English Version
English

لژیون تغذیه سالم

لژیون تغذیه سالم

هفتمین جلسه از دوره ی دوم لژیون جونز؛ در تاریخ 1403/04/22 راس ساعت ۷:۱۵ در پارک ارغوان نیشابور برگزار شد.

سلام دوستان بهزاد هستم مسافر جونز. دستور جلسه این هفته سی دی اضافه وزن ۳ می باشد. زمانی که من به لژیون جونز وارد شدم نسبت به علم تغذیه توهم دانستن نداشتم چون با مشکلاتی نظیر اضافه وزن و یک سری بیماری های جسمی متوجه شده بودم که مسیر اشتباه را رفته ام و به این دلیل دریافت آموزش و تغییرات برای من انجام شد. اگر احساس می کردم که یک سری از اصولی که انجام می دهم درست است اتفاقی برای من نمی افتاد. در ابتدای سفر هدف من فقط کاهش وزن بود که کم بخورم و کاهش وزن پیدا کنم، حالا به هر طریقی که باشه اهمیتی نمی دادم چون شناختی نسبت به جسم نداشتم.

 

در ابتدای سفر با نوشتن سی دی های ساختمان جسم و سی دی های دیگر، به جسمم شناخت بیش تری پیدا کردم و فهمدیم باید درست کاهش وزن پیدا کنم و کاهش وزن باید با کمترین کنش باشد به طوری که نیاز های جسم تامین شود و بدن سالم تر شود و دچار بیماری نشوم.  هدف کنگره ۶۰ کاهش وزن همراه با رسیدن به سلامتی است و این امر نیازمند غذاهای سالم و متد صحیح هست، با آموزش های آقای مهندس به جسمم شناخت بیشتری پیدا کردم و نگاهم تغییر کرد و نسبت به گذشته با کاهش وزن بیماری هایم از بین رفت و سالم تر شدم. مشکلاتی که داشتم، ترش کردن معده، مشکلات روده بود و اصلا فکرش را نمی کردم که دلیلش به خاطر وزن زیاد هست که این شرایط را ایجاد کرده است. خیلی از بیماری ها در کاهش وزن از بین می رود و به تعادل می رسد.
نخوردن صبحانه باعث چاق شدن می شود و من این کار را تجربه کرده بودم. و زمانی که صبحانه نمی خوردم خلق و خوی من از تعادل خارج می شد و در ناهار تمایل زیادی به خوردن پیدا می کردم و به حد بیشتری استفاده می کردم‌، از جهت دیگر باعث می شد که بدن من بیشتر غذا را ذخیره کند چون بدن دچار ترس می شود و احساس می‌کند که ممکن است غذا همیشه نباشد و این خودش باعث چاقی می شد. زمان غذا خوردن باید سر موقع خودش باشد و هر دفعه نباید سر ساعتی مصرف بشود چون این خودش روی  چاقی تاثیر می گذارد.


خوردن سالاد تاثیراتی که روی من گذاشت این است که با خوردن قبل ناهار من غذای اصلی را کمتر می خورم و از پر خوری و زیاد خوردن من جلوگیری می کند، باعث می شود سیری بیشتری داشته باشم و کمتر گرسنه بشوم،  گوارش بهتر و سالم تری پیدا کردم و با انواع ویتامین هایی که دارد باعث شده سالم تر و پر انرژی تر باشم.
عامل اصلی چاق کنندگی به طور کلی کربوهیدرات است از نوع فرآوری شده و منفی آن، کربوهیدرات منفی که من قبلا زیاد استفاده می کردم‌ مثل آبمیوه ها، کیک ها، برنج سفید، نوشابه،  فست فود ها و خیلی چیز های دیگر که تاثیر زیادی در چاقی من داشت ، بود.
کربوهیدرات های سالمی که الان بیش تر استفاده می کنم شامل: حبوبات(لوبیاها، عدس، نخود،ماش،) سبزیجات و سالاد و میوه به اندازه یک واحد در روز است.

تایپ متن : راهنما، همسفر بهزاد

عکاس : مرزبان خبری مسافر حسین

ارسال مطلب : مسافر حسن صفائیان پور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .