English Version
English

گروه خانواده - حفظ حرمت، همراه با امنیت و آرامش

گروه خانواده - حفظ حرمت، همراه با امنیت و آرامش

همسفر نسرین از لژیون سوم الوند
هر چیزی یک حرمتی دارد، حرمت یعنی احترام نگه‌داشتن، کلمه حرمت از حریم می‌آید. حریم یعنی ما نمی‌توانیم به آن نزدیک شویم و اگر از حریم آن بگذریم عواقبی برای ما دارد. خانواده، محل کار، اعضای لژیون، راهنما و... همه حرمت دارند؛ این حرمت‌ها باید حفظ شود و از بین نرود. ما در کنگره نیز یک نوشتار داریم به نام حرمت کنگره ۶۰ که همه نوشتارها یک‌بار خوانده می‌شود ولی نوشتار حرمت دو بار خوانده می‌شود؛ چون از اهمیت بالایی برخوردار است. در این حرمت‌ها نباید حرف دروغ زده شود، از الفاظ ناشایست استفاده نشود، بین یکدیگر پولی ردوبدل نشود، از وسایل خود مراقبت کردن، پوشش مناسب داشتن و مهم‌ترین نکته که بسیار حائز اهمیت است در بیرون از کنگره با یکدیگر رابطه کاری و مالی نداشته باشیم زیرا این کار باعث صمیمیت ما می‌شود و این صمیمیت باعث می‌شود که ما با یکدیگر رفت‌وآمد داشته باشیم آن‌وقت ممکن است در این رفت‌وآمدها حرفی یا حرکتی از طرف مقابل ببینیم و یا بشنویم که برای ما خوشایند نباشد؛ این موضوع باعث ناراحتی ما می‌شود و این ناراحتی باعث می‌شود که ما از کنگره فاصله بگیریم و آسیب ببینیم پس با رعایت یک سری از قوانین، باعث می‌شود که ما از آرامش و آسایش خاصی برخوردار باشیم و حالمان همیشه خوب باشد و با خیال راحت به کنگره بیاییم و مشکلی برای ما پیش نیاید؛ زیرا مهندس دژاکام هر حرفی را که زده‌اند بی‌دلیل نیست؛ و به نفع خود ماست که از تک‌تک فرمایشات مهندس دژاکام پیروی کنیم.

همسفر فاطمه از لژیون سوم الوند
دستور جلسه این هفته، حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنون است. حرمتی که در کنگره ۶۰ حکم فرماست توانسته است، کنگره ۶۰ را استوار نگه دارد. حرمت از حریم می‌آید، در اصل حرمت کنگره ۶۰ حریم هر شخص را مشخص می‌کند؛ چون کنگره ۶۰ مکانی است که مصرف‌کننده‌ها را به درمان می‌رساند و اگر رابطه مالی و رفت آمد خانوادگی به میان بیاید کلاً حرمت‌ها برداشته می‌شود ما برای دوست یا کاریابی به این مکان مقدس نیامده‌ایم، بلکه با احترام به حرمت‌ها با آسایش و آرامش به درمان روح و جسم خود می‌پردازیم تا به‌سلامت و با لذت، سفرمان را به پایان برسانیم. احترام به حرمت کنگره ۶۰ باعث می‌شود تا ما نه به خود و نه به دیگران آسیبی وارد نکنیم؛ و این قانون را مختص شعبه ندانیم بلکه با آموزش و یادگیری و رعایت در تمام سطوح زندگی و اجتماعی می‌توانیم زندگی پر از آرامش را برای خود و خانواده‌مان رقم بزنیم. در ادامه از مهندس دژاکام سپاسگزارم که چنین بستری را برای ما فراهم کردند و از راهنمای خودم خانم سکینه تشکر می‌کنم؛ که باعث شدند تا این آموزش‌ها را در زندگی خودمان کاربردی کنیم.

همسفر سمیه از لژیون سوم الوند
هر مکانی دارای حرمت است. ریشه حرمت از حریم گرفته‌شده است؛ در حقیقت، یعنی اینکه ما حریم خودمان را بدانیم. کنگره ۶۰ هم مثل سایر مکان‌ها روی حرمت استوار است. حرمت کنگره ما را محدود نمی‌کند؛ بلکه از ما در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. حرمت کنگره باعث می‌شود که بتوانیم به آرامش و آسایش برسیم؛ و شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود که به خودمان آسیب بزنیم. حرمت کنگره ۶۰ فقط مختص چند ساعت حضور ما داخل شعبه نیست؛ بلکه باید آن را در تمام سطوح زندگی شخصی و اجتماعی کاربردی و عملیاتی کنیم. با رعایت حرمت است که کنگره به مکان مقدس و امنی تبدیل‌شده و این حرمت، آن‌قدر مهم است که در ابتدا و انتهای جلسات کنگره خوانده می‌شود و این‌چنین آغاز می‌شود؛ کنگره مکان مقدس و امنی هست که دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمود‌ن، الفاظ ناشایست بیان کردن و... روزی که وارد کنگره شدم، معنی این کلمات را نمی‌دانستم، ولی حالا به‌عنوان یک سفر دومی باید بگویم کنگره مکان مقدس و امنی است؛ زیرا هدف آن مقدس است و به تعبیر کلام‌الله احیای یک انسان و یک‌نفس، احیای کل نفوس است. این حرمت‌ها و قوانین هستند که باعث می‌شوند، کنگره حرکت روبه‌جلو و پیشرفت داشته باشد. همان‌طور که می‌دانیم حرمت‌های کنگره، برگرفته از دانش و تجربیات مهندس دژاکام از گذشته تاکنون هستند. قطعاً مهندس دژاکام با درایتی که داشته‌اند فکر همه مسائل را کرده‌اند؛ و این حرمت‌ها و قوانین را ثبت کرده‌اند. امیدوارم همه بتوانیم با رعایت و اجرای این حرمت‌ها و قوانین به حال خوبی برسیم و آرامش را در تمام سطوح زندگی تجربه کنیم. از مهندس دژاکام سپاسگزارم که با بنا نهادن کنگره و حرمت آن، فضای کنگره را برای ما به مکان مقدس و امنی تبدیل کردند.

همسفر معصومه از لژیون سوم الوند
دستور جلسه این هفته حرمت که از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است؛ و پایه‌های کنگره روی حرمت پایدار است. ریشه حرمت از حریم می‌آید که این دستور جلسه با یاددادن حد و حریم و حرمت به هرکسی باعث می‌شود که حریم و حرمت خودش و دیگران را بشناسد و به آن احترام بگذارد. هر سفر اولی که وارد کنگره می‌شود، با چیزی آشنا نیست؛ حرمت به او کمک می‌کند که با همه‌چیز آشنا شود. اهمیت این نوشتار و اجرای آن بر هرکسی واجب و ضروری است. از نشانه‌های مهم بودن حرمت همین بس که در اول و آخر جلسه خوانده می‌شود؛ کنگره مکان امن و مقدسی است. ما همه با آرامش کنار هم هستیم در این مکان امن، چون این حرمت‌ها را رعایت می‌کنیم. اجرای این حرمت‌ها به اولین شخصی که کمک می‌کند خودمان است؛ و باعث می‌شود سفر آرام و سالم و بدون تنشی را تا آخر سفر تجربه کنیم. به گفته مهندس دژاکام دروغ، مادر تمام فسادهاست. تو حرمت یاد می‌گیریم دروغ نگونیم، قضاوت نکنیم، سرزنش نکنیم، نظم را یاد می‌گیریم، محافظت از وسایل شخصی خود را یاد می‌گیریم، ارتباط تلفنی و حد آن را باید رعایت کنیم. در کنگره باید پوشش مناسب داشته باشیم؛ چه مسافر و چه همسفر فرقی ندارد؛ رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است. مهندس دژاکام تمام قانون‌ها را از روی تجربیات خودشان نوشته‌اند؛ و اگر قوانین را رعایت نکنیم باعث اختلاف و ایجاد مشکلات زیادی می‌شود. ارتباط برقرار کردن بیرون از کنگره، و رابطه کاری داشتن در کنگره و در سفر اول مسافرت رفتن ممنوع است. حرمت کنگره آن‌قدر در وجود و فکر و ذهن ما تأثیرگذار است که باعث می‌شود که بیرون از کنگره هم اجرا کنیم.


تایپ: همسفر عذرا
تنظیم: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .