English Version
English

زبان جسم در کاهش وزن

زبان جسم در کاهش وزن

سلام دوستان مهدی هستم مسافر جونز از گرگان. مدت ۱۰ ماه و ۱۰ روز با راهنمایی آقای رضا پارسا در شعبه آکادمی سفر کردم با ۱۸ کیلو کاهش وزن و رهایی 40 روز.
در ابتدا از جناب مهندس و راهنمای خوبم آقا پارسا بسیار سپاسگزارم که آموزش‌های بسیار ارزشمندی در حوزه تغذیه سالم و سلامتی از ایشان کسب کردم.
من همیشه به این فکر بودم که با مصرف غذاهای خوب و مقوی و ورزش سنگین از جسم خود مراقبت کنم، امّا نمی‌دانستم که چطور و چه زمانی باید ورزش کنم؟ اصلاً غذای سالم و مقوی یعنی چه؟ امروز آموخته‌ام شخصی که اضافه وزن دارد، ورزش می‌تواند عاملی برای تخریب بیشتر جسم او شود. به تصور من اگر برای صبح مربا، خامه، پنیر، کره و عسل و برای نهار برنج و گوشت و مرغ و شام هم طبق معمول مصرف کنم، تغذیه سالمی دارم و دچار بیماری نخواهم شد.

تصور من این بود افرادی که مواد غذایی کمتری مصرف می‌کنند دچار بیماری نمی‌شوند. چرا اینگونه تصور میکردم؟ چون هیچ شناختی از جسم خود و نیازهای آن نداشتم و همیشه تصورم این بود که اگر وزنم زیاد شود می‌توانم با اراده وزنم را کنترل کنم. در صورتی‌ که فکر و ذهن من یک مسئله است و جسم و توان جسمی، مسئله دیگری است، که ترمیم و بازسازی آن نیاز به آموزش خاص خود دارد. چون من باید تحمّل ساختمان جسم خود را در نظر بگیرم که اگر من این مواد غذایی را مصرف می‌کنم و دچار اضافه وزن می‌شوم و بعد از مدّتی به اشتباه مواد غذایی را قطع و یا کم می‌کنم، آیا جسم من تحمّل این موضوع را دارد یا خیر!؟
من آموختم که جسم بسیار هوشمند است. اگر متوجّه شود من هیچ تعادلی در مصرف و یا عدم مصرف مواد غذایی ندارم، مسلماً نه‌ تنها کالری روزانه را نمی‌سوزاند بلکه با انباشتن آن‌ها بصورت چربی تلاش دارد تا در مواقعی که دچار کمبود غذا می‌شود خود را اداره کند. این آموزش‌ها را بعد از ورود به لژیون جونز توسط سی‌دی‌های جناب مهندس و صحبت‌های راهنمای خوبم بدست آوردم.
نکته بسیار مهمی که آموختم این است فردی که دچار اضافه وزن شده، نباید ورزش سنگین انجام دهد، چراکه مفاصل و توده استخوانی و ستون فقرات او برای حالت نرمال و بدون اضافه وزن او طراحی شده، پس با وجود اضافه وزن تحمّل ورزش سنگین را ندارد و حتماً دچار آسیب خواهد شد. به همین جهت به فرمان راهنما در اوایل سفر جونز، فقط شروع به پیاده روی کردم و از دویدن اجتناب کردم تا زمانی که به وزن مناسب جهت ورزش و دویدن رسیدم. در این مدت الگوهای تغذیه خود را تغییر دادم یعنی صبحانه از غذاهایی با طبع گرم استفاده کردم چون غذاهای سرد برای بدن، همانند دریچه‌ای باز برای ورود تمام بیماری‌هاست.

از مصرف غذاهای پر حجم و پر کالری اجتناب کردم و سعی کردم غذاهایی که بتواند عناصر مفید بدن انسان را تأمین کند مصرف نمایم تا جسم را برای ترمیم و بازسازی یاری دهد. چگونگی مصرف غذاهای مورد نیاز و مفید برای جسم در سی‌دی‌های تغذیه سالم جناب مهندس موجود است.
در روش کاهش وزن کنگره اصلاً متوجّه نمی‌شدم که وزن من خود به خود در حال پایین آمدن است. در روزهای آغازین این مسئله قابل باور نبود ولی در ادامه به آموزش‌های کنگره در زمینه تغذیه سالم ایمان آوردم. تجربه امروز من به دوستانی که برای کاهش وزن ابراز ناتوانی می‌کنند، این است که هر چه زودتر وارد لژیون جونز شوند و راهنما انتخاب کنند و دیگر به اضافه وزن خود فکر نکنند. اگر قدم اوّل را بردارند متوجّه خواهند شد که کاهش وزن در کنگره با متد D.S.T  چقدر می‌تواند لذّت بخش باشد. زیرا ما در روش تغذیه سالم، هرگز با گرسنگی مواجه نخواهیم شد و فقط شیوه صحیح مصرف مواد غذایی را می‌آموزیم. به نظر بنده علّت عدم حضور بعضی دوستان در متد کاهش وزن و تغذیه سالم می‌تواند ترس از ناشناخته‌ها و عدم آگاهی در علم تغذیه باشد در صورتی که موفقیّت دوستانی که با این روش کنگره60 درمان شدند بسیار چشمگیر بوده است.


نگارنده: مسافرمهدی راهنمای محترم آقارضا پارسا

تندرست و شادکام باشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .