمودن چندان آسان نیست.
از یاد رفتگان همان مصرف‌کنندگان مواد مخدر هستند که جایگاه و منزلت اجتماعی و شخصیتی خود را در نزد خانواده و جامعه از دست داده‌اند و هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌پذیرند و در کنگره وظیفه ماست که بتوانیم به آن از یاد رفتگان کمک کنیم و راه را هموار کنیم تا آن‌ها راه اشتباه گذشته را بازگردند و دوباره مسیر صراط مستقیم و درست را پیدا کنند. بدانیم مسئولیت و کار سختی داریم بایستی روی آتش راه برویم همان‌طور که جناب مهندس در پیام توضیح دادند هر شعبه‌ای که به مکانی تبدیل می‌شود تا ما بتوانیم در آنجا به آرامش و رهایی برسیم؛ خیلی‌ها زحمت کشیدند و کارکردند که حاصل آن می‌شود رهایی از یاد رفتگان و طردشدگانی که هیچ جایی ندارند و با ورود به کنگره به درمان می‌رسند.

جشن ایجنت ومرزبانی

تایپ: مسافر علی

ویرایش، تنظیم، ارسال و عکس: مرزبان خبری مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .