English Version
English

تمامی مخلوقات خداوند دارای نقش و عملکرد خاص خودشان هستند

تمامی مخلوقات خداوند دارای نقش و عملکرد خاص خودشان هستند

جلسه ششم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی علیرضا به استادی راهنما همسفر آیسان، با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

زمانی که یک مصرف‌کننده مواد مخدر، برای شروع درمان خود و آغاز سفر اول به وادی تفکر می‌رسد و آن را اجرایی می‌کند، به خودش و کارهایی که انجام داده می‌اندیشد؛ به اینکه چه تخریب‌هایی را به وجود آورده، چه آسیب‌هایی را به جسم خویش و دیگران وارد کرده و چه موقعیت‌هایی را از دست داده‌ است.

پس در وهله اول برای درمان خود و جبران تخریب‌ها، در پیش روی راهی سخت و طولانی را می‌بیند که در این لحظه ممکن است احساس ضعف، ناتوانی و ناامیدی بر او غلبه کند. به دنبال ناامیدی، احساس پوچی سراسر وجود او را در بر می‌گیرد و از خودش، هستی و حتی از قدرت مطلق گله و شکایت دارد.

ما در کنگره متوجه شدیم که اصولاً حرکت در مسیر ضد‌ارزش‌ها، روی آوردن به مسائل مخرب و خارج شدن از صراط مستقیم، سبب ایجاد حس‌های منفی همچون ناامیدی، پوچی و... می‌شود و تمامی این حس‌ها زمانی به وجود می‌آیند که انسان از مسیر صحیح زندگی خارج شده است.

در این حالت سؤال‌های زیادی در ذهن او مطرح می‌گردد که پر‌رنگ‌ترین آن‌ها این است که از خداوند می‌پرسد: چرا من را خلق کردی؟ چرا این همه مشکلات فقط در زندگی من است؟ چه‌طور می‌توانم راهی برای حل مشکلاتم پیدا کنم؟

موقعی که فرد مصرف‌کننده یا حتی همسفری که در قعر ناامیدی‌ها قرار دارد، تصور می‌کند که همه چیز تمام شده و دیگر نمی‌تواند به زندگی بازگردد؛ درواقع این یک توجیه است برای فرورفتن بیشتر در تاریکی‌ها و نشانه‌ این است که هویت و اعتماد به نفس خود را از دست داده است. رسیدن به این نقطه، دقیقاً چیزی است که نیروهای منفی می‌خواهند و زمانی که ما در مقابل این نیروها عقب‌نشینی کنیم و یا تسلیم شویم، یک پیروزی بی‌‌دردسری را برای نیروهای بازدارنده و یا شیطان به وجود آورده‌ایم.

وادی دوم برای از بین بردن همین تفکرات منفی و حس‌های بیهوده مطرح شده و به ما می‌آموزد که انسان موجود قدرتمندی است و خداوند نیروهای زیادی را به او بخشیده است. شیطان خوب می‌داند که انسان را از بیرون نمی‌تواند شکست دهد؛ بنابراین تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا از درون ضربه را وارد نماید که ناامیدی یکی از همین ترفندهاست و مانند موریانه تمامی وجود انسان را می‌خورد.

ناامیدی سبب توقف، سکون و رکود انسان می‌شود و این حس به قدری خطرناک است که حتی ممکن است انسان را به جایی برساند که خودش را نابود کند.

پیام وادی دوم بسیار زیباست؛ خود من تا قبل از ورود به کنگره تصور می‌کردم موجود نامفیدی هستم و هیچ سودی برای هستی، خانواده و... ندارم پس همیشه با خود می‌گفتم من به هیچ دردی نمی‌خورم؛ اما زمانی که به متن وادی دوم رسیدم و متوجه شدم که هیچ مخلوقی در این جهان یا هستی به جهت بیهودگی خلق نشده است، در فکر فرو ‌رفتم و آموختم که تمامی مخلوقات خداوند دارای نقش و عملکرد خاص خودشان هستند و هیچ چیز نمی‌تواند جای آن نقش و عملکرد را پر‌ کند‌.

در وادی دوم جمله‌ قشنگی وجود دارد که می‌گوید: هر یک از ما، نسخه‌ای منحصربه‌فرد از قدرت‌ها و توانایی‌هایی هستیم که خداوند به ما داده است.

درسی که من از وادی دوم گرفتم این بود که ابتدا برای وجود و شخصیت خودم ارزش قائل شوم و بدانم که اگر بخواهم، می‌توانم همه چیز را تغییر دهم و از پایین‌ترین نقطه به بالاترین نقطه برسم. برای این کار فقط کافیست که در صراط مستقیم گام بردارم تا حس‌های منفی که در وجودم هستند، تغییر کنند و به جای آن‌ها، حس‌هایی همچون مفید بودن و مؤثر بودن در من به وجود بیاید.

در پایان از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که در کتاب عشق با عنوان چهارده وادی، راه و رسم زیستن را به من آموختند.

 

نویسنده: راهنمای لژیون نهم همسفر آیسان

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .