English Version
English

هرچه آگاهی و دانایی‌ انسان بیشتر باشد ظرفیت او هم بیشتر می‌شود

هرچه آگاهی و دانایی‌ انسان بیشتر باشد ظرفیت او هم بیشتر می‌شود

بنام خداوند احساس پاک
همان که آفریده ما را ز خاک
هر فرد با ورود به کنگره و دریافت آموزش‌ها می‌تواند ظرفیت خود را بالا ببرد. طبق فرمایش استاد امین در جزوه جهان‌بینی، ظرفیت هر کسی دانایی اوست؛ زمانی که شخصی در کنگره60 به دانایی می‌رسد سعی می‌کند در کنگره تماشاچی نباشد؛ بلکه بازیگر می‌شود و خدمت کردن را با انجام خدمت‌های کوچک مثل خواندن نوشتارها، نظافت و... شروع می‌کند، زمانی که‌ این مسئولیت‌ها را به خوبی انجام داد کم‌کم مسئولیت‌های بیشتری به او داده می‌شود؛ زیرا درک کرده است که دریافت حال خوش در کنگره با خدمت کردن به دست می‌آید.
زمانی زندگی برای من تکراری می‌شود که در زندگی روزمره برنامه‌ریزی نداشته باشم و مسئولیتی که بر عهده من است را انجام ندهم شروع به نق زدن و ایراد گرفتن از اطرافیان می‌کنم و انتظار دارم دیگران کارها و مسئولیت‌های من را انجام دهند.
هر انسانی مسئولیتی دارد که باید با جدیت مسئولیتش را انجام دهد. پدر و مادر در مقابل فرزندان مسئول هستند؛ زمانی که خداوند به ما فرزندی عطا کرده است ظرفیت و توانایی مسئولیت‌پذیری را در وجود ما دیده و جایگاه پدر و مادری را به ما داده است. انسان‌هایی که ظرفیت انسان بودن را ندارند دچار اشتباه و خطا در زندگی خود می‌شوند. هرچه آگاهی و دانایی‌ انسان بیشتر باشد ظرفیت او هم بیشتر می‌شود و کمتر دچار اشتباه و لغزش می‌شود.
درمورد قبله گم کردن منظور این است که شخص از صراط مستقیم خارج شده است و به طرف ضدارزش‌ها حرکت می‌کند. زمانی که فرد در جایگاه خدمتی در کنگره قرار گرفت باید بداند که به‌جز وظایفی که در گذشته بر عهده داشته است وظایف و مسئولیت‌های دیگری نیز به آن اضافه شده‌است؛ در چنین شرایطی ممکن است مشکلاتی برای فرد پیش آید ولی باید با دانایی خود را با شرایط و جایگاه جدید وفق دهد. هر شخصی با آموزش‌هایی که در کنگره فرا گرفته و با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم می‌تواند تمام مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام بدهد و هرگز وارد حاشیه نشود؛ در چنین شرایطی است که با انجام مسئولیت‌ها انرژی فوق‌العاده به شخص برمی‌گردد در نتیجه تمام مسئولیت‌ها را در طول زمان خدمت به خوبی انجام می‌دهد. اگر فرد مسئولیتی که به او محول شده را انجام نداده و مسئولیت‌های دیگری را هم قبول کند در این زمان است که او بیشتر از ظرفیت وجودی خود مسئولیت قبول کرده است؛ بنابراین زود خسته می‌شود و طبق سی‌دی گره مسئولیت از استاد امین که می‌فرمایند: زمانی که انسان دچار طمع مسئولیت می‌شود برای خود، اطرافیان و شعبه مشکل ایجاد می‌کند.
من قبل از ورود به کنگره ظرفیت و مسئولیت‌پذیری‌ام کم بود و خیلی زود عصبانی می‌شدم و خیلی کم‌حوصله بودم؛ ولی خدا را شکر با ورود به این بهشت زیبا حالم خوب شد؛ از ضد‌ارزش‌ها به طرف ارزش‌ها حرکت کردم و این برایم جالب است که آقای مهندس در مورد همه موضوعات زندگی با تفکرات قشنگ به ما آموزش می‌دهند.
از آقای مهندس و خانواده محترمشان و راهنمای عزیزم خانم صدیقه تشکر می‌کنم و از خالق زیبایی‌ها بهترین‌ها را برایشان خواستارم.

 

نویسنده: همسفر مهناز لژیون راهنما همسفر صدیقه (لژیون دهم)
ویراستار: مرزبان خبری همسفر سمیه
تنظیم و ارسال مطلب: خدمتگزار سایت همسفر فهیمه
همسفران نمایندگی علیرض

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .