English Version
English

برداشت از سی‌دی صلح

برداشت از سی‌دی صلح

اگر هر سلول انسان یک شهر باشد پس خود انسان را مشاهده نمایید که چیست؟ تمامی ساخت و بنای آن چه هست؟ پشت این پرده چه نیم‌پرده‌هایی است؟ جسم انسان خیلی مسائل حساسی دارد؛ یک صور آشکار دارد که آن را می‌بینیم و یک صور پنهان.

انسان از ۳۸۲۰۰ میلیارد سلول تشکیل شده است؛ ولی ما از آن چیزی نمی‌دانیم و خیلی ظالمانه و جاهلانه با این جسم برخورد می‌نماییم و تصور می‌کنیم که یک‌سری گوشت، پوست، استخوان و چربی است به همین دلیل دست به اعمالی می‌زنیم که خیلی وحشتناک است مانند: جراحی‌های زیبایی، تزریق ژل، پیکرتراشی و در کل اقداماتی که نابودی این شهر وجودی را در پی دارد.

وقتی ما به لبمان که مرکز احساس است و میلیون‌ها سنسور در آن وجود دارد، ژل تزریق می‌کنیم تمامی این حس‌ها را از بین می‌بریم. ما بایستی به شناخت خودمان بیشتر توجه نماییم و دیگر جسممان را فقط گوشت و چربی در نظر نگیریم.

انسان خود معجزه‌ای بسیار عظیم است. اگر جسم ما سالم باشد، می‌توانیم از آسایش و آرامش برخوردار باشیم.

برای سالم و قوی نگه‌داشتن جسم خود بایستی به غذایی که می‌خوریم و خواب کافی و به‌موقع خود دقت کنیم؛ همچنین اگر اضافه‌وزن داریم در پی درمان آن باشیم.

زمانی که ما آنتی‌بیوتیک را به صورت بی‌رویه مصرف نماییم، باکتری‌های مفید را از بین می‌بریم. برای مثال: مواد غذایی که درونشان افزودنی و نگهدارنده دارند، باکتری‌های مفید را از بین می‌برند.

ما در بدن خود ۳۸۲۰۰ میلیارد سلول داریم که ۶۰ برابر آن باکتری است و این باکتری‌ها دلیل زنده‌بودن ما هستند؛ چراکه اگر ظرف ۲۴ ساعت باکتری‌های بدن ما از بین بروند ما هم خواهیم مرد. تمام بیماری‌هایی که دچار آن می‌شویم مانند: بیماری‌های معده، روده و... به دلیل از بین رفتن باکتری‌هاست.

همان‌طور که ما صور‌ آشکار و پنهان داریم، بیماری‌ها نیز صور آشکار و پنهان دارند. صور‌ آشکار بیماری می‌گوید: یک تومور داخل مغز، سینه و... است و ما را متوجه آن می‌کند.

صور‌ آشکارش؛ یعنی همان تومور با جراحی، پرتو درمانی و شیمی‌ درمانی از بین می‌رود؛ ولی عامل به وجود آمدن آن از بین نمی‌رود. بایستی در تمامی بیماری‌ها به دنبال صور پنهان آن بگردیم تا درمانش کنیم.

اگر خودمان را نشناسیم، امکان ندارد بتوانیم خداوند و هستی را بشناسیم. انسان برای شناخت خودش نیازی نیست که در یک‌سری رشته‌های دیگر فعالیت نماید؛ بلکه کافی است به تزکیه، پالایش و دانایی برسد.

برای این کار، کلام خداوند بسیاری از مطالب را برای ما آشکار می‌نماید و به ما می‌گوید: به مربی خود احترام بگذارید، راستگو باشید، کم‌فروشی نکنید، مهربان باشید، انفاق کنید و از چیزی که دارید ببخشید، بهداشت را رعایت کنید، عدالت‌خواه باشید، سخن‌چین و طعنه‌زن نباشید، عمل صالح داشته باشید، انتقادپذیر باشید، خوش‌رو باشید، جواب مردم را درست بدهید و با دیگران دشمنی نکنید تا در آرامش، آسایش و صلح باشید.

بایستی با طبیعت هم در صلح باشیم و اگر درختی را در گذشته قطع نموده‌ایم، به جایش ۵ عدد درخت بکاریم و به رودخانه، خیابان و بیابان آسیب نزنیم.

موضوع دیگر آنکه وقتی عصبانی می‌شویم؛ یعنی در صلح نیستیم پس بایستی موقع صحبت‌کردن عمل صلح‌آمیز داشته باشیم، از انسان‌ها تشکر کنیم و پاسخ سؤال دیگران را به‌درستی بدهیم.

در پایان از آقای مهندس بابت آموزش‌های نابی که به ما می‌‌دهند، تشکر و قدردانی می‌کنم و برای ایشان سلامتی و طول عمر خواستارم.

 

نویسنده: همسفر محدثه لژیون راهنما همسفر امیره (لژیون هفتم)

ویراستار: همسفر سمیه مرزبان خبری

ارسال مطلب: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .